Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18901 til 18920 af 24062
-
Forklaring af struktur
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal op til eksamen på fredag, og sidder og kæmper lidt med at få analyseret en struktur formel for botulinum toxin type A. http://www.drugbank.ca/system/protein_structures/full/DB00083.png?1266600384 Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig lidt med at beskrive ... -
Globalisering - og dens betydning for Danmark
ForumindlægHejj alle sammen :) håber at i kan hjælpe mig med det her spørgsmål: Foretag en analyse af hvilke konsekvenser globaliseringen har for følgende sektorer i det økonomiske kredsløb i Danmark: husholdningerne, virksomhederne og den offentlige sektor. Analysér endvidere hvilke samfundsøkonomiske mål,... -
AT-Terrorisme om OL i München i 72
ForumindlægHej SP :) jeg har om terrorisme i AT, og har valgt at fokusere på palæstina-israel-konflikten samt terrorhandlingen ved OL i München i 1972. Til det skal jeg have fundet en kilde, som jeg kan analysere på, men det er netop det jeg skulle have hjælp til ?!?!?!? :) (Mine AT-fag er historie og s... -
AT Historie - HJÆLP
ForumindlægHejsa.. jeg sidder med en artikel fra Politikken som beskriver et parforhold i 1980. Men i metoden skal jeg forklarer hvordan jeg har analyseret den ( kildekritik) også skal jeg vurdere om indholdet i artiklen passer eller ikke. Jeg kan jo ikke vide om det journalisten har skrevet er rigtigt el... -
Hvordan arbejder engelsk og samfundsfag sammen?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal besvare dette spørgsmål: Hvorledes har det faglige samspil mellem engelsk og samfundsfag givet dig en indsigt, som fagene hver for sig alene ikke kunne give? Mit emne er Obamas sundhedsreform, hvor jeg i engelsk delen har analyseret en tale og i samfundsfagsdelen er ... -
Hjælp til temaer og motiver i "Kære dødsbog"
ForumindlægJeg skal analysere romanen "kære dødsbog" til FSA, og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad i bogen der er Temaer og hvad der er motiver, er der en herinde der har læst den og vil give deres bud. Hvad jeg selv har indtil videre: Temaer : selvmord, teenageliv, mobning Motiver; pædof... -
Overgangsritens komposition
ForumindlægKære alle. Jeg har analyseret en tekst af Finn Skårderup "på joggingtur med Gud" Jeg har fået oplyst at denne tekst har overgangsritens komposition. Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg definerer dette ? Jeg ved at det betyder at teksten har en udskillelse, isolation og genoptagelse. Men er... -
Syndefaldet - Muldskud?
ForumindlægHej. Jeg skal op i Syndefaldet i Dansk og er næsten sikker på at jeg vil arbejde/fordybe mig i novellen af Hendik Pontoppidan - "Muldskud" Derfor har jeg brug for lidt hjælp. Hvis du kunne sende mig en lille inspiration eller en analyse du tidligere har lavet af den, ville det være fant... -
B2B - Segmentering. Hjælp
ForumindlægJeg sidder i skrivende stund med et eksamens projekt om virksomheden Bisca A/S og som et led af en distributions analyse skal jeg foretage en segmentering, og her vil det være relevant med en B2B segmentering. Lige nu har jeg ikke en brugbar lærebog omkring b2b segmentering, så jeg håber at der e... -
Spørgsmål til symboler i den sidste balkjole
ForumindlægHey, jeg er ved at lave min dansk synopsis færdig. Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har valgt at analysere ''Den sidste balkjole'' af Herman Bang. Jeg skal finde symboler i teksen, og jeg kan kun komme på balkjolen. Det ville være til en stor hjælp, hvis i kunne give for... -
JBS Mens Underwear; Nonnen.
ForumindlægHjælp . Jeg skal op i prøveform B, og har mere eller mindre selv valgt en JBS reklame med en nonne. Problemet er bare, at hovedemnet er "Stereotype kønsroller" Min lærer har godkendt det, men nu er jeg gået i stå. Nogle der kan hjælpe lidt med analyse og sin egen mening om billedet + ... -
Kvadrantanalyse
ForumindlægHej... Jeg skal lave en kvadrant analyse over nogle produkter, hvor jeg vil kigge på et producents forcer. Jeg tænker blandt på funktion kontra pris... men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man starter på en kvadrantanalyse. Internettet er tomt for netop dette emne. En der kan hjælpe.?? M... -
SKriftlig imorgen
ForumindlægSå er der Dansk skriftlig eksamen imorgen. Nervøse? Hvordan læser i op idag? Jeg er i fulde sving med analysemodeller, noter, forskellige bøger mv. Hvis du har nogle super gode links eller andet, du kunne tænke dig at dele, ville det bare være skønt! Jeg tænker især på 'opskrifter' til hh... -
Dumme synopsis.
ForumindlægJeg har trukket: Drømmen om det gode liv. Mit prøveoplæg er: Regeringen opfordrer til børnearbejde (Artikel) Præsentation og begrundelse for valg af prøveoplæg, er lavet.. OG SÅ .. Præsentation af analyse.. = Artiklens opbyggelse + Beskrivelse af opstilling. Og så kan jeg ikke komme på mere at sn... -
Dansk mundtlig erindringer
ForumindlægHej alle sammen. :) Her på tirsdag skal jeg op i dansk mundtlig. Jeg har trukket " Erindringer", og ville høre om der var nogle herinder der har nogle gode tips hvad jeg kan gøre, sige. Eller noget. Det skal siges at jeg har lavet alt analyse arbejde som er på 13 sider, og afleveret ... -
Dansk-Histrie opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med min dansk-historie opgave om de ufaglærte arbejderes leve- og arbejdsvikår under industrialiseringen i Danmark og skal til at analysere en kilde til. Jeg har svært ved at finde nogle forholdsvis letlæselige kilder i mine bøger og tænkte på om nogen kender nogle kilder jeg e... -
Naja Marie Aids novelle - En Kærlighedshistorie.
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk prøve på Onsdag. Jeg har trukket "Melankoli" så har jeg valgt novellen En Kærlighedshistorie, af Naja Marie Aidt. Jeg er i gang med at analysere den, da gik jeg i stå ved "Budskab". Er der nogen der kan hjælpe mig til at komme i gang med budskabet eller... -
Hvad symbolisere en korsvej?
ForumindlægHej. Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad en korsvej betyder, og håber på at i kan hjælpe mig derude! :-) Det betyder noget med at hvis man står over for en korsvej symbolisere det at ens liv kan tage en ny drejning. Jeg er igang med at analysere novellen "den sidste balkjole" af herman... -
Besjælinger - hvorfor?
ForumindlægHej. Jeg har et digt som jeg skal analysere. Jeg har også bemærket at der bliver brugt besjælinger. Digtet er "Guldhornene", af Adam Oehlenschläger. Han skrev digtet i 1802, hvilket var "Romantikkens Tid," og derfor fik jeg en idé om, at han måske brugt besjælingerne for at de... -
Historie taksonomiske niveauer
ForumindlægHej ! skal skirve en synopsis i historie og engelsk om årsagen til den kolde krig og analysere john f kennedys tale " ich bin ein berliner" men har svært ved at lave underspørgsmål da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge de taksonomiske niveauer i historie? underspøgsmålene skal for...
