Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18821 til 18840 af 24062
-
Paradisæblerne tekst
ForumindlægHej Jeg sidder og skal lave synopse med emnet syndefaldet. Jeg vil gerne have en novelle og har nu set flere analyser og referater af paradisæbler. Jeg synes den lyder god, og med en masse at tage fat i. Jeg har bare ikke teksten og kan ikke finde den på nettet. derfor ville jeg høre om... -
Hjælp!
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive en dansk-historie opgave, og jeg regner med at bruge dansk. Jeg har tænkt lidt på at bruge en eller flere historier fra 1001 nat, men hvordan kan man lave en aflevering på 8 sider? Udover at jeg skal analysere, fortolke historien og skrive om forfattere... -
Eventyr i RELIGION/DANSK
ForumindlægHej derude :D Jeg skal lave synopsis og jeg har valgt fagene religion/dansk. Jeg skal finde et dansk eventyr og et buddhistisk eventyr og analysere og fortolke dem. Nogle derude som har nogle gode eventyr både et dansk og et buddhistisk som ville være relevante at bruge og har nogle tydlige relig... -
Forklaring af vendinger
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere digtet "København, jeg gav dig alt" af Claus Høxbroe. I digtet står der "Nu er der kun få skæve lys i adventskransen tilbage" og "Gøres op i kapitel" er der nogen som kan forklare mig hvad disse vendinger betyder for jeg forstår det vir... -
udtræksfag kortfilm 9 klasse
ForumindlægHey folkz! Jeg har her for lidt siden udtrukket mit fag til dansk eksamen. Jeg trak kortfilm hmm hvad er det nu lige man skal der? Analyse af en kortfilm? Reflektere til filmiske virkemidler? Sammenligne mdd Andre? Syns vinker? Andre ting - evt gode råd, film, eksamen osv.... Tusind ... -
"Nyere litteratur (efter 1990)" - tekst?
ForumindlægHej alle. Jeg har i mundtlig dansk trukket "Nyere litteratur (efter 1990)" Jeg synes det er et meget bredt emne, og jeg er lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der har en novelle eller andet der ville være god til at analysere i forbindelsen?? Det skal helst være en novelle,... -
Perspektivering af København, jeg gav dig alt og Gi' mig Danmark tilbage
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere teksten København, jeg gav dig alt af Claus Høxbroe og jeg skal perspektivere den til Gi' mig Danmark tilbage af Natasja. Men jeg kan ikke finde meget mere end at de begge gerne vil have noget tilbage til det som det var førhen. Jeg håber i kan hjælpe og p... -
hjælp
ForumindlægEn nærmere analyse af datamaterialet i opgave 3 viser, at hvert procentpoint af variablen arbejdsløshed med tilnærmelse svarer til 26.000 arbejdsløse. Benyt nu denne værdi til omregning af arbejdsløshedsprocenten i datamaterialet i opgave 1 og 2 til en ny variabel Antal ledige. Hvad bliver an... -
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
Lineær modeller
Forumindlæghej alle Jeg er kommet lidt for sent i gang med en matematik rapport, og kan ikke helt finde brikker i det her. Jeg ved at lineær modeller betyder at en matematisk model er en overførsel af nogle virkelige forhold til en beskrivelse, som kan analyseres med matematik. Men jeg kan ikke forstå at ... -
Blink and you iss it by Alex Garland
ForumindlægHeej alle sammen.. Please hjælp mig.. Skal aflevere en analyse og fortolkning af novellen Blink and you miss it af Alex Garland, men er lidt lost lige nu. Hvis der er nogle som har lavet denne aflevering, ville det være en stor hjælp, hvis jeg måtte se den. Er nemlig i tvivl om symboler og temaer... -
Besvarelse af problemformuleringen.
ForumindlægHej Giv en biologisk og fysisk redegørelse for begrebet fedme. Du skal herunder inddrage ydre og indre forhold, der ligger til grund for udviklingen af fedme og en diskussion af forebyggelse/behandling af fedme, samt give en analyse af et selvvalgt eksempel på fedmemåling Jeg er ikke 100% ... -
Idræt sro
ForumindlægHej alle Sidder lige i øjeblikket med SRO i biologi og idræt. Jeg har fået nogen resulter jeg skal analysere og vurdere. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg finder VO2 max, hvor x'erne er. Jeg vil blive virkelig glad, hvis nogen kan hjælpe mig med det. Jeg har vedlagt resultaterne. -
AT
ForumindlægNår jeg skal til at se på hvad dansk kan som historie ikke kan, og omvendt i AT, hvilke ting kunne jeg så fremhæve? Har om Charles Darwins evolotionsteori som kilde, og Pesten i Bergamo i dansk som analyse. På forhånd tak. Læste et sted at sådan et fag som Dansk har man med empiri at gøre, hvil... -
Forklaring på Briternes separation fra EU udfra statistik
Forumindlæghttps://knoema.com/potjkhd/brexit-explaining-uk-s-vote-on-eu-membership Skal lave en analyse af hvordan briternes afstemningen af medlemskab i EU har været påvirket af deres totale stemmedeltagelse, ud fra statistikkerne fra linket over, men forstår det ikke helt.. Hvis nogen kan være så venlige... -
tre dage i prag
Forumindlæghej allesammen jeg sidder og skal analysere novellen "tre dage i Prag" af Naja Marie Aidt. tror nok, jeg har fat på hvad novellen handler om, men er der nogle, som har nogle guldkorn, de vil af med, så kunne det være great. det er specielt den sidste del af den: Hun er ved at smelte i s... -
EKSAMEN HJÆLP SØGES
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at læse op til min old-eksamen til i morgen og har svært ved at forstå hvordan eksamen foregår hvis man trækker en tekst af Platon staten. Hvis man f.eks. trækker Platons dialog med Kriton, hvordan skulle man så gøre? Analyse osv af hvad? Mange tak på forhånd! -
10. Klasses mundtligprøve, dokumentar
ForumindlægJeg trak igår mit emne til min mundtlig prøve i dansk... Var så uheldig at trække dokumentargenren... Nogle der kender en god dokumentar med "kød på", men på samme tid at interesant og ikke alt for svær :-) Måske er det også nogle der ligger inde på en analyse de har lavet, så jeg ... -
Ludvig Holberg
ForumindlægHej Alle. Jeg har en dansk stil for om Ludvig Holberg og Oplysningstiden... Det i sig selv er ikke så slemt, men vi skal analysere og fortolke en af to mulige tekster. - Epistel 347 om mascarader - Epistel om lærdom og universitetsundervisning Jeg er fuldstændig lost, og der ligger ingen lignende... -
Reklamer med en historie
ForumindlægHej. Jeg skal analysere nogle reklamer og se på, hvordan de adskiller sig fra hinanden. Den ene er tegnet mens den anden reklame er rigtige mennesker. Den der er tegnet, fortæller nærmest en historie, hvilket jeg mener er blevet moderne. Jeg skal så finde ud af, hvorfor de gør det på to forskelli...
