Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18941 til 18960 af 24343
-
Internationalt projekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive projekt om mexicanere der er immigreret fra Mexico til USA. Jeg skal herunder analysere personlige beretninger fra mexicanere og herfra udlede hvordan deres levevilkår osv. var. Jeg vil høre om der var nogen af jer derude der har skrevet et projekt om mexicanske immigranter... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
sekundær litteratur?
Forumindlæger det en nødvendighed at anvende sekundær litteratur på sit hovedværk? jeg skriver i fagene historie/engelsk og har læst og analyseret romanen "A Dry White Season", og har nu ladet mig høre at man skal bruge sekundær litteratur i form af fx. en anmeldelse for at underbygge ens argument... -
begrænsning af energiforbruget
ForumindlægHey. Skriver i fysik og samfundsfag om begrænsning af energiforbruget. Her skal jeg så analysere hvorfor partierne i folketinget har ændret holdning på energiområdet, altså hvad deres holdning var for fx 5-10 år siden også hvad deres holdning om energipolitik er nu. Det skal så diskuteres hvorfo... -
HASTER MEGET hjælp, hjælp please
Forumindlægheisa, har virkelig, virkelig brug for hjælp.. skal skrive danskstil for en veninde, da hun er på ferie, og har slet ikke tid til det., er der nogen der har skrevet analyse af "kongesønnerne" af Karen Blixen eller "skolestue" af Suzanna Brøgger eller "Novelle Med Kokain&q... -
Må jeg se dit SRP
ForumindlægHej alle! Sidder og er igang med mit studieretningsprojekt i 3.g og ville høre om der ikke var nogen af jer 3.gere der ville være søde at sende jeres SRP så jeg kan se hvordan i har sat det op osv. Hvis der er nogen der har skrevet i et humanistisk fag hvor i har analyseret en bog, kunne jeg rig... -
Dialog el. Monolog - sang.
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere sangen "Kald mig hjem", af Burhan G. Men jeg er lidt i tvivl om der er tale om monolog eller dialog. Sangen er skrevet til hans mor. Link til sangen: https://genius.com/Burhan-g-kalder-mig-hjem-lyrics Vil være en stor hjælp, hvis nogle vil hjælpe. Tu... -
hjemløshed i storbritannien
ForumindlægSkal skrive om hjemløshed i storbritannien i de sidste 20 år, og fagene er engelsk og samfundsfag, mit problem er bare at få bygget nogle samfundsfaglige teorier på mine casestories, som jeg har analyseret, har virkelig stærkt brug for hjælp, b.la. skulle giddens kunne bruges, men kan virkelig ik... -
litterære artikel om Tornrose
ForumindlægHej..:) Jeg er i gang med at skrive en litterære artikel om Tornrose, men jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal skrive om den. Jeg ved godt nok at man skal analysere og fortolke det først, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal fortolke det, fordi jeg aldrig har skrevet en litterære artikel før. ... -
"Tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder
ForumindlægHej :) er der nogle der har analyseret digtet "tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder som vil hjælpe mig med at gøre det? Har nu siddet i flere timer og kan simpelhent ikke finde ud af hvad jeg skal skrive eftersom jeg hverken kan finde rim, meteforer, sammenligninger eller no... -
Talkshow - emner?
ForumindlægHej. Jeg skal udarbejde et projekt her i slutningen af marts måned, har valgt en problemformulering som lyder: Med udgangspunkt i en analyse af de to talkshows-programmer ....... og ......., skal det vurderes hvorvidt amerikaniseringen har påvirket den måde vi ser på velstand, velfærd og livsk... -
Materiale om Dubai og De Forenede Emirater
ForumindlægDet Internationale Område blev skudt i gang i dag, og jeg leder med lys og lygte efter flere kilder, links og tidligere opgaver som jeg kan bruge informationer fra, til min analyse af Dubai og De Forenede Emirater.. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :) Mvh. Martin Birch -
SSO om Enigma under 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle,,,, jeg går i hf og skal snart lave en sso opgave i historie B og matematik B, jeg forstår ikke matematik delen, jeg har styr på historie delen, men det går galt i matematik.. Hvordan kan man bryde forskellige koder udfra frekvens analyse osv. er der nogen der kan hjælpe mig med alle d... -
Fremskrivningsmodeller
ForumindlægHej :-) Jeg er ved, at skrive SRP i samfundsfag og matematik. Her skal jeg analysere nogle fremskrivningsmodeller i samfundsfag omkring indvandring. Men jeg kan ikke helt finde frem til, hvordan en fremskrivningsmodel bliver til, hvilken form for matematik der ligger til grund, samt hvem,... -
Novellen Huset af Steen Langstrup
ForumindlægHej med jer Novellen huset af Steen langstrup volder mig store problemer at lave en tekstanalyse af. Og den skulle fylde 4-5 sider, er der nogen der hat sådan én liggende. Mig og analyser er ikke så god. Jeg er ved at blive skør i hovedet. Havde det da bare været en matematilopgave ;o) Agse -
Drageløberen
ForumindlægHej det er sådan så jeg skal analysere Amir og Hassans venskab, så ville hører om i lå inde med nogle informaitoner og inspirationskilder, så jeg bedst muligt kan få skrevet min opgave:) Bogen er læst grundigt, men mangler lidt udefra kommende ekstra synspunkter, især set med hovedpersonens øjn... -
H NMR-spektrum
ForumindlægHej Jeg har problemer med en omgaver som omhandler H NMR-spektrum. I opgaven skulle jeg først finde den emperiske formel Og så analysere spektrum, hvilke ikke lige er min stærke side. Har skrevet nogle spørgsmålet i dokumentet :D Her er linket: http://peecee.dk/upload/view/217520 -
Der er et yndigt land
ForumindlægHej. Jeg har analyseret billedet "bøgeskov i maj", også skulle jeg vælge noget der passede til billedet, så valgte jeg den danske nationalsang: "der er et yndigt land" . Vil gerne have i hjælper med at skrive nogle gode argumenter for, hvorfor jeg lige netop har valgt "... -
Krøniken - klasseopdeling
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med krøniken og skal analyserer de 10 første minutter.. Ida Nørregaard skal til job samtale, og i avisen står der hun skal tale med Hr. Blomkvist (personalechefen), og ikke med direktøren. Kan man ikke godt sige at man kan se klasse opdelingen her? Eller det er meget ... -
H NMR-spektrum?
ForumindlægHej Jeg har problemer med en omgaver som omhandler H NMR-spektrum. I opgaven skulle jeg først finde den emperiske formel Og så analysere spektrum, hvilke ikke lige er min stærke side. Har skrevet nogle spørgsmålet i dokumentet :D Her er linket: http://peecee.dk/upload/view/217520
