Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18741 til 18760 af 27879
-
Kilder på nettet?
ForumindlægHej Alle. Jeg har netop trukket eksamens-spørgsmål i historie i dag, og der står at udover det udleverede materiale, skal jeg selv medbringe relevant "ukendt" materiale. Siden det er søndag, og bibliotekerne er lukket finder jeg det lidt svært. Er der nogen der ved om man kan finde kild... -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej derude. Skal igang med min 3. g's opgave her om 2 uger, og kunne godt tænkte mig at hører, om der er nogle af jer - der også kender til emnet - kan komme med nogle gode problemstillinger og materiale? Jeg er god til at skrive opgaver, men at stille det op er ikke min stærke force. Tak p... -
AT-opgave Bio, fys, kemi
ForumindlægJeg skal skrive en AT-opgave og har ikke selv specielle ideer til hvad den ku' omhandle. Tænkte at studieportalen var stedet for en "kollektiv-brainstorm".. kom med nogle bud frit fra leveren.. "Hvad synes i ku' være et RIGTIG spændende emne?" =D . takker -
HJÆLP! Tysk eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle, er der nogen der kender "Metin und Martin, Aufsatz eines türkischen Schülers" - af "Bruun Hansen/Wikkiløse Pedersen: Meine Zeit (systime) 1993" Temaet er multikulti, så hvis I kender noget til emnet må I endelig svare :) På forhånd tak :) Annette. -
En reklame over grænsen?
ForumindlægTil Dansk eksamen (prøveform B) skal jeg op i emnet som bliver kaldt " faste reklamer og reklamer på kanten".. Jeg har fint styr på det, men mangler blot ideer til denne reklame så; Nogle som på stående fod, har en reklame som er på/over grænsen til hvad man kan tillade sig? - eller... -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til at skrive projektopgave i niende, og er en smule i tvivl om min problemformuleringen og mit produkt. Mit emne er international økonomi og økonomiske forbindelser. Jeg har vedhæftet en fil med ting jeg godt kunne tænke mig at undersøge. Håber i vil svare på dette ... -
Romantikken i det moderne gennembrud - kønsroller?
ForumindlægHej studieportals bruger, Jeg søger en novlle/roman som er relevant til emnet "Romantikken i det moderne gennembrud" Jeg søger en novelle/roman, som vægter på kønsrollen i daværende tid - altså, det moderne gennembrud. Jeg har kigget lidt på novellen "Pernille" Men vil gern... -
Gravitationsloven og undvigelseshastighed.
ForumindlægUdfra Newtons tyngdelov/faldlov kan man udlede undvigelseshastigheden, hvor man finder hastigheden som den afledte stedfunktionen, for en genstand, i fald. Men er det okay at bruge dette som under emnet "differentialligninger", når underteksten er: Du skal behandle en udvalgt første ord... -
Parameterfremstiling
ForumindlægJeg sidder lidt og okser med det her emne og tilhørende opgaver. Jeg har en ret linjes parameter fremstilling og en vektor og så skal jeg beregne den spidste vinkel mellem henholdvis linjen og vektoren og efterfølgende koordinatsættet til vektorens projektion på linjen. Er der nogen der kan komm... -
Fysik/kemi
ForumindlægHej folkens :-) Jeg går i 8. klasse. Jeg skal her i morgen op til en nationale test hvor emnet er fysik/kemi. Jeg vil meget gerne forberede mig ved lidt reputation. Så tænkte på om der var nogen som kunne fortælle mig, hvad jeg måske skulle læse noget om? Er det sådan noget som sikkerhed.... -
Diff.ligning projekt..
ForumindlægHej derude. Har skrevet et projekt om differentialligninger, hvor vi skal opstille nogle differentialligninger og beskrive deres udvikling grafisk. Jeg er næsten færdig, og tænkte på om der er nogle der vil se på min forklaringer og evt. regnefejl ? Mange tak. I kan evt. sende jeres MSN her. ... -
Eksamen - varme og varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg er til 24 timers eksamen i fysik og har trukket emnet varme og varmekapacitet. Hvad er godt at komme ind på, skal lave en præsentation på 6-7 min. Derudover forstår jeg ikke helt hvad den specifikke varmekapacitet er. Jeg ved at det er varmakapacitet/masse, men mere end det forstår j... -
FYSIK FORSØG
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har snart eksamen og jeg har en masse forsøg selv. Men er der nogle herinde som har nogen forsøg der er gode og som giver godt inde for disse emner: Radioaktivitet Kernen Det periodiske system Syre og Baser Energi ( Det vil sige: Grøn energi med sol, vind o... -
Konstitutiv betingelse
ForumindlægHej alle Jeg sidder og roder lidt med noget statik, og her skal jeg benytte mig af en kinematisk betingelse og en konstitutiv betingelse. Jeg har fundet frem til at den kinematiske betingelse, har noget med bevægelse at gøre, men hvad med den konstitutive betingelse? Alt viden omkring emnet er... -
ENERGIOMSÆTNING, ååååh!
Forumindlægjeg skal til fysik eksamen imorgen, og har lige været oppe og trække emnet ''energiomsætning'' .. spørgsmålet lyder: mundtlig præsentation af energiomsætning mellem ELEKTRISK energi og VARME energi. jeg skal også komme ind på begreberne specifik varmekapacitet og specifik fordamp... -
AT problemformulering - fysik og samfundsfag
ForumindlægHey alle! Er der nogle, der har idéer til mulige indgangsvinkler til mit emne/fordybelsesområde klimaovervågning? Jeg skriver i fysik og samfundsfag og havde overvejet at snakke/skrive lidt om satelliters baner omkring jorden, opsending osv som den fysiske del af det. Jeg ville være taknemm... -
Ændringer i SU - får man tilbagebetaling?
ForumindlægJeg ved ikke, om det her emne er rigtig placeret. Beklager meget, hvis det ikke er. Det der afgør, om man får hjemme - eller udeboende SU er, hvor ens adresse er d. 1. i en måned. Hvis SU-styrelsen ikke når at regulere det til den måned, man flytter, men adressen er skiftet d. 1., kan man så forv... -
Problemformulering AT - fysik og samfundsfag
ForumindlægHey alle! Er der nogle, der har idéer til mulige indgangsvinkler til mit emne/fordybelsesområde klimaovervågning? Jeg skriver i fysik og samfundsfag og havde overvejet at snakke/skrive lidt om satelliters baner omkring jorden, opsending osv som den fysiske del af det. Jeg ville være taknem... -
Hjælp
ForumindlægHjælp til samfundsfag Titel: Folkedrab Emne: Holocaust problemformulering - Hvordan og hvilke menneskerettigheder er blevet brudt. kig på menneskerettigheder. Hvilke blev brudt, hvordan og af hvem - retssysmets betydning under og efter. Hvordan blev det dømt, hvem dømte - Mediernes ...
