Søgning på: historie begreber. Resultater: 18821 til 18840 af 22480
-
Reformation I DK 1536-1660
ForumindlægHej travlte mennesker der ude... Håber ikke jeg tager meget af jeres tid, så derfor spørger kort! Reformation i Danmark fra 1536-1660 Der er 14 bind i historie bøgerende - Har selv lånt 6 forskellige bind, men da jeg har ikke så meget tid til at læse så mange begører - hvad for en af de bind... -
En god problemformulering?
ForumindlægHer er mit oplæg til en problemformulering: Jeg synes det er svært at gøre probelmformuleringen skarp nok, og derudover skal opgaven være 50% dansk og 50% historie. Er der nogen forslag? Jeg vil meget gerne have svar fra dansklærere /historielærere, hvis det er muligt. mvh Mathias :-) Mit... -
Dansk
ForumindlægHej! jeg har to spørgsmål det først er Jeg har problemer om dansk. Når vi skal skrive en stil om noget, kan jeg slet ikke finde på noget, jeg har ikke fantasien til det. Jeg er ikke kreative hvad skal jeg gøre? Det andet når jeg skriver en stil så er den ikke fyldigt nok. Når vi ser på en roma... -
hjææælp srp!!Enigma
ForumindlægHej jeg er igang med min srp, og skriver i fagene Matematik A og Historie A. jeg er gået i stå midt i min matematik del. jeg har fået spørgsmålet: Beregn antallet af startsindstillinger i de såkaldte sharks-4hjuls Enigma krypteringsmaskiner ved andvendelse af det optimale antal ledninger på kobl... -
srp: kryptologi og enigma.plzzz hjælp
ForumindlægHej jeg er igang med min srp, og skriver i fagene Matematik A og Historie A. jeg er gået i stå midt i min matematik del. jeg har fået spørgsmålet: Beregn antallet af startsindstillinger i de såkaldte sharks-4hjuls Enigma krypteringsmaskiner ved andvendelse af det optimale antal ledninger på kobl... -
oplysningsfilosofferne
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skriver en SRP i Historie og Samfundsfag begge på niveauet A, jeg er nået til mit andet spørgsmål i min problemformulering som lyder følgende: Analyserer hvilken betydning oplysningsfilosofferne havde for de revolutionære idealer. Du skal særligt lægge vægt på Montesquie... -
srp-somebody help!!
ForumindlægHej jeg er igang med min srp, og skriver i fagene Matematik A og Historie A. jeg er gået i stå midt i min matematik del. jeg har fået spørgsmålet: Beregn antallet af startsindstillinger i de såkaldte sharks-4hjuls Enigma krypteringsmaskiner ved andvendelse af det optimale antal ledninger på kobl... -
Samlet karakter mht bonus i 3g
ForumindlægHejsa Jeg er endelig dimitteret fra STX sidste uge, men jeg spekulerer stadig over min endelig karakter I min afsluttende årskarakter fik jeg 7.6 i snit og 8.9 i eksaminerne. Jeg fik 10 i SRP som tæller for 2, og 10 i historie. Kan det virkelig passe, at jeg ender med et snit på 7.6 på trods... -
De hvide mænd'
ForumindlægHej!! Jeg går i 2.g og har KUN valgt Dansk, til min DH - opgave. Jeg har nu læst 'De Hvide Mænd' af kenneth bøgh andersen og synes virkelig den er spændende og analyse og fortolkningsdelen tror jeg skam nok jeg skal komme igennem, men jeg har svært ved at se hvordan jeg skal kunne ... -
Hvordan kunne den nuværende finanskrise have været afværget?
ForumindlægSidder og skriver SRP i Samfundsfag A - Historie A, og er nået til diskussions-delen der lyder: Diskuter hvorvidt den nuværende finanskrise kunne have været afværget. Fra min synsvinkel opstod krisen, fordi at der var en øget optimisme i samfundet, og folk stolede for meget på væksten. En vigtig ... -
SRP-Danmarks motiv (krig)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skriver lige nu SRP i samfundsfag og historie, og er nysgerrig over om jeg har glemt noget. Derfor ville jeg lige spørge jer om, hvad Danmarks motiv kunne være for at deltage i krige fra 1990 og opefter. (lige meget hvilke) Gerne med en lettere uddybende forklaring på jer... -
Danmarks motiv (krig)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skriver lige nu SRP i samfundsfag og historie, og er nysgerrig over om jeg har glemt noget. Derfor ville jeg lige spørge jer om, hvad Danmarks motiv kunne være for at deltage i krige fra 1990 og opefter. (lige meget hvilke) Gerne med en lettere uddybende forklaring på jer... -
1984
ForumindlægHej jeg skal skrive AT i forbindelse med Romanen (og filmen) 1984 af George Orwell. Emnet skal være noget i stil med overvågning og at være på. Men det er ikke så fastlagt. Jeg har skrevet nogle tanker/spørgsmål/tekst som jeg har svært ved at lige at få formuleret til spørgsmål som hænger sa... -
Resume, har misforstået noget
ForumindlægHej. I min analyseark står der som et punkt: Resume og nedenunder - - Hvad handler filmen om? (kort og klart) og nedenunder igen står der -- -- Hvis historie fortælles? Hvilke personer holder vi med? Hvorfor? Beskriv samspillet mellem personerne. HVornår i filmen starter samspillet mell... -
Heksejagt
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP i Engelsk A/Historie A og har valgt heksejagt. Jeg har rimlig godt styr på Historiedelen men Engelskdelen forvirre mig. Jeg bliver nød til at inddrage faget, men jeg ved simpelthent ikke hvordan. Har noget faglitteratur på Engelsk, omkring emnet, men jeg ved OVERHOVED... -
Tvivl om analyserende del
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg korrekt skal analyse og undersøge i mine fag, samfundsfag og historie, i forhold til denne del af opgaveformuleringen: 2. Undersøg hvilke udfordringer, den danske velfærdsstat står overfor. Umiddelbart har jeg indtil videre valgt nogle tekster fra teol... -
Perspektivering
ForumindlægHey alle. Jeg skriver SRP i biologi A og historie A, men er i tvivl om hvad jeg skal perspektivere til. Mit emne er atombomben - årsag og konsekvenser, hvor min overordnede problemformulering lyder: Hvorfor valgte USA at smide atombomberne over Hiroshima og Nagasaki i sommeren 1945 og hvilke bi... -
kig opgave (SRP) igennem
ForumindlægHej Venner :) jeg kan nu stolt sige at jeg er småt ved af blive færdig med min srp opgave. - og derfor vil jeg høre om der nogle kloge mennesker herinde som har forstand på både samfundsfag og historie der ville kigge min opgave igennem ( omhandler israel og palæstine konflikten) og smide noget... -
Noveller omhandlende død eller sorg
ForumindlægHejsa Er der nogen der kender en, eller flere noveller, historier, digte, filme, videoklip - hvad som helst kan bruges -omhandlende død? Eller sorg? Eller dem begge? Jeg vil meget gerne have én, I syntes var god. Min klasse skal bruge dem som fordybelsesområder til afgangsprøven (og så vi... -
Hjælp til at finde skriftlig version af gammelt foredrag eller andre kilder
ForumindlægHej! Jeg skal skrive dansk/historie opgave om debatten om aborter og prævention i mellemkrigstiden. Jeg har haft problemer med at finde nogle kilder til dette emne. Jeg vil rigtig gerne have fat i en skriftlig version af Thit Jensens foredrag "frivilligt moderskab" fra 1924, er de...
