Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18761 til 18780 af 27879
-
AT sag - kemi/dansk
ForumindlægHej alle. Er kommet i den vaskelige situation, at jeg som naturvidenskabelig, skal op i AT 2011: At være på som årsprøve. Dertil har jeg valgt fagene Dansk (A) og Kemi (B). Mit spørgsmål er så om i har nogle forslag til min sag (emnet), hvor de to ovennævnte fag indgår? Har stærkt brug for ... -
POLONIUM 210
Forumindlæghej alle.. Jeg skal finde oplysninger om stoffet POLONIUM 210, som ham der spionen blev dræbt med.. jeg ska finde svar på: Hvordan fremstilles Po-210? Hvorfor blev Po-210 lige netop valgt..? Hvordan virker stoffet? generelle kemiske egenskaber.. gerne andre ting også.. Nogen der har nogle... -
At være dansk
ForumindlægHej alle, Til mundtlig dansk eksamen i år, har jeg trukket emnet 'At være dansk' Jeg har valgt et billede af Peter Carlsen 'Danmark 2009' Det ville være en rigtig stor hjælp, hvis i gad at kigge lidt på billedet og fortælle bare lidt om hvorfor i syntes det billede beskri... -
Afkøling i lukket system (universet)
ForumindlægJa det jeg har skrevet under emne siger næsten alt, men man mener jo at universet siden Big Bang har været under afkøling. HVIS universet er et lukket system, som ikke er uendeligt, og der ikke findes noget som helst uden for universet (ingen tid, masse, rum) hvordan kan denne varme så afkøles? D... -
Hjælp til talepapir (AT)
ForumindlægHej Jeg skal lave en talepapir. Og der står i en vejledning, at : En indledning, hvor du præsenterer emnet og problemformuleringen.Det er vigtigt for sammenhængen, at undersøgelsens hovedresultater præsenteres som det første. Skal jeg præsenterer mine resultater fra starten af? Altså jeg ... -
2.g opgave
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder her og spekulerer over hvad jeg skal skrive om i min 2.g opgave. Jeg har dog valgt at skrive om et emne indenfor historie. Men ved ikke rigtigt.. Måske noget om slaver i USA, da vi har haft rimlig meget om det i historie. Vi skal kun skrive (max) 5 sider, så det er lidt.. Mås... -
Emneforslag SRP - Biologi + Historie
ForumindlægJf. kapitel 1 i SRP-bogen, er dette en fagkombination, som vi ikke længere anbefaler. Her kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Historie-Biologi. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). Den sorte død Den sorte død i en historisk ko... -
Emneforslag SRP - Engelsk + Historie
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Historie-Engelsk. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). Russiske revolution Inddragelse af George Orwells "Animal Farm" og evt. "1984" Vietnam-krigen Inddragelse af Ron... -
Huskeregler til Fysik
ForumindlægIdealgasligningen "Politi vinder når røver taber" - pV=nRT Elektromagnetisme http://www.emu.dk/elever7-10/fag/fys/emner/fysikemner/elektromagnetisme/regler/index.html Idealgasligningen "Ni røde tuborg = poste vand" - nRT=pV Har du nogle gode huskeregler? Tilføj dem herunder. -
Kano - idræt b drejebog
ForumindlægHej derude. Jeg skal hører om der er nogle der sidder inde med ideer til en drejebog i kanosejlads. Vi er 2 der skal til eksammen hvor et af emnerne er kano, så ville hører om folk kan komme med nogle interessante forslag til hvordan de 20 min skal forløbe? (vi overvejer lidt at gå sammen med... -
knogler
Forumindlæghi, jeg skal skrive en stor prpjekt om knogler og hvordan den er opbygget og knoglers udvikling fra børn tii voksen. er der nogen som har skrivet om knoger eller gerne vil have nogle gode link hvis i har, der kunne ikke findes mange bøger om emnet vil ikke hvad jeg skal gøre kunne jeg heller ik... -
BilledkunstProjekt
ForumindlægHej Alle Jeg har fået et billedkunstprojekt for, emnet er Overgang / Smuk, eller smuk overgang. jeg har virkelig ingen anelse for hvad jeg skal lave, please jeg har virkelig brug for hjælp. Ps. Projektet skal vises indeholde visuelle "Billeder" som kan vises, og projektet skal m... -
Hvorfor er dokumentarfilm så populære?
ForumindlægJeg er i gang med en større dansk opgave, og har om dokumentarfilm. Jeg mangler noget sekundærlitteratur dertil, og gerne noget om hvorfor dokumentarfilm er blevet så populære, eller hvordan man kan bruge en domkumentarfilm til, at skabe debat/fokus på et specifikt emne. Så hvis der er noge... -
KS Synopsis hjælp.
ForumindlægHF 2. år Jeg skal have afleveret en synopsis på sidste skole dag (11 Maj), mit emne er; Den kolde krig og den nye verdensorden efter 1989 Jeg har hertil fået bilag på i alt 13 stk. Mit spørgsmål er så om der er en eller f... -
Rapport
Forumindlægjeg skal skrive en flerfaglig rapport på HHX og vil gerne ha emnet økonomien i dansk fodbold.! ting som hvorfor der krise, hvordan det kan blive bedre, hvordan det startede osv. men er lidt i tvivl om hvilke fag jeg skal bruge.. tænkte nogle har et bud :) tænker lidt VØ og IØ? -
Musikvideor
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er i gang med eksamen og har trukket musikvideoer, men har ikke rigtig nogen idé om hvordan jeg skal komme ordentlig igang med emnet. Jeg ved ikke hvilken sang jeg skal arbejde med, da sangen SKAL være dansk, jeg overvejer lidt Tina Dickow, men vil gerne have mange s... -
Bindninger mellem molekyler, polaritet og mængdeberegninger
ForumindlægHej. Jeg sidder nu og er ved at forberede mig til eksamen i morgen, men der er nogle ting jeg er i tvivl om: Hvordan forklarer jeg bindinger mellem molekyle, polaritet og opbygning af molekyler? Og så har vi et emne der hedder mængdeberegning, og jeg er i tvivl om hvad det egentlig skal indeh... -
HJÆÆÆÆÆLP FAST REKLAME
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet "fast reklame" til dansk mundtlig fsa. Jeg kan slet ikke huske hvad en "fast reklame" er, så ville spørge om nogle kunne hjælpe. Jeg tænker her på om der var nogle som kunne bestrive hvad en fast reklame er, og måske give et par links osv. Jeg ... -
hjælp
Forumindlægjeg har en tredje årspogave jeg bare skal have skrvet perfekt, men da jeg skal analyserer den sydafrikanske frihedserklæring fra 1955 har jeg et roblem da jeg ikke kan finde oplysninger om andres meninger om emnet sårn lidt input mangler jeg.. sååååh er der nogen der har styr på det please contac... -
SSO: Sparingspartner til fascisme/mussolini
ForumindlægJeg skal igang med at skrive SSO, jeg har valgt at skrive om fascismen i italien med henblik på mussolini og hvad der til kommer Søger efter andre der skriver om fascismen/mussolini eller har god viden/interesse indfor emnet og har lyst til at diskuterer de forskellige aspekter osv. ? mvh D
