Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18741 til 18760 af 24088
-
muntlig eksame i morgen
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig eksame i morgen. Og vil egentlig bare hører om det er noget specielt jeg skal være obs på. Jeg skal op i en ukendt tekst, og analyserer den (har diverse annalyse modeller med) og så skal jeg forsvarer min projektopgave. Men er der nogen gode råd til hvad jeg ellers ... -
Hvilken fortæller?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver en litterær analyse af et uddrag af "midt i en jazztid" og kan simpelthen ikke finde ud af hvilken fortæller det er. Er kommet frem til at det er indresyn og personbunden 3.personsfortæller... Hvis der er en der lige vil kigge efter og be/a... -
kemi - hææææælp
Forumindlæghej. 1. jeg skal til eksamen her i morgen. og jeg mangler et forsøg til kemisk analyse. nogen som har et, helst enkelt forsøg.. 2. som sagt skal jeg op til eksamen i morgen i folkeskolen, og ville hører noget om hvor mange forsøg i cirka tror man skal have med? 3. og hvis nogen ved det vik... -
"aarhunderede" af Emil Bønnelycke, genre?
ForumindlægHej Jeg er igang ved at analysere Emil bønnelyckes "aarhunderede" og kom så i tvivl om under hvilken genre den går. Jeg er godt klar over det er ekspressionisme og lyrik, men det er vel også et digt? men i så fald, hvilken salgs digt? sagprosa, prosa eller hvad? håber nogle kan hjælpe m... -
Dansk eksamen - HF, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i dansk på torsdag. Jeg er lidt nervøs. Ikke for om jeg kan analysere og foltolke og alt det andet, men det sidste - nemlig at henvise til en tekst fra pensum.. Eller en forfatter.. Man kommer jo op i en ukendt tekst. Er der nogen der har nogle tips til hvordan jeg lett... -
Litterær artikel af "Den åbne dør"
ForumindlægHej alle :) Vi skal skrive en litterær artikel om "den åbne dør" af Anders Bodelsen, hvor vi skal finde en person i brevet og analysere. Jeg har valgt pigen Alis, men har rigtig svært ved at komme i gang, og ved ikke hvordan jeg skal starte opgaven!? Hvordan kan jeg lave en litterær ... -
Mudder Jomfru
ForumindlægHej er der nogen der kender ungdomsnovellen mudder jomfru? Har lidt problemer med at analysere den og fortolke den? Håber der er nogle der kan hjælpe(: Opbygningen af novellen? Hvorfor går mudder ordet igen og igen? Hvad mener forfatteren med jomfru mudder? Hvordan forholder personerne sig til... -
Sex and the city filmanalyse
ForumindlægHej :-) Er der tilfældigvis nogen der har lavet en filmanalyse af "Sex and the city the movie" eller "Sex and the city 2"? Jeg skal skrive en studieretningsopgave hvor jeg skal analysere én af ovenstående film, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an? ... -
novelle
Forumindlægja prøver igen da jeg ikke har fået svar. nå men jeg er igang med at analysere en novelle der hedder " kødet" den er skrevet af jesper wung sung. hvis der er nogle der har læst den ville jeg blive glad for hjælp til at beskrive de 2 personer da jeg er gået lidt i stå. -
LoggerPro HJÆLP!
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke få min video til at virke i LoggerPro :( det er kun lyden der kommer derind, billedet er helt sort - og det kan jeg ikke bruge til en fis, da jeg skal analysere en bevægelse i videoen! Er det noget I har set før? Og hvad kan jeg gøre? - Frustreret elev. -
Emne/fag
ForumindlægHej. AT emnet i år er "Det gode liv" og jeg er fast besluttet på at analysere en film, hvilket jeg har haft god succes med i tidligere forløb. En film der slog mig var American Beauty, men hvilke fag kunne kombineres der?? Evt andre interessante foreslag til en fed AT opgave i... -
Dialog el. Monolog - sang.
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere sangen "Kald mig hjem", af Burhan G. Men jeg er lidt i tvivl om der er tale om monolog eller dialog. Sangen er skrevet til hans mor. Link til sangen: https://genius.com/Burhan-g-kalder-mig-hjem-lyrics Vil være en stor hjælp, hvis nogle vil hjælpe. Tu... -
Evolution
Forumindlæg24 timers biologi eksamen, det supplerende spørgsmål lyder følgende: "Du skal endvidere gøre rede for og vudere hvad kendskabet til DNA og DNA-analyser har betydet for vores vide om menneskets evolution" Hvis nogen af jer har litteratur henvisninger, skrevet om det, etc. så smid et indlæg -
Hjælp til valg af emne i DIO - Dansk og engelsk
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart skrive DIO - Det internationale Område på HHX. Vi har om globalisering og jeg har valgt at beskæftige mig med reklame-analyse. Jeg vil gerne have en organisation som UNICEF f.eks. Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan komme ind på evt. noget med FN? Eller er der ... -
DRAGELØBEREN - POLITISK??
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at lave en analyse af den fantastiske film drageløberen.. Men jeg har et spørgsmål som jeg har problemer med at besvare, mon ikke i kunne hjælpe mig? Spørgsmålet er således: • Er Drageløberen en politisk film, dvs. en film, som støtter en bestemt side i konf... -
Synopsis Israel/Palæstina konflikten
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive en synopsis om Israel/Palæstina problemet, men er simpelthen så dårlig til at lave problemformuleringer, er der nogen, der kan hjælpe mig? :) Synopsen skal indeholder samfundsfag, historie og religion, så skal bruge et redegørende spørgsmål til det ene fag, analyse... -
DIO PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle:D Jeg har virkelig brug for noget hurtigt hjælp, det haster virkelig!!! Jeg skal skrive i Dansk og samtidshistorie. Og jeg har valgt at analysere bogen "Vild Ingefær". Så er det bare at jeg stinker til at lave en problemformulering. Nogen som kan hjælpe mig? Please:) -
Få noget ud af at hjælpe en i nød
ForumindlægHej kære venner. Jeg skal op i Spansk i morgen. Jeg har fået en tekst i dag. Jeg ville høre om nogen vil hjælpe mig med at analysere den osv. Evt mod betaling efter dit krav? Jeg ser frem til en svar Hilsen 3g fellow -
hjælp til eksamensspørgsmål
Forumindlæghej.. jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal fortælle om til flg. spørgsmpl.. er der ikk nogen der kan hjælpe.. please? - Kemiske forbindelsers opbygning. - Oliekemi - Kompleksdannelse, kompleks-titrering - Ionforbindelser, uorganisk analyse - Enzymer, proteiners opbygning og struktur. - Enzymer, e... -
Apartheid
ForumindlægSkal analysere Nelson Mandelas selvbiografi, vejen til frihed. Tilsidst ville jeg stille dette spørgsmål: Hvordan tror du, situationen i Sydafrika ville se ud, hvis der ikke havde været folk som Mandela til at kæmpe mod apartheid? Er der nogen der kan hjælpe med at give et skøn på, hvordan i tro...
