Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18861 til 18880 af 24062
-
Danmark i 1800-tallet
ForumindlægJeg er ved at analysere "De Blå Øjne" af Karen Blixen. Novellen foregår ca. i 1817. Jeg vil prøve at se, om der er nogen lighed mellem novellen og safundet i 1800-tallet. Skete der noget vildt i Danmark i 1800-tallet? Evt. noget med kvinderettigheder (: -
Komposition
ForumindlægHvordan er det helt præcis en kompositionsanalyse fungerer? Det er nemlig ikke et begreb vi som sådan har beskæftiget os med. Jeg er godt klar over, at en komposition fortæller noget om hvordan historien er 'komponeret' - men hvordan anvender man begrebet som en naturlig forlængelse a... -
Fast Car & Common People
ForumindlægHey. Ved nogle af jer, hvor jeg kan få noder til Fast car (Tracy Chapman) og Common People (Pulp, 1996) ? Nogle som kan give mig en kort fortolkning af common people. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde? :) og hvis nogen sidder med en musik analyse i nogle af teksterne, så må i gerne sende... -
Er artiklen OK som avisartikel??
ForumindlægHej Alle!! Til mundtlig dansk har jeg trukket 'avisartikel og dens formidler'. Med det skal jeg så vælge en avisartikel, jeg skal have analyseret og fortalt om. Har fundet en ( http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1950183/unges-liv-er-styret-af-facebook/ ), men den er jo fra nettet... -
Et digt.
Forumindlægjeg har lidt problemer med at analysere en strofe fra digtet fødsel.. Er der nogen der kan hjælpe mig? strofen lyder således: Trods lunkent vand som indhold stiger lysten fra det grønne glas dog i disse første minutter gennem mine sensitive fodballer. Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Det ... -
Prøveform b, identitet
ForumindlægHej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk prøveform b. Jeg ville høre om der var nogle der har haft lignende emne eller kender en tekst jeg kan kigge på? Eller om der er nogle af jer der kan sige hvad der ville give plus poi... -
Sig altid farvel i tide
ForumindlægHej derude skal analyserer Ida Jessens "Sig altid farvel i tide" har godt set nogle indlæg om novellen men nogle der ved hvor man kan finde noget ydderligere, jeg tænker bøger? Har søgt på nettet, men synes ikke at jeg bliver mere afklaret! gad godt at komme nærmere ind på de enkelte sy... -
Bruddet med realismen
ForumindlægHalløj :) Jeg sidder og roder med en analyse og fortolkning af "Forsinkelse" af Peter Seeberg. Til det har jeg et diskussions spørgsmål der lyder: "diskuter den betydning, bruddet med realismen har." Nogen der kan hjælpe mig her, både i forhold til novellen, men også generelt... -
SRO :S
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at give SRO og min problemformulering indholder en sætning som gør mig fuldstændig blank. Jeg skal analysere Usa og Vietnam's forhold før under og efter krigen. (Vietnamkrigen) og så skal jeg "behandle de interne modsætninger i begge lande i den form de ... -
Reklame uden seksuel undertone
ForumindlægHej. Jeg skal foretage en reklame analyse og jeg har nu en reklame, hvor kvinderne fremstilles direkte seksuelt med meget lidt tøj på, og vil derfor høre, om der er nogle, der kender en god reklame, hvor der ikke fokuseres på det seksuelle, så jeg skal stille en kontrast mod hinanden? Det må gern... -
DHO hjælp!
ForumindlægJeg er ved at skrive DHO om det moderne gennembrud. Jeg har valgt et underemne der hedder Fattigdom. Jeg skal finde en litterær novelle, og det er det jeg har problemer med. Er der nogle der kender en god novellen om fattigdom? Jeg er på røven, for jeg skal snart til at skrive min analyse :/ ... -
Tine bryld - talkshow (dansk/historie opgave)
ForumindlægHej :D Jeg skal snart i gang med at skrive dansk/historie opgave, og har derfor valgt at skrive i dansk. Her har jeg valgt at analysere Tine Bryld - talkshow. Har I en god idé til, hvad man kan komme ind på? Jeg har nogle forslag selv fx: miljø, målgruppe.. men noget man ellers kan komme ind på.... -
"Der er et yndigt land"- perspektivering til "I Danmark er jeg født"
Forumindlægjeg har analyseret "Der er et yndigt land" og vil gerne perpektivere det til H. C.Andersens " I Danmark er jeg født" ville gerne lige hører hvordan jeg måske kunne gøre det? . Jeg har skrevet at H.C. Andersens sang er mere personlig og hvor han skriver hvor meget Danmark ... -
opgaveform.
ForumindlægMit SRP emne er koblede differentialligninger og radioaktivitet, og jeg vil gerne have indflydelse på min opgaveformulering, men ville være oplagt at inddrage? Nu har jeg læst en hel del om differentialligninger og modeller, og der står meget om numerisk analyse herunder Eulers metode, også analy... -
Randers Regnskov rapport?
ForumindlægHola, skal til at skrive en rapport inden for salg og service og EØ om randers regnskov, vil høre om nogen har skrevet noget lingende som evt har noter/rapport, som jeg kan bruge som inspiration? Er lidt lost på nogle punkter som SWOT analyse og få noget EØ ind i rapporten.. -
kærlighed/umulig kærelighed lyrik
ForumindlægJeg har trukket Kærlighed/umulig kærlighed lyrik i dansk. har i nogle idéer til hvilke tekster eller sange jeg kan bruge og evt. en analyse model. min lærer sagde jeg skulle finde en nyere sang, og havde en ældre sang til at referere til. please hjælp... -
Hjælp til tysk gramatik??
ForumindlægHej folkens, forstår ikke lige noget med gramatikken håber i kan hjælpe ;D Altså analys og oversættelse til tysk.. Fx der står: Tina elsker farver. det skal jeg overset og analyse så står er på gloser : farve: Farbe ( F) - N skal jeg så sætte et N eller hvad håber i kan hjælpe (: -
ideer til problemstillinger? hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer ... -
Indhold
ForumindlægMit SRP emne er koblede differentialligninger og radioaktivitet, og jeg vil gerne have indflydelse på min opgaveformulering, men ville være oplagt at inddrage? Nu har jeg læst en hel del om differentialligninger og modeller, og der står meget om numerisk analyse herunder Eulers metode, også analy... -
AT - Problemstilling?
ForumindlægHej, Min lære skrev hvad jeg muligvis kunne analysere i min AT. Men forstår det ikke rigtig. Er der nogen der kan forklare mig, hvad der menes med dette? - hvorefter dit analyseafsnit ville være en afvejning af de forskellige motiver, som terroristerne muligvis har haft. Her er det vigtig...
