Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18781 til 18800 af 27879
-
Billedkunst projekt!
ForumindlægHej SP! Er der nogle kreative sjæle herinde?.. Jeg skal lave et projekt i billedkunst - med overskriften virkelighed/fantasi! Det er jo et rimelig åbent emne, men kunne være rart hvis der var nogle der havde nogle ideer til projektet? Det ville være en stor hjælp - da jeg overhovedet ikke har ... -
Hjælp til synopsis.
ForumindlægHej, Jeg skal op i Dansk Mundtlig, og trak fordybelsesområdet: Jagten på Lykke. Hertil har jeg valgt at fordybe mig i teksten "Tennis". Mit spøgrsmål går på: Hvad emner skal min disposition bestå af? Da novellen "Tennis" begynder in medias res, går man jo dirkete... -
Vlademir Putin
ForumindlægHej alle Mig og en ven har projekt uge i denne uge. Vores overordnet emne er Konflikt og udvikling, og vi har så valgt at arbejde med Putin og vesten. Ville bare høre om nogen tilfældig vis havde en power point til at ligge eller bare noget god info omkring Putin og Rusland. Vil også gerne ha... -
Problemformulering til 2g opgave ?
ForumindlægJeg skal skirve 2g opgave i dansk og har valgt emnet: HC. Andersen "skyggen" vs. En fri fortolkning skrevet som et teaterstykke.. Men er der nogle som har nogle gode ideer til hvordan jeg laver min problemformulering, kan ikke rigtigt komme i gang, og ved ikke hvilke spørgsmål jeg ska... -
HJÆLP ! engelsk outline
ForumindlægHej folkes, jeg skal op til eksamen i engelsk. Jeg har trukket over emnen Racisme and Prejudice, som jeg er super glad for.. Jeg har valgt KKK - Ku Klux Klan, som mit underemne. Men jeg er så i tvivlet, for jeg ved ikke hvilke punkter jeg skal skrive ned? Håber nogen kan hjælpe? Er hel... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej:) Sidder med en matematikopgave om andengradspolynomier, mangler dog viden om indtegning af parablen. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal finde frem til de støttepunkter som jeg ser beskrevet i mine tekster om emnet. funktionen er: 2x2 + 3x -1 a: 2 b: 3 c: -1 Håber der er nogen der kan hjæ... -
Digt, hjælp!
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive et digt, hvor jeg vil lave parrim, men aner ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg gider ikke skrive om alt muligt sørgeligt noget. Digtet skal indeholde, billedsprog, sammenligning, metafor, besjælinger, symboler, modsætninger. Vil i være sød at give mig en idé til et emn... -
SRP - hjælp?!
ForumindlægHej alle brugere! Jeg skal snart igang med min SRP (studieretningsprojekt), og føler mig lidt på bar bund. Det eneste jeg ved er, at jeg skal skrive i engelsk og muligvis historie. Er der nogle, der har forslag til engelske romaner eller emner, som de selv har haft god erfaring med? På forhånd ma... -
Indentitet ( Haster )
ForumindlægHej folkens. Jeg har trukket emnet INDENTITET. Jeg har de træk muligheder: Den grimme æling, Et mærkeligt skib, Ørneflugten at bruge til at perfektionere til. MEN jeg mangler en tekst som jeg kan bruge! Nogen der har nogen gode Korte noveller, Eventyr eller fabler som jeg kan bruge som min ... -
Ændring af synopsis
ForumindlægHej, Jeg tænkte på om det er "lovligt" at ændre sin synopsis fuldkommen, men stadig beholder samme fag og overemne? Jeg er nemlig meget utilfreds med sammensætningen af mine fag i forhold til mit emne, og vil meget gerne have det ændret, men dette selvfølgelig ikke hvis je... -
medieudvikling
Forumindlæghej.. i dansk har vi fået til opgave at skrive om følgende: skrive en aviskronik om avisens fremtid set i lyset af medieudviklingen. Nogen der interesserer sig meget for udviklingen indenfor medierne, vil jeg gerne høre om i evt. havde en god start eller vinkel til emnet, måske endda artikler m... -
Tegneprogram
ForumindlægHey Jeg skal skrive sso i matematik. Emnet er plangeometri så jeg står og mangler et program som jeg kan tegne cirkler, linier og vinkler. alt det som hører ind under plangeometrien. Så her er mit spørgsmål: er der nogen af jer som kender et program som det er muligt at lave nogle flotte tegnin... -
AT - Katolikker og protestanter i Nordirland
ForumindlægHvordan kan man argumentere for, om konflikten mellem katolikker og protestanter i Nordirland er religiøs eller politisk? Man kan jo redegøre for hvilke religiøse forskelle der er mellem katolikker og protestanter, men det er jo næsten et helt emne for sig, så jeg er i tvivl om hvordan man kan k... -
Danskopgave
ForumindlægJeg skal snart aflevere en blanket med hvilket fag og område jeg vil skrive om i historie- og/eller danskopgaven i 2.g. Jeg har bestemt at det kun skal være i dansk, og jeg kunne godt tænke mig at skrive om en tekst der handler om afslutning på en krig. Er der nogle, som kender en god tekst med d... -
Eksamensopgaver
ForumindlægHej alle, jeg skal op i matematik terminsprøve her imorgen, og tænkte på om i ikke vile gøre mig en stor tjeneste at hjælpe med at finde alle de forgående års Matematik eksamen b opgaver, hvor der står hvordan opgaven er løst? - På den måde kan jeg få indblik i de forskellige emner, og hvordan je... -
Hvordan skal den starte?
ForumindlægHej alle Jeg har fået en stil for i dansk, og emnet er : Hvorfor gymnasium? Jeg skal så beskrive hvorfor det er at jeg har valgt at går på gymnasium.. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal starte på stilen.. Er der nogen derude der har en ide til hvordan starten på stilen skal lyde? Vil I ... -
AT Forvirring.
ForumindlægJeg skal lave min AT Synopsis. Jeg har valgt Religion og Psykologi, samt emnet Abort. Jeg overvejede så at kigge på Fosterdiagnostik. Psykologi med eksistentiel Psykologi Og Religion med etik. Jeg er dog blevet lidt forvirret over, hvordan jeg egentlig helt præcis skal bruge fagene. AT er jo ... -
Essay-hjælp, det er første gang
ForumindlægHej Alle :) Det er første gange jeg skal skrive en essay og jeg skal skrive om et emne der hedder "at åbne døre". Jeg associere det til evt. muligheder, nye veje osv. Men er der nogen der kan hjælpe mig med en god idé til "den glidende overgang" hvor man går fra det konkret... -
AT 2012: iscenesættelse
ForumindlægHej med jer! Jeg skal skrive en synopsis om "at være på" - iscenesættelse, og jeg har valgt at skrive om Paradise Hotel. Jeg tænkte på, om en af jer selv har haft det emne og har valgt at analysere et afsnit, hvor iscenesættelsen er tydelig? Jeg er lidt på bar bund, da jeg ikke rigt... -
Essay synopsis Eksamen Hjælp!
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en synopsis om det emne jeg trak i Dansk mundligt, som var Essay. Og har aldrig lavet noget ligende så er i tvivl om hvordan jeg skal gøre osv.. Fik afvide det skal være ca en side så please hjælp mig har ingen ide hvordan. Ps det skal afleveres imorgen, så vil v...
