Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 18901 til 18920 af 23735
-
Eksamen - overgang fra barn til voksen - digt - hjælp?
ForumindlægHej alle! Sagen er den at jeg er desperat efter et digt, som omhandler overgangen fra barn til voksen. Jeg har efterhånden brugt et stykke tid på at søge, men jeg har intet fundet. Jeg søger noget som ikke er blevet gennem analyseret alt for mange gange før, og det må gerne være en smule nyt. Tak... -
Latin hjælpelærer søges
ForumindlægHej. Jeg søger hælperlærer i latin, helst i Jylland. Jeg går på HF, så jeg SKAL op til eksamen. Jeg har brug for hjælp til: Undervisning af det mere "komplicerede" latin på c-niveau OG Hjælp til syntaks analyse af den eksamenstekst, jeg trækker Jeg skiftede mit valghold sent, så jeg... -
Hvad er betydningen af hjerter dame og klør konge?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en analyse af Familie af Niels Strøbek til min dansk mundtlig eksamen. Der er et sæt kort på bordet, hvor man tydeligt kan se klør konge og hjerter dame, men hvad symboliken i det? Jeg har prøvet og finde ud af noget på Google, men der er intet held endnu. Så hvis i ved noget,... -
Senmoderne lyrik - FSA Dansk 9. Klasse
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp med at finde en tekst til min Dansk mundtlige FSA. Jeg har trukket "Senmoderne lyrik". Jeg har overvejet frk. Escobar med L.O.C men tror der er mange forventninger til den nu når den har været brugt så meget.. Det skal lige siges at jeg ikke er den beds... -
AKUT - underspørgsmål
ForumindlægHej Skal til at skrive SRO i engelsk+biologi og er i tvivl om mit diskussionsspørgsmål/vurderingsspørgsmål er fint eller om det er mere analyserende: Hvordan kan two-hit hypothesis påvirke den måde man vælger at tackle tanken om at kunne få kræft på? (have genet for arvelig kræft) Nogle der ka... -
Meget vigtigt
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med at skrive en opgave, hvor jeg vil bruge samfundsfag og engelsk, som de to fag jeg vil kombinere. Jeg har om fedme i USA. I engelsk har jeg analyseret og fortolket, men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge samfundsfag. Er der nogle af jer der vil være søde og gi... -
tysk/m betaling
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig tysk eksamen (b niveau) d. 11/06 og trækker min tekst d. 10/06. Jeg søger en der er god til tysk, som kan hjælpe mig med at læse, forstå og analysere teksten. Det er selvfølgelig mod betaling. Personen og jeg kan mødes på Roskilde bibliotek og arbejde. vh. -
Metoder til AT eksamen + forsøg til selve eksamen
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op til min AT eksamen og er lidt i tvivl om de metoder jeg har. I faget engelsk har jeg brugt den hermeneutiske metode, hvor jeg har analyseret en artikel og i fysik har jeg brugt den empiriske metode, hvor jeg har lavet nogle beregninger Skal jeg skrive mere til mi... -
NIK OG JAY - KAN DU HØRE HENDE SYNGE
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at analysere Nik og Jay - kan du høre hende synge. Men er så kommer til det punkt som hedder "Rim" hvor jeg ikke rigtig kan finde ud af hvilken slags rim de bruger, fordi når jeg læser teksten er der ikke rigtig noget som rimer, men når jeg lytter til sangen, så k... -
Årsprøve
ForumindlægJeg skal op til en engelsk årsprøve. Jeg får 20 min. til at forberede mig, hvor jeg får en tekst til analysere og samt og en grammatikspørgsmål. Kan nogle give mig nogle gode råd til eksamen og hvordan jeg skal starte med at præsentere teksten, som jeg får udgivet selve til eksamen? -
Nogen der vil hjælpe???
ForumindlægHej jeg har en baggrundsartikel som jeg skal analysere i faget engelsk, men ved dog ikke hvilken metode jeg skal bruge der. Dog i faget fysik har jeg lavet nogle udregninger ud fra kendte teorier - er det så hypotetisk deduktiv metode. Og hvis jeg så laver et eksperiment, som man ikke skal regne... -
"In der Höhle des Löwen" resume/fortolkning?
ForumindlægHar trukket teksten "In der Höhle des Löwen- unsere Stasireise", som jeg skal analysere. Tænkte på om der er nogen herinde, der har læst teksten og kan fortælle mig præcis hvad den handler om eller komme med nogle bud på, hvad budskabet er eller bare generelle analysefacts. Det ville væ... -
Platon Staten
ForumindlægHej alle! Så jeg sidder med min DHO og skal lave en analyse af et uddrag af teksten staten af platon, men der er nogle ting jeg simpelthen er i tvivl om! Jeg kan ikke rigtig finde noget om ophavssituationen (altså baggrunden) til teksten/værket??? Så er er jeg i tvivl om hvem modtageren er? o... -
Det døende barn!! - hjælp
ForumindlægHeej, jeg er i gang med at forberede min dansk mundtlige eksamen, og har valgt digtet "det døende barn", af H.C Andersen Jeg sidder lidt fast i selve analysen, bl.a budskab osv. Tænkte derfor på, om der er nogen, der har nogle noter eller noget interessant omkring digtet, I gerne vil d... -
Kronologisk/Lineært forløb??
ForumindlægJeg sidder og Analysere min tekst til dansk FSA. Jeg vil godt ha noget med omkring kronologisk/Lineært forløb men jeg forstår ikke helt hvad det betyder. Jeg har en lille idé om at det er noget omkring hvordan teksten er bygget op, om tingene sker i rækkefølge.Er jeg helt galt på den eller?? ... -
Noter til Musik A på stx
ForumindlægHejsa. Jeg er en studerende på en stx, som er virkelig dårlig til grundlæggene og sværre musik teori. jeg har det på A niveau, og jeg skal til terminsprøve her i næste uge. Er der nogle der ligger inde med masse noter (grundlæggende viden, melodisk analyse osv) som vil dele dem med mig. Håber vir... -
Den danske revolution
ForumindlægHej :) Vil rigtig gerne have hjælp til hvordan man starter en sammenlignende analyse (hvorunder der indrages relevante kildekritiske overvejelser) med særlig henblik på de nationalliberale argumenter i "Orla Lehmanns tale ved casinomødet d. 20 marts 1848" og billedet "en amputatio... -
Neologisme, selvdannet ord
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere et digt, i digtet er det ord som "Identitetsprojekt", "Samtalehæk", Omsorgstærte", "Sølvtøjsglorier" og "Hverdagssynder" Er der nogle der kender termet for dem, ligesom andre sproglige virkemidler kaldes metafor, symbol, ... -
METODER: begrænsninger og styrker - Trekantshandlen
ForumindlægHej. Jeg har om "trekantshandlen" i AT, med fagene historie og engelsk. Jeg har i engelsk valgt nykritisk metode. Jeg har lavet en lyrisk analyse af et digt. I historie har jeg brugt kildekritik metoden, heraf kigget nærmere på en tekst. Hvad er metodernes begrænsninger? styrker? for... -
Bruger jeg induktion?
ForumindlægHej alle sammen. I AT8, som jeg skal op i på tirsdag er jeg kommet lidt i tvivl om jeg bruger induktion. I min analyse arbejder jeg med en tekst, som jeg senere bruger til at generalisere for generel litteratur. Mit spørgsmål er derfor om det er induktion eller overhovedet ikke? Syntes der ...
