Søgning på: historie begreber. Resultater: 18701 til 18720 af 22480
-
AT emne (samf + ?)
ForumindlægJeg er så uheldig at have en naturvidenskabelig linje (mat a, bio a, id b) og jeg kan SLET ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om. Jeg har valgt at sige at jeg vil skrive i samfundsfag, for jeg tror at jeg vil kunne bruge det uanset hvilket emne jeg vælger, men mit problem er fag nummer to. Eft... -
Fn's 2 konventioner, hvorfor??
ForumindlægHeej! jeg tænkte på om nogen kan svare på, hvorfor fn's verdenserklæring blev delt i to - borgerlige og poltiske konvention & økonomiske, sociale og kulturelle konvention?? jeg har simpelthen søgt og søgt på google, men kan ikke finde historien bag!! :( vi fik kort fortalt i klassen at d... -
Lenin og den russiske revolution
ForumindlægHej medstudenter :) Jeg sidder og sveder her over min DHO (Dansk historie opgave) hvor jeg har valgt at skrive om den russiske revolution, som i nok har gættet fra overskriften. Her kommer spørgsmålet så: På et tegnet billed fra 1917, ses Lenin stå i profil med sin karakteristiske hat, et rødt... -
AT-5 Idéer :)
ForumindlægHej Vi starter med vores femte AT forløb her lige efter vinterferien, og jeg ville høre om der eventuelt havde nogle idéer til nogle spændende ting man kunne arbejde med. Fag: Kemi B, Matematik B og Historie A (Går pt. i 2.g) Emne: Videnskab Tidsramme: år 500-1500 Geografi: middelhavet og mellem... -
Transformation
ForumindlægHej. det er en lille historie med tomme felter ( streg under) hvor jeg skal udfylde dem, jeg vil også give mig bud så i kan være enig eller ej og rette dt for mig og hvis der er nogle steder jjeg ikke har udfyldt så beder jeg gerne om hjælp her : Den energi man tilfører til primærspolen kommer fr... -
søger hjælp
ForumindlægHej.o Transformation det er en lille historie med tomme felter ( streg under) hvor jeg skal udfylde dem, jeg vil også give mig bud så i kan være enig eller ej og rette dt for mig og hvis der er nogle steder jjeg ikke har udfyldt så beder jeg gerne om hjælp her : Den energi man tilfører til p... -
hjælp- dansk stil
Forumindlæghej allesammen jeg har brug for hjælp med min dansk stil, jeg kan virkelig ikke finde på noget, så jeg håber jeg kan få lidt hjælp! stilens krav er: den skal skrives i datid skrives i tredje persons fortæller titlen skal være skumring(som betyder solnedgang) og den skulle foregå ved skumring ti... -
STX Tysk A-niveau, fortsætter
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX (2.g) og jeg har fire A fag. Samfundsfag, engelsk, dansk og historie. Jeg har tysk på B-niveau (fortsættersprog) Men jeg overvejer lidt at hæve det til A-niveau så jeg får 5 A fag. Så kan jeg jo gange mit snit med 1.03, hvilket ville være fantastisk. Jeg ligger på 7 både... -
Second opinion på SRP
ForumindlægHej! Jeg har fået min SRP-opgave tilbage i dag. Jeg er ikke helt tilfreds med min karakter - eller i hvert fald kan jeg ikke helt forstå udfaldet fordi jeg selv synes opgaven er til mere. Da vi ikke har krav på en kommentar fra lærerne, kunne jeg alligevel godt tænke mig at få en kommentar med på... -
AT 5 idéer
ForumindlægHej Vi starter med vores femte AT forløb, og jeg ville høre om der eventuelt var nogen der havde nogle idéer til nogle spændende ting man kunne arbejde med. Fag: Historie A + enten Kemi B eller Matematik B (jeg går pt. i 2.g) Emne: Videnskab Tidsramme: år 500-1500 Geografi: middelhavet og mellem... -
AT 5 idéer
ForumindlægHej Vi starter med vores femte AT forløb, og jeg ville høre om der eventuelt var nogen der havde nogle idéer til nogle spændende ting man kunne arbejde med. Fag: Historie A + enten Kemi B eller Matematik B (jeg går pt. i 2.g) Emne: Videnskab Tidsramme: år 500-1500 Geografi: middelhavet og mellem... -
Forskel på konge og enevælde.
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en historie stil, hvor jeg bl.a. skal skrive om Stænderforsamlingerne. På Historiefaget.dk står der, at den første stænderforsamling blev indkaldt i 1448 af Christian 1. Længere nede på siden, står der at enevælden blev indført i 1660. På Wikipedia står der, at ... -
Analyse af drama- hjælp!
ForumindlægHej jeg skal skrive en analyse om et drama'' Jeppe på bjerget'' i oplysningstiden. Det er i min dansk historie opgave, hvor jeg har valgt og kun skrive i dansk. Jeg tænkte på, når man skriver en analyse, må man så gerne lave overskrifter? Altså f.eks. Hvor man skriver et overskri... -
DHO tjekliste
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og er næsten færdig med min DHO som jeg skriver i Dansk og Historie. Men da det er første gang jeg skriver så stor en opgave, finder jeg det utroligt svært at ''tjekke'' den for fejl, da jeg ikke ved hvad jeg sådan helt konkret skal kigge efter (udover gra... -
hjælp til AT emne
ForumindlægHej, Som i ved er der udleveret en overskrift i år i "faget" AT: At være på - muligheder og problemer Jeg har valgt at skrive i historie A og religion C og vil koncentrere mig om terror, dog ved jeg ikke, om det jeg har tænkt mig er relevant eller hvilke ting jeg kan komme ind på hv... -
Hjælp
ForumindlægHejsa :) jeg skal til at lave synopsis til en AT opgave som omhandler : med overemnet : " Kroppen i tykt og tyndt"" hvor mit underemne er "Wrestling" .Hvor fagkombinationernen kan være : " Engelsk/medie Historie/ idræt . Overvejer at indrage noget omkring gladia... -
Hjælp til danskdel i emnet " Slaget om Atlanten og krypteringen af Enigma"
ForumindlægHej, i AT skriver jeg i Historie og Dansk omkring Slaget om Atlanten og krypteringen af Enigma. Er der nogen der har nogle gode inputs til danskdelen? Jeg har set filmene ”U-571” (som er historisk ukorrekt) og ”Enigma” (der handler mest af alt om en romance i Bletchly Pa... -
AT problemformulering
ForumindlægHej alle Som 3.g'er skal vi jo snart aflevere AT synopsis og emnet i år er "At være på - muligheder og problemer" Jeg har fagene billedkunst og historie, og har valgt underemnet "Billedets magt" med henblik på kongelig iscenesættelse hvor jeg vil kigge på hvordan den dansk... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle Som 3.g'er skal vi jo snart aflevere AT synopsis og emnet i år er "At være på - muligheder og problemer" Jeg har fagene billedkunst og historie, og har valgt underemnet "Billedets magt" med henblik på kongelig iscenesættelse hvor jeg vil kigge på hvordan den dansk... -
SRP, international politik
ForumindlægHej Jeg ville spørge om I kunne komme med nogle gode idéer til SRP. Jeg skriver i Historie A og Samfundsfag A og har valgt international politik, men kan ikke beslutte mig om hvilket underemne, det skal være. Har overvejet: Magtspillet om Syrien (ift. USA og Ruslands rolle og FN) Danmarks akt...
