Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18701 til 18720 af 24088
-
saaamf aflv :/ hjææælp :'(
ForumindlægHej jeg sidder med en samf. aflevering til onsdag, og har virkelig brug for hjælp til dette spørgsmål: Argumenter ud fra idealistisk teori IMOD nedenstående udsagn: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres natio... -
Den kolde krig, Den kolde krig: "Vandt republikanerne den kolde krig?" 1996
ForumindlægJeg sidder med en tale af George Kennan "Vadnt republikanerne den kolde krig?" og jeg har svært ved at analysere den. Er der nogen der kan hjælpe mig, som eventuelt kender til den og kan give mig en opsumering? -Jeg skal til mundtligt historie imorgen, og kan ikke komme videre. ... -
3.tv - Novelle
ForumindlægHej med jer. - Jeg tænkte på om der måske var nogen som havde analyseret novellen 3.tv af Hanne Richardt Becks Hvordan ville i fortolke den? (mest omkring det sidste der sker i novellen, hvor hun kommer ind i Boris' lejlighed) Desuden må i gerne skrive lidt om fortælleren/synsvinklen/komposit... -
Absolutværdi og uligheder
ForumindlægSe vedhæftet fil for det konkrete tekststykke som mit spørgsmål vedfører. I min Analyse-lærebog står der at: er ækvivalent med følgende: ... men dette kan da ikke passe, da det sidste er ækvivalent med: Og endvidere har de forskellige løsningsmængder for x. Har jeg et hul i min vide... -
SRP - Afsætning hjælp!
ForumindlægJeg er netop nu igang med min SRP og derfor har jeg lige brug for lidt hjælp. Hvordan får jeg analyseret mig frem til hvilke strategiske overvejelser og muligheder der ligger bag en TV-kampange som den virksomhed jeg arbejder med, har udgivet.?? Plaes, en som kan hjælpe. VH. Madsen -
Peter Vandal??
ForumindlægHej, og godt nytår! Jeg er i gang med at analysere en tekst til min Dansk Historie Opgave, og jeg er falder over et udsnit fra en flyveskrift som blev skrevet i forbindelse med Clara Raphael-fejden, og selve flyveskriften er skrevet af Frederik Dreier, men har har skrevet flyveskriftet i pseu... -
Ensomme hjerter.
ForumindlægHej med jer! Jeg ville høre jer, om nogle af jer har læst novellen, "Ensomme hjerter" af Vita Andersen. Jeg er i gang med en analyse omkring den. Hvordan ville i beskrive Henry? Manden, som møder Åse og som gør frygtelige ting mod hende? Jeg ville bare have lidt inspiration? På forhå... -
HMM!!!
ForumindlægNogen der har lyst til at dele sine holdninger til engelske eksamen der var i dag på Aniveau? skriftlig.. Hvad fik i budskabet til at være går og er lidt nervøs over om jeg egentlig forstod den historie 100% eller om jeg bare gøre den mere indviklet end hvad den egentlig er! For egentlig syns je... -
Markedsanalyse
ForumindlægHej har i spørgsmålet følgende opgave Udarbejd – med inspiration fra Danmarks Statistiks rapports resultater – en markedsanalyse, der afdækker køb på internettet blandt unge under 20 år. Brug fasemodellen fra afsnit 2.6 og sammenfat din analyse i en rapport. er godt klar over hvad f... -
Ændring af problemstilling, tilladt?
ForumindlægHej.. Jeg har fundet ud af at en af mine problemstillinger i synopsen er fuldkomen irrelevant, og der istedet er en andet problemstilling(underspørgsmål) der passer meget bedre ind under min problemformulering, og er en meget bedre naturlig fortsættelse af min analyse... så DERFOR: Er det tilladt... -
Samfundsfaglige metoder - Kvantitativt/Kvalitativt
ForumindlægJeg kunne også godt bruge lidt hjælp her :) Jeg har hovedsageligt, inden for samfundsfag, indsamlet oplysninger fra leksika og lovparagraffer - er det den kvalitative metode? Jeg har et udarbejdet spørgeskema - er det kvantitativt? Desuden har jeg i engelsk lavet en romananalyse og derefter bru... -
Biologi og dansk- gendoping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers s... -
Litterær vs. ikke-litterær
Forumindlægjeg har fået en rimelig forvirrende opgaveformulering... jeg har nogle analyser til fiktion og non-fiktion. Jeg ved at fiktion er romaner, noveller osv.. og omvendt at non-fiktion er artikler med rigtige historier og facts.. Mit spørgsmål er så: Hvad er forskellen på litterær og ikke-litterær... -
Patos, etos, logos
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om disse 3 begreber. Til min AT eksamen skal jeg analysere to artikler hvor den ene er for fosterdiagnostik og den anden er imod. Den der er for taler af hensyn til samfundet, familien, barnet selv.. Hvilken ville det være af de tre begreber? Den anden indhenter både ekspert, ... -
bio og dansk doping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers... -
Musik A skriftlig eksamen
Forumindlægjeg skal til skriftlig musik i morgen, men har lige fundet ud af, at jeg har smidt min oversigt over de ting, man skal komme ind på i en-timesprøven under melodisk analyse. det er ting som fx brudte akkorder, skalatrin, vippe/dreje-bevægelser osv. er der nogen, der ligger inde med en oversigt ell... -
"Tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder
ForumindlægHej :) er der nogle der har analyseret digtet "tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder som vil hjælpe mig med at gøre det? Har nu siddet i flere timer og kan simpelhent ikke finde ud af hvad jeg skal skrive eftersom jeg hverken kan finde rim, meteforer, sammenligninger eller no... -
Teori i historie
ForumindlægJeg skriver om beslutningsprocessen bag atom-bomben over Hiroshima og Nagasaki. Jeg har brugt metoden i humaniora 'kildekritik' til at analysere bl.a. Trumans dagbog og radiotale. Hvilken teori benytter jeg mig heraf? og hvilke teorier kan jeg endvidere tilføje/perspektivere til ? -
SSO om Enigma under 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle,,,, jeg går i hf og skal snart lave en sso opgave i historie B og matematik B, jeg forstår ikke matematik delen, jeg har styr på historie delen, men det går galt i matematik.. Hvordan kan man bryde forskellige koder udfra frekvens analyse osv. er der nogen der kan hjælpe mig med alle d... -
Mærsk Olie og Gas's værdikæde
ForumindlægHey sidder og laver SRP og jeg mangler den her del af min problemformulering "Analyser Mærsk Olie og Gas's værdikæde med henblik på at afdække deres kernekompentencer Upstream", MEN jeg har søgt og søgt på internettet, bibliotek osv. men intet held jeg kan IKKE finde nogen som hels...
