Søgning på: dansk eksamen 2016. Resultater: 18701 til 18720 af 69074
  • Eksamenstid

    Forumindlæg
    Hvor lang tid har man til at forberede sig i de forskellige fag (Når man er til eksamen)? Ved kun at til dansk har man en time, og 25 min. til eksaminationen. Nogle der ved andre? (Helst Historie, Filosofi og Biologi..)
  • Fallos- og vaginasymboler

    Forumindlæg
    Da jeg (muligvis) snart skal til skriftlig eksamen i dansk, ville jeg rigtig gerne finde en oversigt over fallos- og vaginasymboler, da det ofte inddrages i de tekster, der skal analyseres, så er der nogle, der ligger inde med sådan en oversigt? :) Mvh. Maria
  • Mord på 31. etage

    Forumindlæg
    HejJeg skal snart op til eksamen i dansk, og mangler nogle notater til Per Wahlöö's "Mord på 31. etage", så tænkte på om der er noget der ligger inde med sådan nogle notater??Mvh. Martin
  • Terminsprøve 3.g

    Forumindlæg
    Hej alle!! Jeg skal op i terminsprøve næste uge i fagene dansk og engelsk. Mit spørgmål er så, om det er de tidligere eksamens opgaver jeg kan risikere at komme op i eller er det noget helt nyt fra ministeriet?. Nogen der gider at dele deres erferinger??? På forhånd, tak.
  • hjælp haster!

    Forumindlæg
    som så mange andre står jeg og skal til stx eksamen i dansk imorgen.. men er lidt i tvivl hvad der plejer at være det "bedste", eller hvilken kategori de fleste skriver? er det essay, novelle, digt? eller hvad?.. mvh Nina
  • Skemaer?

    Forumindlæg
    Hejsa.Jeg skal op til eksamen imorgen i dansk, og min lærer har ikke været så god til at give os analyse skemaer. Så er der nogle af jer der har nogle skemaer om hvordan man griber disse emner an :romantikkenkrimilitteraturpsykologinyeste tidmassekomunikationHåber i kan hjælpe!
  • HJÆLP perspektivering ! ?

    Forumindlæg
    Jeg har trukket malerier efter 1870 til dansk eksamen og har valgt maleriet udslidt af hc brendekilde. Jeg skal finde tekter og andre malerier til at perspektivere til, men fuldstændig LOST! Nogen der kan hjælpe? TAK PÅ FORHÅND (:
  • Kærlighedens smerte

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har lige trukket mit eksamens oplæg, jeg trak 'Kærlighedens smerte' i dansk, der er vil ikke nogle herinde som kender nogle gode noveller eller andre ting, som kunne være gode at bruge til det fordybelsesmne ? På forhånd mange tak..
  • Novellen se mig dog! af Iben Melbye

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til eksamen i dansk, og har trukket magt og afmagt som overordnet emne, derefter har jeg valgt novellen Se mig dog! af Iben melbye. Jeg ville bare hører om der er nogen, der har læst den, og hvis i har, ville jeg hører, om der så er noget jeg skal lægge specielt meget mærke til.
  • H.C Andersen

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket "H.C Andersen" til dansk mundtlige eksame i 9 klasse. Det er jo altid godt at skrive lidt om ham inden man begynder med hans eventyre, så har I nogle gode ting at skrive om ham? Tak på forhånd
  • Midsommervisen analyse?!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg er virkelig bagud, men min analyse til dansk eksamen. Jeg fik trukket ældre lyrik, med forkus på national identitet. Er der noget, der har analyseret digtet? Mit digt er Midsommervisen af Holger Drachmann! Vil betyde alt!!!
  • Brev og dagbog?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal til eksamen i Dansk skriftlig fremstilling i morgen, og jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber, i kan hjælpe med. Skal breve og dagbøger skrives i kursiv? Skal et åbent brev skrives i kursiv eller skal det skrives normalt ligesom et læserbrev?
  • sagprosa

    Forumindlæg
    Jeg har fået trukket sagprosa til min dansk mundtlig eksamen! Jeg kan ikke finde en interessant artikel (med pdf layout) hvor artiklen handler om unge og stofmisbrug, som jeg kan analyser. Jeg vil blive meget glad, hvis du kunne hjælpe mig lidt på vej
  • Synopse "Romantikken"

    Forumindlæg
    Hej StudiePotalen Jeg skal til eksamen i mundlig dansk, og jeg har trukket "romantikken" Men syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen tekster at gå i dybten med.. Nogen der har nogen GODE forslag til fx en novelle eller sådan noget.
  • Analyse af "Fællesgrav" af Kim Fupz Aakeson

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til eksamen i dansk her i juni, hvor jeg har trukket fordybelsesområdet Kim Fupz Aakeson. Jeg har derfor valgt novellen "Fællesgrav", og ville af den grund lige høre, om der var nogle der lå inde med en analyse af novellen eller nogle guldkorn jeg burde have med.
  • ´Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal snart op til eksamen i dansk. Der kan man risiker at komme op i analysering af en tekst? Jeg fatter ikke hvordan man analyser en tekst, men kun et billed. Nogen der kan hjælpe mig med det? og så Esays? Jeg har haft om det. Men kan ikke helt 100% huske hvad det er præci...
  • Søger hjælpelærer.

    Forumindlæg
    Hej, jeg er en 16 årig pige, går i 10.klasse. Søger hjælpelærer til min dansk & engelsk mundtlig eksamen. Der er løn med i det, og vi kan snakke nærmere hvis det er lige noget for dig. Det skal helst være nogle der bor i tæt på Hinnerup:-) Også hvis det er i aarhus.
  • Spørgsmål ved analyse af anmeldelse

    Forumindlæg
    Hvis jeg trækker en anmeldelse til min dansk eksamen i morgen, hvilke spørgsmål er så gode at stille sig selv når man skal ind og gennemgå den for lærer og sensor? Kunne det være sådan noget som om journalisten er beskrivende nok, om han begrunder de konklusioner han drager godt nok osv.. ?
  • digteanalyse: miljø

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til dansk mundtlig eksame, og jeg trukket lyrik og valgt De Evig Tre af Tove Ditlevlsen. Et af punkterne på min analyse er miljø, men jeg er ikke sikker på hvad miljøet er i digtet. så hvis i kunne hjælpe vil det være til stor hjælp. :-)
  • Budskab i "De blaa Øjne" af Karen Blixen

    Forumindlæg
    Jeg skal op til dansk eksamen på fredag, men jeg har et lille problem. Jeg kan ikke finde budskabet i "De blaa Øjne" af Karen Blixen. Håber at der er nogle der vil hjælpe Og hvis I har andre guldkorn til teksten vil jeg meget gerne have dem :)