Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 18701 til 18720 af 23735
-
Hjælp til forståelse af tekst..
ForumindlægHej alle, jeg skal til lave en analyse af en kronik skrevet i information med overskriften; En dag sagsøger jeg sgu mig selv. Jeg har en del problemer med at forstå selve teksten og hvad det er, at Sarah Bastholm vil have frem med denne kronik.. Jeg håber virkelig på lidt hjælp, mange tak!! H... -
fortolkning af "Tusind og et, tusind og to, tusind og tre"
ForumindlægHej Folkens, Jeg sidder her og stresser lidt med en dansk aflevering til i morgen... Jeg skal analysere og fortolke Jonas Hassen Khemiris novelle "Tusind og et, tusind og to, tusind og tre", men kan ikke finde noget at perspektivere den til, nogen der vil hjælpe? http://www.informatio... -
Armadillo
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil analysere, hvordan kulturmødet belyset i filmen Armadillo. Til sidst vil jeg vurdere, hvordan filmen har påvirket danskerne, og i denne forbindelse vil jeg diskutere, hvordan økonomien i Afghanistan bliver belyst. Nogle der har nogle ideer til hvilken metoder jeg kan ... -
Mit TV-Drama - Dan Turéll
ForumindlægHej. Jeg skal analysere teksten "Mit TV-Drama" med Dan Turéll, og jeg kan ikke rigtig komme igang. Er der nogen der har beskæftiget sig med teksten før, eller bare nogen der vil hjælpe? Måske overvejelser om hovedtema og grundtanken er, sproglige virkemidler, det talte sprog osv. På for... -
Lappedykkeren og Abeguder
ForumindlægHey folks:) skal til at arbejde med de to digte 'Lappedykkeren' og 'Abgeguder' af Thorkild Bjørnvig, men jeg sidder her og mangler noget inspiration, da jeg ikke kan komme igang, og kan ikke helt fange buskabet i teksterne. Hvis der sidder nogen og har nogle analyser af tekstene,... -
SRP i Eng/His -The Color Purple
ForumindlægJeg har valgt at læse The color purple med henblik på at analysere den i min engelsk del af min SRP. Jeg er nettop gået igang med bogen, og ville høre, om der var nogle der havde læst den, og måske kunne hjælpe mig med at finde nogle ting som jeg særligt skal ligge mærke til i bogen? håber mege... -
Herman Bang - Genstridige sind
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere og fortolke Genstridige sind af Herman Bang. Nogen der har et bud på en fortolkning? http://www.adl.dk/adl_pub/pg/cv/ShowPgText.xsql?p_udg_id=5&p_sidenr=56&hist=G&nnoc=adl_pub -
Jeg har brug for hjælp til et emne
ForumindlægJeg har trukket ondskab i den mudtlige dansk opgave, og har brug for hjælp til at finde en tekts at analysere. Hvis muligt ville det være meget fedt hvis det var et digt. Jeg har tænkt på et fra yayah hassan, men ved ikke endu fordi jeg ikke må vælge barndom, 12 år eller trællemeller, da jeg alle... -
Marine af J. P. Jacobsen - Haster!
ForumindlægHej derude. Er der nogen der ligger inde med en analyse, fortolkning, notater eller noget helt andet om digtet "Marine"? Det haster rigtig meget, skal afleveres i aften. Jeg har selv skrevet det jeg kan skrive, men føler ikke det er nok, og er fuldstændig gået i stå. Har kigget li... -
Transformationsmodel af Prinds Hvidbjørn
ForumindlægHej peps! jeg er i gang med en opgave hvor jeg analysere et folkeeventyr. jeg vil gerne bruge transformationsmodellen som et ekstra fif i min opgave har svært ved at bruge den, er der nogen der har kendskab til den og evt. kunne forklare hvordan den fungere.? http://www.eventyranalyse.dk/Eventy... -
Eventyr
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk (9.klasse eksamen) og skal derfor finde et eventyr, det skal ikke være for langt. Jeg har læst og prøvet på at finde nogle gode historier, men synes ikke jeg fandt noget.. Er der derfor nogle som kender et godt eventyr, (også gerne tingseventyr) og som er god at analy... -
Globalisering
ForumindlægHej alle :-) Sidder med en opgave om globalisering. Er gået lidt i stå, så håber i kan hjælpe mig. spørgsmålene ser således ud: 1. Analyser baggrunden for at udenlandske firmaer vælger at have produktion i Indien? 2. Vurdér de positive og negative aspekter af den økonomiske form af globalisering. -
Kildeanalyse af "Breve om martsdagene i 1848"
ForumindlægHejsa Jeg har fået til opgave at analysere maleren Johan Thomas Lundbyes brev til sin mor, og brevet fra den konservative professor Christian Molbech, under de dramatiske martsdage i 1848. Jeg har dog svært ved at finde ud af hvad de begge mener om situationen. Nogen der har mulighed for at hjæl... -
Biologirapport
ForumindlægHej folkens! Jeg er ved at skrive en biologirapport, hvor jeg skal udfylde et par spørgsmål, analysere og diskutere. Emnet er "genetik". Dog er jeg støt ind på et problem, som jeg ikke kan finde så mange informationer om. Spørgsmålet lyder således; "Hvad er nedarvning?". ... -
dann turell - hvilken tekst?
Forumindlæghej :D jeg går i 10 klasse og har trukket dan turell som "emne" til min mundtlige eksamen. Han har skrevet rigtig mange tekster, så jeg synes det er svært at vælge hvad for en jeg skal analysere... - er der nogen af jer, som måske kender en rigtig god tekst? gerne en med meget kød på :D -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej:) jeg sidder midt i at skrive en min DHO, og jeg er gået lidt i stå jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe dette spørgsmål an, da jeg også synes kilden er lidt svær Redegør for indledningen til det moderne gennembrud, herunder naturalismens menneskesyn. Inddrag en analyse af kilden &rdqu... -
Oplæsningstykke til kunstbilledet.
ForumindlægJeg står og har fået det moderne gennembrud kunstbilledet, og har valgt billedet "en landevej" af H. A. Brendekilde. Er snart ved at være færdig med analysen af billedet, men står og mangler noget tækstoplæsning som jeg ikke har lykeds med at finde. Skal aflevere på fredag. Tak på forhånd -
Oplæsningsstykke til kortfilmen En eftermiddag
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal aflevere min synopse til mundtlig dansk på torsdag, og har ikke kunne finde et oplædnings stykke. Jeg analyserer kortfilmen en eftermiddag, som handler om to drenge der venter på det rette øjeblik til at springe ud, og sige hvad de føler for hinanden. Oplæsningsstykket s... -
Vi er streger i luten af Jesper wung sung
ForumindlægHeyyy Jeg har ''Vi er streger i luften'' af Jesper wung sung som mit prøveoplæg. Er ret i itvivi om denne novelle som nærmer sig lyricken kan sættes ind i en berettermodel. Hvis du har eller kender en som har analyseret den før skriv gerne. Er så itvivl. Håber der nogen der kan ... -
Besjæling og personificering
ForumindlægHej venner :) Nogen der kan hjælpe ift. besjæling og personificering i følgene digt: (se link) http://www.rasmusskovborring.dk/grafik/Hvorfor%20er%20du%20saa%20dejlig%20node+tekst.pdf Det ville hjælpe utroligt meget, da analyse af digte ikke lige er min stærke side. tak på forhånd <3
