Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18841 til 18860 af 156338
  • Arkitektur

    Forumindlæg
    Hvordn redegøre jeg for begreber som form, funktion og konstruktion idenfor arkitektur?
  • AT-eksamen fredag - psyk+samf

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig svært ved at forstå alt det om metoder, vil derfor meget gerne have hjælp hurtigt, da jeg skal op på fredag. Mine fag er psyk og samf og emnet fremtidens arbejdsliv. I opgaven analyserer jeg to artikler om folk der lider af stress og inddrager derved samf og psyk. Men hvilke m...
  • Mundtlig kristendom

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg skal til mundtlig kristendom på mandag, og nu sidder jeg og vil gerne forberede mig... Jeg ved hvilke tekster der bliver opgivet, men er der mere som jeg kan gøre? Er det de tekster man har læst i løbet af årene, som man kommer op i, eller er det nogle man ikke kender? Og hvad skal m...
  • Mundtlig årsprøve!

    Forumindlæg
    Hvad kan jeg komme ind på omkring emnet "Det periodiske system"?
  • engelsk årsprøve

    Forumindlæg
    Hej, skal til engelsk årsprøve i morgen, og ville bare vide hvad jeg skal gøre for at få 10?
  • Udenlandske sider som studieportalen

    Forumindlæg
    Hej, Findes der nogle engelske/tyske/svenske/norske sider med samme koncept som studieportalen? På forhånd tak.
  • magnetisme opstår hvordan ?

    Forumindlæg
    hvordan opstår magnetisme inde i en magnet . altså hvordan tiltrækker den f.eks. en jernstang? har eksamen i morgen i 9. klasse så det skal gå tjep hehe :)
  • Danmarks ruten

    Forumindlæg
    Hej alle, Der er nogen spørgsmål jeg håber i vil kunne hjælpe mig med angående Danmarks ruten de sidste 750 mio år. 1. Overvej hvilke miljøer (klimabælter) Danmark har passeret på sin vej. 2. Undersøg om der sker nogen udvikling i bevægelseshastigheden perioden igennem. 3. Giv et par...
  • Hit med emner inden for *NATURVIDENSLAB*!

    Forumindlæg
    Du hørte rigtigt :-) Jeg mangler idéer til et projekt, og det ville i den forbindelse være rart med en brainstorm eller som start til idéfasen at høre hvad folk derude tænker. Det drejer sig som sagt om et projekt, og jeg mangler et emne som kunne være interessant at undersøge og gå i dybden...
  • En som kan hjælpe mig med at analysere en case?

    Forumindlæg
    Hej, er her en som vil bruge lidt tid på at hjælpe mig med at analysere en case?
  • Gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved hvor man kan regne sit gennemsnit ud for HTX. Har set de der for gymnasiet og HF, men der er nogle af mine fag ikke med.
  • mit hovede:*(

    Forumindlæg
    Læst 500 sider kemi og 10 forsøg igennem de sidste 6 dage :(( glæder mig til det er overstået =P .. det det værste jge har været igennem nogensinde =D
  • Billedanalyse til spansk eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen der har været til spansk eksamen? Hvis, hvor meget sagde i om billedet?- hvad var der på det? og teksten man skal referere til på dansk, var dem nem, eller var der ikke tid nok?
  • dell xps m1330

    Forumindlæg
    Hey Nogen der ved hvornaar man kan faa dell xps m1330 i hvid ??? vil super gerne have den baerbar meget snart, men kun i hvid. Haaber i kan hjaelpe :)
  • opstillelse af ligning

    Forumindlæg
    Hej. Mit spg lyder: En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i tredje potens.. Opstil linging og indfør passende variable.. Nogle der lige kan læse sig ud af det??
  • Nogen som vil rette mit essay

    Forumindlæg
    Hej! Nogle som lige vil kigge mit essay igennem for fejl og evt. komme med nogle gode råd/bud på, hvad som kunne gøres bedre?
  • Perspektiverende spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ligesom mange andre igang med AT. Jeg er i tvivl om hvad meningen med de perspektiverende spørgsmål går ud på. Skal man svare på dem i synopsen eller hvad skal man gøre ved dem? Mvh en håbløs AT-elev...
  • Ekspressionisme?

    Forumindlæg
    Jeg har lidt svært ved at forstå hvad "Ekspressionisme" går ud på. Jeg er klar over at det er en kunstretning, med stærke og rene farver. Men hvad var formålet med det og hvorfor? Tak på forhånd!
  • Big-Bang modellen og de fire søjler

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen, der kan forklare Big-Bang fysikken, urstoffets sammensætning og baggrundsstrålingen?
  • Spændningsrækken

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål i kemi som hedder så ledes: Giv eksempler på pratisk betydning af spændningsrækken. Håber der er nogen der kan hjælpe :)