Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18641 til 18660 af 23690
-
Lappedykkeren og Abeguder
ForumindlægHey folks:) skal til at arbejde med de to digte 'Lappedykkeren' og 'Abgeguder' af Thorkild Bjørnvig, men jeg sidder her og mangler noget inspiration, da jeg ikke kan komme igang, og kan ikke helt fange buskabet i teksterne. Hvis der sidder nogen og har nogle analyser af tekstene,... -
Herman Bang - Genstridige sind
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere og fortolke Genstridige sind af Herman Bang. Nogen der har et bud på en fortolkning? http://www.adl.dk/adl_pub/pg/cv/ShowPgText.xsql?p_udg_id=5&p_sidenr=56&hist=G&nnoc=adl_pub -
Simpel sætningsanalyse
ForumindlægHej jeg har lige lidt svært ved at analysere de her sætninger, jeg håber i vil hjælpe mig: 1. Hun blev rød i ansigtet. Blev: verballed Hun: subjekt Er resten adverbial eller hvad? 2. Hun var hurtigt derhenne Var: verballed Hun: subjekt Hvad er resten? 3. Han var der ganske vist ... -
Hamlet af Shakespeare
ForumindlægHej alle! Skal skrive en dansk analyse af Hamlet og har derfor brug for noget hjælp. Kunne rigtig godt bruge noget hjælp til Hamlets historiske oprindelse, hvor Shakespeare har historien om Hamlet fra og hvordan og hvorfor Shakespeare har ændret den oprindelige historie :-) Håber der er nogen so... -
Eventyr
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk (9.klasse eksamen) og skal derfor finde et eventyr, det skal ikke være for langt. Jeg har læst og prøvet på at finde nogle gode historier, men synes ikke jeg fandt noget.. Er der derfor nogle som kender et godt eventyr, (også gerne tingseventyr) og som er god at analy... -
Transformationsmodel af Prinds Hvidbjørn
ForumindlægHej peps! jeg er i gang med en opgave hvor jeg analysere et folkeeventyr. jeg vil gerne bruge transformationsmodellen som et ekstra fif i min opgave har svært ved at bruge den, er der nogen der har kendskab til den og evt. kunne forklare hvordan den fungere.? http://www.eventyranalyse.dk/Eventy... -
Globalisering
ForumindlægHej alle :-) Sidder med en opgave om globalisering. Er gået lidt i stå, så håber i kan hjælpe mig. spørgsmålene ser således ud: 1. Analyser baggrunden for at udenlandske firmaer vælger at have produktion i Indien? 2. Vurdér de positive og negative aspekter af den økonomiske form af globalisering. -
Kommunikation i Praksis akademi
Forumindlæghej, Jeg skal skrive min første projekt opgave nogen sinde. Læser Kommunikation i Praksis på akademiudd. Er i gang med min opgave, men har store udfordringer med analysen jeg har intet begreb om hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogen som ligger inde med opgaver indenfor dette studie, som ... -
dann turell - hvilken tekst?
Forumindlæghej :D jeg går i 10 klasse og har trukket dan turell som "emne" til min mundtlige eksamen. Han har skrevet rigtig mange tekster, så jeg synes det er svært at vælge hvad for en jeg skal analysere... - er der nogen af jer, som måske kender en rigtig god tekst? gerne en med meget kød på :D -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej:) jeg sidder midt i at skrive en min DHO, og jeg er gået lidt i stå jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe dette spørgsmål an, da jeg også synes kilden er lidt svær Redegør for indledningen til det moderne gennembrud, herunder naturalismens menneskesyn. Inddrag en analyse af kilden &rdqu... -
Besjæling og personificering
ForumindlægHej venner :) Nogen der kan hjælpe ift. besjæling og personificering i følgene digt: (se link) http://www.rasmusskovborring.dk/grafik/Hvorfor%20er%20du%20saa%20dejlig%20node+tekst.pdf Det ville hjælpe utroligt meget, da analyse af digte ikke lige er min stærke side. tak på forhånd <3 -
Mundtlig Oldeksamen
ForumindlægHej jeg skal til oldtidskunskabseksamen om kort tid. Er der nogen som har prøvet og kan fortælle mig hvilke punkter man skal komme ind på under analysen? Er det de samme analysepunkter som man også bruger til dansk? såsom miljø, personkarakteristik, forhold osv? Tak for hjælpen (Jeg er under den... -
Vi er streger i luten af Jesper wung sung
ForumindlægHeyyy Jeg har ''Vi er streger i luften'' af Jesper wung sung som mit prøveoplæg. Er ret i itvivi om denne novelle som nærmer sig lyricken kan sættes ind i en berettermodel. Hvis du har eller kender en som har analyseret den før skriv gerne. Er så itvivl. Håber der nogen der kan ... -
Manglende ting??
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og analyserer "En stol for lidt" af Helle Helle. Der mangler der en stol og jeg vil så perspektivere til en anden tekst, hvor der mangler en ting. Kan dog ikke komme i tanke om nogle tekster, så det ville være dejligt, hvis I kendte en tekst, hvor der mangler en t... -
Gennemgang af litterære perioder (Noter til Dansk afgangseksamen)
ForumindlægEn oversigt over litterære perioder mhp. mdt. eksamen, som jeg lavede, inden jeg gik til eksamen i mdt. dansk i 3.g. Tanken var, at man fik svar på de vigtigste ting, som man skulle vide til mdt. eksamen, herunder hvad der er godt at perspektivere til, når man analyserer tekster fra diverse perid... -
Jan Sonnergaard polterabend hjælp!
ForumindlægHej derude(: Jeg har været så heldig at have trukket emnet: "3 forfatterskaber" til eksamen og derfor har jeg valgt at jeg vil analyser Polterabend af Jan Sonnergaard. Problemet med denne tekst er at jeg ikke helt har forstået budskabet og jeg fortællerens rolle i novellen. På forh... -
TLC - acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg har lavet en TLC-analyse for lang tid siden men har fået mine resultater væk. Vores løbevæske var iseddike og benzin i forholdet 1:10. Jeg havde af gøre med citronsyre, salicylsyre, acetylsalicylsyre, acetylsalicylsyre der har stået i et fugtigt rum (hydrolyseret) og en tør acetylsalicy... -
chilli og smørret
ForumindlægHej, jeg har søgt længe og kan slet ikke finde noget og chilli og smørret. Hverken komposition eller budskab, så jeg ville lige spørger om der nogen der kender til eventyret og om i har en analyse af den. Alt fra Komposition Sprog Personkarakteristik Miljø, tid, sted Budskab/Tema Men... -
Problemformulering til Nationalromantikken?
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive i begge fag, hvor jeg i historie vil skrive om nationalromantikkens baggrund osv. (slesvig-holsten mm.) og i dansk havde tænkt at analysere nogle tekster. Nogen forslag til en problemformulering til min dansk/historie opgave, som handler om Nationalromantikken? -
systemskiftet 1901
ForumindlægHej! Jeg er i fuld gang med min DHO om forfatningskampen/ systemskiftet. Jeg skal lave en analysedel, hvor jeg analysere to kilder. Jeg har brugt det meste af min dag på at søge efter disse kilder men desværre uden held. Er der nogen der har en god idé til disse kilder?? Hilsen Daniel
