Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18761 til 18780 af 23690
-
Analysering af promotion
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave min SRP opgave, og i min problemformulering er jeg blevet bedt om at analysere Coca Colas promotion. Hvilke analysemodeller ville i tage med her? Jeg vil gerne være sikker på at jeg ikke overser noget. På forhånd tak for hjælpen :-) -
Hjælp til en opgave i VØ & Afsætning
ForumindlægHej, Jeg har til opgave at lave følgende "Foretag en analyse af virksomheden med fokus på værdikæden." Jeg har lavet en værdikædeanalyse og rentabilitetsanalyse, hvad kan jeg mere lave? :s Fik af vide at mit SWOT skulle være som bilag og ikke som en del af opgaven... Mvh. -
Im Gebüsch
ForumindlægEr kommet op i denne tekst til min tysk eksamen, så hvis der er nogen der har nogle noter liggende til vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få dem. Sidder ret meget fast i analysen af teksten, har set opslag omkring teksten. et link til teksten: https://vdgb-online.s3.amazonaws.com/documents... -
Metrik i 'Det blomstrende slagsmål'
ForumindlægHej, jeg er ved at lave SRO. Jeg skal blandt andet lave en analyse af Tom Kristens digt 'Det blomstrende slagsmål', og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det med rytmen/metrikken. Så jeg tænkte på om der er nogen herinde der kan hjælpe mig med det? Altså om den består af jamber, trokæer ... -
UV-spektre af kinin
ForumindlægJeg skal tolke de her to UV-spektre i sammenligning med hinanden. Og jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal gribe det an.. Dette spektre er lavet ud fra en TLC-analyse af et "hjemmelavet" ekstrakt af kinin fra kinabark, hvor jeg har skrabet kininen af TLC'en for at kun... -
Økonomisk teori for at få danmark gennem finanskrisen 2008?
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til opgave at analysere de økonmiske teorier og de politiske tiltag, der blev lavet for at få Danmark gennem finanskrisen i 2008. Jeg er dog lidt i tivl om hvilken økonomisk teori der lå til grundlag for de politiske tiltag der blev iværksat efter krisen havde ramt. Nogen de... -
Brug af historie (kildekritik og ophavssituation)
ForumindlægHalløj. Jeg skriver i samfundsfag og historie i SRP'en - og skriver om racehygiejne i dk, senmoderniteten og dansk handicappolitk. Jeg sidder her og laver en historisk analyse og kan ikke helt finde ud af hvordan og hvornår jeg skal bruge kildekritik og ophavssituation. Og hvornår og hvord... -
Enigma-Maskinen
ForumindlægHej jeg er godt igang med min studieretningsopgave, men har lidt svært ved de nedenstående spørgsmål, håber I kan hjælpe :) Forklar om nogle af de centrale ideer bag Enigma. Analyser hvilke egenskaber, der gjorde Enigma-koden så værdifuld for tyskerne. Forklar principperne i en Enisma-maskine... -
Metoder i dansk
ForumindlægJeg er i gang med at analysere en novelle i dansk. Novellen er på en måde samfundskritisk, da den kritiserer nogle bestemte personligheder i samfundet. Jeg skal deruover finde ud af, hvilken metode, der er bedst at bruge (f.eks. findes der nykritisk metode, biografisk metode). Er der altid én met... -
HJÆLP! Mangler kilde fra det traditionelle samfund?
ForumindlægJeg er igang med SSO, og har om synet på homoseksuelle og deres kamp for rettigheder. Som en del af min problemstilling skal jeg analysere en selvvalgt historisk kilde fra det traditionelle samfund, men kan simpelthen ingen finde fra den tid... Jeg ønsker helst at kilden skal være i form af et b... -
Fortæller teknikken i ''The Bell Jar'' af Sylvia Plath
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med en analyse af en amerikansk romanen ''The Bell Jar'' af Sylvia Plath Jeg har læst bogen og skal til at skrive om dens fortællerteknik? Jeg er ikke helt klar over hvad det er for en fortæller der er på spil, om det er en indre eller ydre eller 1.person ... -
Sætningsanalyse
ForumindlægNogen, der kan hjælpe med at analysere nedenstående sætning? Manden fra London ankommer i aften. Det jeg er i tvivl om er adverbialledene. Jeg ved godt, at i aften er et adverbialled, men jeg er lidt i tvivl om: "fra London". Er "fra London" et adverbialled eller hænger det ... -
Jeg har brug for hjælp til et emne
ForumindlægJeg har trukket ondskab i den mudtlige dansk opgave, og har brug for hjælp til at finde en tekts at analysere. Hvis muligt ville det være meget fedt hvis det var et digt. Jeg har tænkt på et fra yayah hassan, men ved ikke endu fordi jeg ikke må vælge barndom, 12 år eller trællemeller, da jeg alle... -
Taxonomiske niveauer
ForumindlægHar lavet en problemformulering til eksamen i historie der lyder som følger: Hvilke forhold var med til at give kvinder ligestilling og frigørelse I Danmark? Hvorfor og hvordan fik Danmark en velfærdsstat? Hvordan har ligestillingen ændret sig i takt med velfærdsstatens fremkomst? Hvordan... -
AG, EKF og Soliditetsgrad hjælp
ForumindlægHej folkens. Jeg er lige blevet færdig med at analysere disse tre nøgletal der løber over 5 år. Jeg er dog i tvivl om det jeg skriver til hvert nøgletal, om det giver mening. Altså mht. årsagsforklaringer. Er der nogen som gerne vil kigge på det og evt. kommentere på det? -
Hurtigt spørgsmål (Taksonomiske niveauer)
ForumindlægHej, har lavet en problemformulering til eksamen der lyder som følger: Hvilke forhold var med til at give kvinder ligestilling og frigørelse I Danmark? Hvorfor og hvordan fik Danmark en velfærdsstat? Hvordan har ligestillingen ændret sig i takt med velfærdsstatens fremkomst? Hvordan va... -
kildekritik før/efter konklusion?
ForumindlægHej :) I min SRP har jeg overordnet set følgende afsnit: Indledning redegørelse analyse (indeholder vurdering) diskussion (indeholder vurdering) kildekritik konklusion Er dette i den rigtige rækkefølge, tror i? Jeg tænker mest på kildekritikken, placerer man den før eller efter konklusi... -
SRP HJÆLP HASTER - BIOTEKNOLOGI
ForumindlægHejsa, jeg skal igang med min sidst problemstilling i min SRP, og ved ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an, er der nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan komme igang? Problemstilling: Vurder, hvad der taler for og imod, at Yersinia Pestis var årsag til den historiske pest. Analyser og... -
Kan den Kortfristet likviditetsgrad blive for høj?
ForumindlægHej Alle, Jeg sidder og analyserer på et regnskab, og er kommet til likviditetsgraderne. I mine lærebøger står der at den kortfristede likviditetsgrad helst skal være mellem 100 og 125. Jeg er klar over at det er mindre heldigt hvis nøgletallet er under 100, men kan den blive for høj, f.eks. hvi... -
Kildeanalyse af "Breve om martsdagene i 1848"
ForumindlægHejsa Jeg har fået til opgave at analysere maleren Johan Thomas Lundbyes brev til sin mor, og brevet fra den konservative professor Christian Molbech, under de dramatiske martsdage i 1848. Jeg har dog svært ved at finde ud af hvad de begge mener om situationen. Nogen der har mulighed for at hjæl...
