Søgning på: dansk eksamen 2016. Resultater: 18721 til 18740 af 69074
-
Essay af Dan Turèll
ForumindlægHej alle. Jeg skal til dansk eksamen i morgen, og har valgt at analysere et essay af Dan Turèll, "Regnvejrs-rhapsodi". Det er bare sådan, at jeg er gået lidt kold - og jeg tænkte på, om der var nogen der havde arbejdet med netop dette essay? Det ville være fedt med noget hjælp ;) -
Gummisætning
ForumindlægEr der nogle der kan sige nogle gummisætninger til dansk mundtlig eksamen? Gummisætninger er sætninger hvor man taler en masse uden rigtigt at sige noget,hvis man ikke kan svare på spørgsmålet, der bliver stillet. -
paa sneen
ForumindlægJeg skal op til eksamen i dansk, hvor jeg har valgt På sneen af emil Aarestrup. Jeg ville høre om i havde noget liggende omkring det. Gerne noget om den indre og ydre kompoition Og evt. en hel gennemgang af alle 10 strofer. Håber i kan hjælpe :) -
Analyse af Lønningsdag
ForumindlægJeg har arbejdet med novellen Lønningsdag af Nexø og jeg skal her om to dage til dansk eksamen i teksten. Jeg vedhæfter teksten og i må meget gerne komme med kritik eller sige skrive hvis i synes der er noget væsentligt jeg mangler som kunne gøre analysen bedre. -
moderne tid
Forumindlæghej idag trak jeg et emne til mundtlig dansk. - jeg trak moderne tid er der nogen af jer der har et eksempel til en noveller, roman, reklame eller andet? som jeg kan bruge til min eksamen mange tak på forhånd :) -
Jomfruen - Kim fupz Aakeson
ForumindlægHej, Jeg har trukket Kim Fupz Aakeson som mit fordybelses område til dansk eksamen. Og jeg har valgt teksten "Jomfruen" og sidder og mangler en god synopse(synopsis) til den tekst.. - Ville være super, hvis i ville være søde at sende en. [email protected].. TAK :) -
Noveller om venskab
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til dansk eksamen, og jeg har trukket emnet ''noveller om venskab''. Jeg har prøvet at søge efter nogle noveller, men jeg kan ikke finde nogle. Er der nogle, som har nogle idéer? Tak på forhånd. :-) -
Analyse af Ulykken af Charlotte Blay
ForumindlægHJÆLP Hej, jeg er ved at analysere min novelle: Ulykken af Charlotte Blay, som er mit prøveoplæg til mundtlig dansk eksamen. Jeg er gået lidt i stå med fortolkningen og personkarakterstikken, så ville hører om der var nogen der kunne hjælpe mig, eller har lavet en analyse af Ulykken. På forhånd... -
Analyse af Fællesgrav - Kim Fupz
ForumindlægJeg skal til eksamen i dansk her på mandag, hvor jeg har trukket fordybelsesområdet Kim Fupz Aakeson. Jeg har derfor valgt novellen "Fællesgrav", og ville af den grund lige høre, om der var nogle der lå inde med en analyse af novellen eller nogle guldkorn jeg burde have med. -
Svar på de skriftlige eksamener?
ForumindlægHvornår får man svar på de skriftlige eksamener. Jeg er rigtig nervøs, for da jeg sad til eksamen var jeg syg, og kunne ikke koncentrere mig. Jeg er bange for, at dumper skriftlig dansk for plejer at få 7 -
angst af emil aarestup - årstal??
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen imorgen, og skal perspektivere til angst af emil Aarestrup, og vil gerne sige noget om årallet det er skrevet, men ved ikke hvornår det er skrevet andet en det er i 18** - nogle der kan hjælpe?? -
Socialrealisme
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i mundtlig dansk og har trukket socialrealisme. Hvis der er nogle af jer, der har nogle gode bud af noveller, kortfilm, artikler osv., så er I mere end velkommen til at smide en kommentar! Det skal selvfølgelig være noget, der omhandler socialrealisme. På forhånd ... -
Perspektivering til Star Wars film?
ForumindlægEy, jeg er igang med at lave en synopsis til min mundtlige eksamen i Dansk. Jeg har trukket menet Science Fiction og har derfor valgt Star wars som mit prøveoplæg. Jeg ville høre om der var nogle tekster som man kunne bruge som perspektivering til det? Tak på forhånd. Marcus. -
Perspektivering
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen og har trukket fordybelsesområdet 'Døden', Jeg har valgt teksten 'Historien om en moder' og kan ikke rigtig finde noget at perspektivere til, er der nogen der har et forslag eller 2 til noget jeg kan perspektivere til.???? -
HJÆLP PERSPEKTIVERING
ForumindlægHej forum! Jeg vil høre om nogle kunne hjælpe mig med at finde nogle tekster jeg kunne perspektivere til? Den salme jeg har valgt til min dansk eksamen hedder "Velkommen igen, Guds engle små" af NFS. grundtvig -
Perspektivering
ForumindlægHej, nu skal jeg snart til den mundtlige dansk eksamen og jeg har valgt at fortælle lidt som salmen "velkommen igen, Guds engle små" jeg mangler dog lidt ideér til perspektivering, nogle foreslag? -
Analysemodel?
Forumindlæg-Hej SP -nu skal jeg snart til mundtlig dansk eksame (STX) jeg vil dog høre om i har eller kender et sted hvor jeg kan hente en række analysemodeller tl f.eks. kortfilm, noveller osv. ? :) -
Lyrik
ForumindlægHej allesammen Jeg håber virkelig i vil/kan hjælpe mig! Jeg skal til dansk eksamen på mandag, og jeg skal kunne fortælle hvad lyrik er, men problemet er at jeg simpelthen ikke kan sætte ord på hvad det er. Jeg kunne godt bruge et par korte, men præcise sætninger om "Hvad er lyrik?&q... -
Hjælp til L.O.C tekst
ForumindlægHej derude. :-) Jeg står med et lidt stort problem, det er sådan at til min dansk eksamen at jeg skal analysere en sangtekst med L.O.C ("Du gør mig"), men jeg har glemt alt om hvordan man analyserer en sangtekst.. :-/ Er der nogle der kan jeg hjælpe mig? -
Perspektivering til Huset og Lærerplads
ForumindlægHey StudiePortalen! :) Jeg skal op i dansk eksamen meget snart, og jeg sidder og skal perspektivere "Jomfruen" af Kim Fupz Aakeson til "Huset" af Steen Langstrup og ”Læreplads” af Kim Fupz Aakeson ..........og jeg er helt blank!! Håber i kan hjælpe mig!
