Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18941 til 18960 af 24062
-
kejserens nye klæder eventyr eller novelle
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere kejserens nye klæder til min afgangsprøve. Jeg er lidt i tvivl om det er et eventyr eller en novelle. der står alle steder at det er et eventyr, men der er bare ikke rigtig så mange eventyrstræk. Så jeg synes lige så godt det kunne være en novelle. Er der nogle d... -
Forskydning af Naja Marie Aidt, dansk eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i dansk eksamen. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i novellen "Forskydning" af Naja Marie Aidt. Jeg ville hører om i ved hvor der findes eller selv bærer inde med en analyse af novellen, som jeg kan bruge til inspiration til min egen. Håber i kan hjælpe mig lid... -
Haster - biologieksamen og Darwi
Forumindlæghttp://videnskab.dk/content/dk/temaer/tema_i_abens_fodspor/fra_menneskeabe_til_menneske Darwins revolutionsteori nivaue B jeg skal til eksamen i morgen og mangler kun at analysere denne artikel. men ved ikke hvordan jeg skal starte eller hvad jeg skal tage fat i. er virkelig på røven. vær sø... -
Engelsk mdt. eksame. har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mundtlig eksame meget snart, og kan risikere at komme op i alt fra billeder til digte. Er der nogen, som allerede har været til mundtlig eksame B, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen foregår. Jeg mangler også ´opskrifter´ på hvordan man analyserer short stories, digte,... -
Hvad gør man til en 3-timers historieforberedelse på STX ?
ForumindlægHej allesammen Jeg er i tvivl om hvad man gør til en 3 timers-historie eksamen i 3.G? Skal man "bare" læse en tekst, redegøre for den og analysere den samt perspektivere til de andre tekster man har læst og evt. perspektivere den til fortiden, nutid, fremtid? Jeg bliver student i morge... -
Forsøg - Logger Pro
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg, hvor man skulle bestemme hastigheden og accelerationen for en bold i frit fald (og efter at den havde ramt jorden, hvor den hoppede op og ned) ved hjælp af en bevægelsessensor. Efterfølgdende har jeg analyseret det i Logger Pro og lavet en graf af, som jeg har vedh... -
AT eksamen
ForumindlægSå vidt jeg har forstået må man ikke læse op og helst ikke kigge på sit talepapir til AT-eksamen, men hvad så med, når man skal underbygge sin analyse + fortolkning med citater - hvad gør man så? Jeg kan jo ikke lære udenad, hvor det hele står, så er det ikke ok, at man lige kigger i sit talepa... -
Religion og samfundsfag - Islamistisk radikalisering
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive min problemformulering i religion C og samfundsfag A om islamistisk radikalisering til min SRP. Er der nogle der har nogle ideer eller opgaver jeg må se for er i tvivl om mit analyserende spørgsmål. Og samtidig vil jeg gerne hæve mit niveau og skrive noget om internat... -
HJÆLP: Motiv i "Dværgen fra Normandiet"?
ForumindlægHej allesammen, hvis nogen af jer har læst eller arbejdet med Lars-Henrik Olsens "Dværgen fra Normandiet" må i meget gerne hjælpe mig :P Jeg laver en analyse af den, men jeg har lidt svært ved at både skelne mellem motiv og tema, og finde dem i bogen. Hvad er motiverne og temaerne i d... -
Opbygning af romanen Det forsvundne tegn
ForumindlægHej. Jeg laver en Roman analyse om Dan Brown, Det forsvundne tegn, og jeg har fået besked om forklare hvordan romanen er opbygget. Jeg kan bruge en berettermodel eller en kontrakt model, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive da der hele tiden sker noget i historien -
SRP hjælp
Forumindlæghej jeg er i gng med at skrive SRP i fagene BIO A og PSYK C. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af psykologi-delen og overvejer nu at betale nogen til at hjælpe mig med den. er der nogen herinde der ville hjælpe mig med det? ellers ville jeg høre hvor meget det enkelte fag skal være fremtrædende ... -
Dansk i AT
ForumindlægHej Jeg har valgt nogle artikler, som jeg har lavet argumentationsanalyse på for at få danskdelen med i AT. Jeg er kommet frem til hvilke appelformer, der bruges i artiklerne og har også kigget på ordene. Men hvad skal man bruge det til? hvad har det med metoder at gøre og hvorfor er det vigt... -
Far och jäg (novelle)
ForumindlægHej allesammen. Er der nogel der har lavet en analyse af "Far och jäg" af Par Lagerkvist? Jeg forstår ikke helt om hele novellen er et flashback, da drengen fortæller om en ting der er sket. Han er jo blevet ældre, og fortæller om turen med sin far (da han var 10 år). Vil det så sige, ... -
Diskursanalyse - how to?
ForumindlægHalløj, jeg har fået til opgave at lave en diskurs analyse på Villie Søvndals 1. maj tale og det er som sådan ikke noget problem, da jeg godt ved hvad en diskursanalyse er. MEN. Hvordan stiller jeg den pænt og overskueligt op og hvad bør en sådan indeholde? HVis nogen har en fin diskursanalyse l... -
AKTANTMODELLEN: HISTORIEN OM EN MODER
ForumindlægHey! Jeg har valgt "Historien om en moder" af H.C. Andersen til dansk. Jeg har brugt aktantmodellen til at analysere den, men kan ikke helt se hvem giveren skulle være. PLEASE HJÆLP MIG ASAP!!! Giver: ? Objekt: Barnet Modtager: Døden Hjælper: Natten, busken, søen, konen... -
hvilken genre???
ForumindlægHej Jeg skal analysere novellen, Tørdokken skrevet af Stefan Andres i 1949. Jeg er bare lidt i tvivl om genren, altså hvilke slags novelle den er. er der nogle, der har læst den og kan hjælpe mig? er den en socialrealistisk novelle, hvor de ydre forhold er afgørende for personernes liv. eller er ... -
Hjælp til at finde hovdetemaet i fyrtøjet
ForumindlægHej Jeg har brug for hurtig hjælp til min dansk opgave som er en analyse af Fyrtøjet. Jeg er nået til temabestemmelsen og jeg har fundet et tema, som er rig/ fattig. Men det er ikke hovedtemaet i eventyret. Er der nogle der ved eller har en ide om hvad hovedtemaet er, eller er der andre temae... -
I sne står urt og busk i skjul
ForumindlægHej alle, jeg har om ingemann's digt I sne står urt og busk i skjul Er der nogen der har en god analyse om sangen, og dens begreber og betydning? Det ville være en stort hjælp. Tak for forhånd Her er link til hele sangen : http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=d866f... -
Digt af Michael Strunge - Den hæslige by
ForumindlægHej alle. Jeg håber at der er en derude der vil hjælpe mig. Jeg skal analysere et digt af Michael Strunge - "Den hæslige by" Et af afsnittene forstår jeg ikke: Fragmenter af en endnu fri bevidsthed hænger som en tåge i luften kun gennemlyst af neonøjnene. Gennem gaderne flaxer anskud... -
Et brev til Tobias
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en analyse at historien ''Et brev til Tobias'', men er stød på nogle spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde svar på. Så nu spørger jeg her. Hvad er brevets betydning for historien? Hvad er hunden Barrys betydning for historien? Håber en kan hjælpe mig!
