Søgning på: dansk eksamen 2016. Resultater: 18801 til 18820 af 69074
-
"Ordet" af Kaj Munk - selv værket?
ForumindlægJeg kan komme op i "Ordet" af Kaj Munk til dansk eksamen her i 3.g, men har hverken set stykket, og kan heller ikke finde værket på nettet nogen steder. Nogen der kan hjælpe ?? -
Tema til læreplads af kim fupz
Forumindlægjeg sidder her og skal snart til eksamen i dansk (d. 16 juni) Men! Aner ikke hvad jeg skal skrive som tema til teksten "Læreplads" af kim fupz, som jeg var uheldig at trække :( Hvis der er en der ved lidt om den eller kender nogen der har hørt om den, vil det være perfekt hvis i vill... -
Afgangseksamerne
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at øve mig på nogle af de gamle afgangs eksamer. Hvis i kender en hjemme side, hvor der er gamle læse, lytte og grammatik prøver. Kan i jo lige sende linket :-) Det samme gælder dansk.. Og I matematik med færdighedsregning kun :-) -
Personligheder i samtiden??
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen på mandag, og jeg har trukket "personligheder i samtiden", hvor jeg har valgt Anders Matthesen. Jeg sidder nu og skal til at finde andre personligheder der har været/er vigtige for deres samtid. Nogle bud? -
Echo og Narkissos billedanalyse
ForumindlægHej. jeg skal til mundtlig dansk eksamen på torsdag, men er lidt i tvivl om, budskabet i mit billede, og noget om kompositionen, og træet, om det har nogen betydning? Håber der er nogle der er lidt klogere end jeg selv.. http://www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/20752/=326319.501.jpg - her ... -
MUSIKEKSAMEN HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg skal op til musikeksamen på c niveau tirsdag/onsdag så vil høre om der er nogle der har nogen fif med hensyn til eksamen eller nogle gode noter indenfor musikanalyse og dansk musik i 70erne. hjæææælp på forhånd tak kys og kram -
Min skole tid - Dan Turell - HURTIGT
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i mundtlig dansk, men jeg mangler teksten: "Min skoletid" Af dan turell , er der nogle der kender en internetside hvor jeg kan finde den? Skriv gerne linket. På forhånd tak -
Hjæælp - analyse af digt.
ForumindlægHej :) jeg har et stort problem, jeg skal til dansk eksamen om 5 dage og jeg forstår ikke mit digt. Er der nogen der har læst eller der har en analyse af digtet "Der ude sidder du og tisser" Af sten kaalø? -
hjælp :((( haster MEGET
Forumindlæghej allesammen jeg skal snart op til dansk eksamen, og er i gang med at forberede mig. jeg er nået til at læse om avisreportage.. men jeg aner simpelthen ikke hvad avisreportage er for noget? og hvad kigger man på når man har en avisreportage i hånden? .. pleeease hjælp mig :/ jeg er virkelig p... -
kunsteventyr
ForumindlægHej folkens.. Jeg skal til eksamen i dansk i morgen og har brug for noget hjælp.. Jeg har et fordybelsesområde der hedder folkeeventyr og mit oplæg er: De tre små mænd i skoven, men jeg kan ikke finde nogle sproglige virkermidler som metaforer og sammenligninger, kan I hjælpe? -
Hjælp mig med at finde en tekst!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i det moderne og det folkelige gennembrud tekster i min dansk mundtlig eksame. Jeg er i det problem jeg kan ikke finde nogen tekster, jeg kunne godt tænke mig noget med Georg Brandes. Hvis der er nogen der har et forslag, eller et link vil der være super. -
Forslag?
ForumindlægHej Alle :-) Jeg skal op i folkeviser til eksamen.... Derfor vil jeg høre om nogen kender til nogen relativt letlæselige og letforstålige danske folkeviser (ikke "Agnete og Havmanden" eller "Ebbe Skammelsøn") ? Tak på forhånd :-) -
Forslag?
ForumindlægHej! Jeg skal til dansk skriftlig eksamen imorgen. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have en synonymordbog med men da jeg ikke har sådan en på boghylden kunne jeg rigtig godt tænke mig en elektronisk offline. Er der nogen som kender en god elektronisk offline synonymordbog? Helst gratis? ... -
Perspektivering Fantastiske fortællinger
ForumindlægDavs. Jeg skal op til eksamen i dansk og har trukket fantastiske fortællinger.. Jeg skal finde en tekst, som jeg kan perspektiver til en af følgende tekster: Thi her findes tigre eller En mediebegivenhed ( Villy Sørensen) Er der nogle der kan hjælpe med en tekst, jeg ville kunne perspekti... -
Billedanalyse
ForumindlægHej! Jeg står til at lave en billedanalyse til den mundtlige dansk eksamen FSA, og jeg har så trukket billedanalyse fra det moderne gennembrud som mit fordybelsesområde... Kan i komme med nogle gode eksempler som jeg kan bruge? :) -
Perspektivering af Anders Bodelsens "Drivhuset"
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til mundtlig dansk eksamen hvor jeg har trukket livet. Jeg har valgt Anders Bodelsens tekst "drivhuset", men mangler en tekst at perspektivere den til. Håber i kan hjælpe tak på forhånd. -
Kunstmaleri
ForumindlægHej jeg skal til mundligt eksamen i Dansk! Men først skal jeg finde et kunstbillede at arbejde med, så hvis I har nogle ideer vil jeg gerne høre dem? Det skal inten være fra Romantikken eller Det moderne gennem brud? Og jeg skal kunne snakke om det i minium 10. min! -
Synopse
ForumindlægHej alle derude :-) Er der nogen der eventuelt har en analyse af " Den Dansende Dreng" eller måske et link til opgaven? Har nemlig selv prøvet at søge, men finder kun nogle små ting.. :( Det skal bruges til dansk mundtlig eksamen :) -
Synopsis
ForumindlægHej alle derude :-) Er der nogen der eventuelt har en analyse af " Den Dansende Dreng" eller måske et link til opgaven? Har nemlig selv prøvet at søge, men finder kun nogle små ting.. :( Det skal bruges til dansk mundtlig eksamen :) -
hjælp til perspektivering
Forumindlæghej. jeg har trukket ondskab i dansk eksamen jeg har valgt sangen fluen på væggen af ufo yepha perspektiveringen er killinger af dean knootz, men skal finde en til. jeg har søgt og søgt, kan bare ikke finde en eneste som jeg ikke har læst i klassen ( da den skal være ukendt(ikke læst i ...
