Søgning på: dansk eksamen 2016. Resultater: 18761 til 18780 af 69074
  • Analysering af novelle - Identitet

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ville høre, om der var nogle, der har haft lignende emne og kunne komme med ideer til, hvad det præcis er, jeg skal fortælle om?:) På forhånd tak, Karoline
  • Tvivl med digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er lige nu ved at lave en digtanalyse til min dansk eksamen og er stødt på et spørgsmål der lyder "er der forskellige planer i digtet?" og er nu blevet i tvivl om hvad der menes med det. Håber I kan hjælpe Tak på forhånd
  • hjælp til kortfilme - Bror, min bror

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal snart op i dansk eksamen, og der har jeg trukket den korte film. Jeg har valgt "Bror, min bror" - Så jeg ville blive vildt glad hvis nogle af jer ligger inde med noget omkring denne film!! -Og selvfølgelig vil sende det!:)
  • Nyhedsmedier - sproglig fremstilling

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal op til mundtlig eksamen i dansk (3.G). Jeg tænkte på hvad "sproglig fremstilling" indebærer i forhold til nyhedsmedier? Ville være lækkert hvis nogen kunne opremse, hvilke ting man skal komme ind på. Venlig hilsen Frederik :)
  • Ide til tværfagligt projekt?

    Forumindlæg
    Nogen der har en ide til et emne til et projekt. Skal være tværfagligt, altså indeholde min 2 af følgende fag...: Samfundsfag Dansk Religion Historie (projektet skal ende op med en 3 siders synopsis og efterfølgende mundtlig eksamen...)
  • Karakterberegning

    Forumindlæg
    Jeg vil lige have en afklaring på omkring skriftlig eksamen: jeg skal op i Dansk samfundsfag og engelsk A vætges de spm 2 eller 1? Jeg skal muligvis kun op i skrftlig og ikke mundtligt i de tre fag. Hvor meget vægtes de.
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • Medianalyse - social actors

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Sidder og læser op til eksamen i medieanalyse hvor jeg skal op i dokumentarfilm. Teksten jeg læser er på engelsk og er nu flere gange stødt på ordet "social actors". Er der nogle af jer der kan forklare mig dette begreb med danske ord?
  • Danskfaglighed

    Forumindlæg
    Hei Nogen der ved hvad flg. ting betyder? Man skal tit bruge det til eksempelvis at skrive stile. Danskfaglig indsigt, viden og metode. Danskfagligt begrebsapparat. PS. Det haster lidt, da jeg skal til eksamen i skriftlig dansk på tirsdag :)
  • forretningforbindelser

    Forumindlæg
    hej, jeg er igang med min dansk eksame på niveau C. jeg er stødt på et ord som jeg ikke helt nøjagtigt forstår hvad betyder. emnet er intern og ekstern kommunikation. Lav en invitation til forretningsforbindelserne? lyder spørgsmålet på. Hvad er forretningforbindelser?
  • Fedme

    Forumindlæg
    Hej, jeg har i min AT-synopsis skrevet op fedme i henholdsvis dansk og biologi, og vil i den forbindelse høre om der er andre, som har det samme emne? Og i så fald, hvad har i tænkt jer at sige til eksamen? På forhånd tak
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal lave analyse og fortolkning af "planen" skrevet af jesper wung-sung som jeg skal bruge til min dansk eksamen niende klasse. håber i kan hjælpe mig (:
  • Det mystiske brev(Benny Andersen)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. I morgen har jeg dansk eksam, men jeg har lidt svært ved at analysere DET MYSTISKE BREV(Benny Andersen). er der nogen som kan komme med nogle gode kommentarer. på forhånd tak
  • Årstal

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg skal til eksamen på fredag i mundtlig dansk. Så derfor tænkte jeg på, om der er nogen, der har nogle noter om, hvad der f.eks. skete de forskellige årstål? I 1800-tallet osv. En tidslinje måske, der viser, hvad der skete i det og det årstal. På forhånd tak ..
  • digtanalyse!!

    Forumindlæg
    hej (: jeg skal til min dansk eksamen på torsdag! har trukket perioden romantikken, og har valgt et digt af Adam Oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - er der nogle der kan komme med et godt bud på hvad budskabet i digtet kunne være???
  • Postkontoret af Henrik Nordbrandt

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i dansk eksamen (9. klasse) på torsdag. Jeg ville høre om der var nogen, der evt. har lavet en fortolkning/analyse af digtet? Jeg har lidt svært ved at finde metaforerne i digtet. Jeg har prøvet at søge på det, men kan ikke finde noget. Mvh. Ida.
  • Valgvideo

    Forumindlæg
    Hey. Har mulighed for at trække en af partiernes valgvideo 2007 til dansk A eksamen STX. Er i tvivl om hvordan man gennemarbejder denne form for opgave. Nogen der kan hjælpe eller ligger inde med en analysemodel? På forhånd tak.
  • Litteraturen under besættelsen

    Forumindlæg
    Hej, Sidder og er i gang med at læse til dansk eksamen.. Et af vores emner er litteraturen under besættelsen - af ukendte årsager har jeg ingen noter til det emne :-/ Er der nogen der kan hjælpe mig? Bare med nogle stikord om hvordan litteraturen var, så er jeg meget tilfreds :) På forhånd tak f...