Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18681 til 18700 af 28854
-
bøddel til eksamen :-(
ForumindlægJeg skal op til eksamen i år, men hvad gør man hvis ens lærer er en rigtig bøddel til eksamen?? Jeg er så nervøs.. hvad skal man gøre i den situation?? -
Sorg-agre Karen blixen
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med en analyse og fortolkning af Karen Blixens vintereventyr? -
Genrebestemmelse
ForumindlægHejJeg kan ikke finde ud af direkte at genrebestemme mine opgivne tekster!hvilke genrer ligger hhv.IliadenHerodots historierSokrates forsvarstaleMedeai?Håber virkelig der er én som kan hjælpe, da jeg snart skal op!Best regards! -
Fortæller typer
ForumindlægHej, kunne godt bruge en oversigt over de forskellige fortællertyper! Altså Eksempelvis: Altvidende mv. og indre + ydre synsvinkel -
For oldtidseksperter og dem der skal til eksamen!
ForumindlægHej allesammen!Jeg står og skal til eksamen i old på fredag.Fik liii´' en lille ide.Hvis der er nogle der er interesseret kan vi udveksle noter og tilføje? - så kommer der forskelligt syn på sagerne.Til eksperterne :-) Hvis i har tid, ville det være dejligt at få jeres syn på sagerne.Mit pens... -
haster hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave projektopgave om et par uger jeg er begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kom slet ikke i tanke om noget. Mit overemne er "magt og afmagt" Hvis i har nogle gode forslag og interessant emer både et produk så må i meget... -
En god indledning?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en litterær artikel, analys og fortolkning samt perspektivering og konklusion af Natasjas "I Danmark er jeg født" hvor jeg har tænkt mig, at perspektivere til H.C.Andersens "I Danmark er jeg født" og ved ikke hvordan jeg skal "fange læser... -
Buddhismen
ForumindlægBudhismen 100 e.kr. delt i to retninger. Theravada("de ældstes lære") og mahayana(det store fartøj) Hvad menes der med de to betydninger: 1. "De ældstes lære", og "det store fartøj"? Håber der er nogle der kan svarer på mit spørgsmål - på forhånd tak -
The Sin Bin or Lucy's heart
ForumindlægHey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle... -
Analysering
ForumindlægHejsa.. jeg går i 8. klasse og skal snart til en prøve eksamen i muntligt dansk. jeg har fået at vide at vi skal analyserer en novelle, en artikel eller et digt. det er første gang jeg skal til eksamen så jeg ved ikke helt hvordan man analyserer en tekst, når man er til en eksamen. så derfor vil ... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i 1.g. (Kemi-C)Nogen der ved hvor mange eksamener, jeg mininum skal til i 2.g og 3.g så ? -
Omvendt funktion
ForumindlægHej. Jeg skal finde den omvendte funktion tl f(x)=1/100x^2+1/10x . Hvordan gør jeg ? På forhånd tak . :) -
Klokken
ForumindlægHej jeg skal skrive en Opgave, det skal være en litterær artikel om ”Klokken” (H.C.Andersen). Jeg skal give en analyse og fortolkning af teksten og perspektiver til romantikken. Er der nogen som kan hjælpe??????+++++ -
Rumkapløbet
ForumindlægJeg vil høre om der var andre der skriver om Rumkapløbet, og hvad i evt. belyser og hvad jeres problemstillinger er? -
Diskussion af materialer, teorier og metoder.
Forumindlæghej alle sidder som mange andre og laver AT, har også lavet det meste men er ikke sikker på hvad man skal skrive i punktet Diskussion af materialer, teorier og metoder. nogen der kan hjælpe, Altså ved godt at man skal skrive bøger og film ned, og hvilke to metoder man bruger, men er meget itvivl ... -
Analyse af historisk kilde?
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved hvordan, man analyserer en historisk kilde? Er der nogle ting man skal være opmærksom på? -
Idræt til AT eksamen!
ForumindlægHejsa folk derude.. Overvejer at snuppe idræt som en af fagene til min AT eksamen, men er meget i tvivl omkring hvilket emne jeg skal vælge, og hvilke metoder jeg rent faktisk skal benytte med Idræt i en AT? Emnet er Katastrofer for at eksamen 2012. Jeg har tænkt på idér som Fedme... -
optakt
ForumindlægHej jeg ville lige spørge hvordan optakten til 2.verdenskrig i USA var? -
3.g opgave
ForumindlægNu nærmer den store skr. opgave i 3.g sig snart, og der må være andre end mig der er i tvivl om hvilket emne de vil tage sig til. Nogen der kender en side, hvor man kan få gode idéer til en fornuftig 3.g opgave, eller kan komme med forslag??? -
kameraets funktion
Forumindlæger der nogle der har, eller har haft om kameraets funktion eller bare ved en smule om det? kan intet finde på nettet..håber i gider hjælpe.
