Søgning på: dansk eksamen 2016. Resultater: 18741 til 18760 af 69074
  • Afsender- eller modtagerrettet?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere en reklame til dansk eksamen i næste uge. Jeg er dog meget i tvivl om, hvad forskellen på afsender- og modtagerettet er? Jeg har søgt på nettet men synes ikke rigtig det hjælper mig videre.. På forhånd tak :-)
  • Videoer ?

    Forumindlæg
    Hey studieportalen :) Er der nogen som kender gode hjemmesder til videoer, hvor man følger elevernes, lærenes og censorens eksamensforløb i de forskellige fag (mundtlig - stx)? For eksempel: mundtlig eksamen i dansk, hvor man ser elevens fremlæggelse og lærenes votering?
  • HJÆLP til Den Grumme Ælling

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op til FSA Dansk eksamen om et par dage. Jeg mangler hjælp og inspiration til analyse og fortolkning! Er det nogen der har en analyse og fortolking jeg kan se??? Jeg har ikke forstået budskabet med den. Har virkelig brug for hjælp.
  • h. c. andersens land af benny andersen

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal snart til dansk eksamen, hvor jeg har valgt at analyser H. C. Andersens land af Benny Andersen, men jeg har lidt svært ved at finde digtet virkemidler og fortolkning af tekstensindhold og motiv.. håber i kan hjælpe mig:-)
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til dansk eksamen lige om lidt og jeg fik eventyret Den lille pige med svovlstikkerne. Det skal jeg så perspektivere til Hyrdinden og Skorstensfejeren, men jeg har svært ved at finde nogle væsentlige forskelle og ligheder. Er der nogen er kan hjælpe mig?
  • Velfærdsstaten under pres.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har trukket om Velfærdsstaten til min Samf. Eksamen, og de bilag der hører med til lægger optil at den danske velfærdsmodel er under pres. Jeg kan dog ikke komme op med en overordnet problemstilling - nogen der kunne hjælpe mig lidt i gang?
  • Hvad er forskellen på et budskab og en fortolkning?

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg har en dansk eksamen i morgen og jeg sidder og skal til at finde min fortolkning og budskabet i eventyret, men problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvad der er hvad, for jeg synes det som jeg har fundet frem til af en fortolkning ligså godt kunne være budskabet. på forhånd ...
  • Budskabet ved "En Æggesnaps"

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op til dansk eksamen i morgen, og har trukket Tove Ditlevsen. Jeg har valgt at analysere teksten "En æggesnaps", er der nogen der kan fortælle mig hvad budskabet med novellen er? PLEASE SVAR!
  • Pleasee Hjææælp!!

    Forumindlæg
    Hej alle derude :) Jeg skal til dansk eksamen i morgen. Jeg skal til at lave analysemodeller over alle genre. Men jeg kan slet ikke finde en analysemodel til sagn? - Hører det med til digt-analyse ?? Håber der kommer et svar hurtigst muligt! : ) - Afnan
  • Hjælp til analyse af Drengen der gik baglæns

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal til dansk eksamen snart, og jeg har lidt problemer med at analysere novellefilmen "Drengen der gik baglæns" af Thomas Vinterberg. Er der nogen, der har en analyse eller bare ved lidt omkring denne novellefilm, vil det være en stor hjælp! ALT form for i...
  • GENRETRÆK

    Forumindlæg
    Jeg skal op til eksamen i Dansk. Og jeg skal skrive noget om hvilken gernetræk en sangtekst har. Jeg ved det simpelthen ikke? Sangteksten er 'Fluen på væggen, af UFO & Yepha'. Det ville være rigtig dejligt, hvis der var nogen der gad og hjælpe mig. TAK på forhånd!! Hilsen Jane.
  • HJÆÆÆÆÆÆLP !!

    Forumindlæg
    Jeg skal op til eksamen i Dansk. Og jeg skal skrive noget om hvilken gernetræk en sangtekst har. Jeg ved det simpelthen ikke? Sangteksten er 'Fluen på væggen, af UFO & Yepha'. Det ville være rigtig dejligt, hvis der var nogen der gad og hjælpe mig. TAK PÅ FORHÅND!! Hilsen Jane. P...
  • Lynspørgsmål!

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til den mundtlige danske eksame. Min genre er novelle. Og jeg har valgt at arbejde med novellen "Tennis" af Kim Fupz Aakeson. Mit spøgsmål er: Hvornår er det jeg skal sige intertekstuellitet?
  • Hjælp til Kildeanalyae af Robert Molesworth tekst om DK i 1692

    Forumindlæg
    Jeg ska snart til eksamen og er ret stresset,så vil høre om der er nogle der har en god analyse af Robert Molesworths tekst om Danmark og danskerne - En engelsk gestandt besøger Danmark i 1692? Håber der er nogle med gode noter ;)
  • Disponering!

    Forumindlæg
    Sad lige og tænkte... Da jeg skal op til mdt. dansk eksamen i morgen (FSA, ville jeg lige høre hvordan i plejer at disponere jers "Fremlæggelse". Man kan jo ikke nå en hel analyse på¨bare 40 min! Eller hvad?
  • Eksamenstekster

    Forumindlæg
    Er der ikke nogen 3.g'er, der har været til eksamen i skriftlig dansk og engelsk på A-niveau i gymnasiet matematisk linje, som vil være sød at læse de to tekster, jeg har skrevet og give mig en karakter for dem. Jeg vil være meget taknemmelig!
  • analyse modeller

    Forumindlæg
    Hej! Så er det snart tid til dansk eksamen, og vil derfor høre om der ikke ligger nogle modeller til diverse analyser. Synes nemlig kun jeg kan finde nogle der omhandler tekster osv. og ingen modeller bare..
  • Litteraturhistorien

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen, men jeg har ikke styr på de forskellige perioder i litteratur historien. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der kende nogle hjemmesider hvor man kan se hvad der er kendetegnende for de forskellige perioder? Med venlig hilsen Thomas
  • Jesper Wung-Sung - I am here

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i dansk mundtlig eksamen analysere "I am here" af Jesper Wung-Sung. Er der nogen som har læst det, og kan komme med hjælp til motiv og noget med sproget? Derudover kunne det være dejligt, hvis nogen havde nogle gode analysemodeller? :) Tak på forhånd!
  • Fra barn til voksen i eventyr

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har trukket fra barn til voksen i eventyr til min dansk mundtlig eksame. Jeg ville derfor spørge om der er nogen der har nogle bud til nogle eventyr jeg kunne bruge. Jeg skal perspektivere til, den grimme ælling - H.C Andersen eller Prins Hvidbjørn Tak på forhånd