Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18941 til 18960 af 27855
  • Destroying reptiles

    Forumindlæg
    Hejsavi har fået en opgave der hedder Destroying reptiles, som er blevet brugt til en sproglig eksamen.Mit spørgsmål er så, om der er nogen der har skrevet et essay over denne historie?Er gået lidt i stå, så kunne godt bruge lidt inspiration..Håber nogen vil hjælpe.
  • Gennemlæsning af SSO

    Forumindlæg
    Hej, jeg er nu i den glade situation at jeg er færdig med min SSO omhandlende Israel- Palæstinakonflikten. Er der nogle historie/danskeksperter som har lyst til at læse korrektur på den?Kontakt mig på mail - [email protected] msn - [email protected]å forhånd tak
  • Hvis den kolde krig blev varm?

    Forumindlæg
    Hej! I historie arbejder vi lige for tiden med den kolde krig. En af spørgsmålene lyder: "Hvad ville der være sket, hvis den kolde krig var eksploderet?" Henvisninger til tekster, hvor jeg selv kan læse mig frem til svaret, modtages med stor glæde. Tak på forhånd.
  • kort spørgesmål ; his

    Forumindlæg
    Hejsa jeg vil bare høre om lærerene egentlig tjekker litteraturen når man skriver historie opg? altså når man skriver hvor man har de oplysninger fra???nej vel, for så skulle de tjekke med 200 elever..gør de det?er bare nysgerrig... :)
  • SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!

    Forumindlæg
    Hej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!!
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    HEj allesammen...kære venner jeg har lige skrevet min historie opgave færdig, og er lidt i tvivl om hvor god en analyse jeg har lavet.Hvis en af jer havde tid til at læse den.så vil det være en rigtigt stort hjælp.På forhånd tak.Zunnah
  • forksel på sekularisme og sekularisering

    Forumindlæg
    Hej SP Har lige et spørgsmål til min historie opgave.. Min lærer siger at der er forskel på begreberne sekularisme og sekularisering.. Er der nogen der ved hvad forkskellen er :S ? Eller evt. kan henvise mig til et link?? tak på forhånd..
  • AT eksamen

    Forumindlæg
    Hej .. jeg skal op i AT på tirsdag i fagene historie-spansk romantikken. Da jeg kiggede mine noter igennem havde jeg også skrevet noget om national romantikken.. Mit spørgsmål er så om national romantikken bare er et "under" emne til Romantikken ? :)
  • "Der verlorene Koffer"?

    Forumindlæg
    Nogen, der har læst bogen og evt. kan gengive historien? Det ville være mig en stor hjælp, da jeg skal lave en stil omkring den. Jeg har været syg og ikke haft mulighed for at få fat i bogen og få den læst.Det er i øvrigt en meget nem læsebog, der bruges i folkeskolen.Mvh.Tissi
  • AT-METODE

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg er igang med at skrive min synopsis i dansk og historie. Jeg er nået til metode delen. Men er gået lidt i stå da, jeg ikke kan finde ud af om, appelformer om det er under argumentationsanalyse? En der kan svare på det? det vil være mega ret! TAK PÅ FORHÅND!
  • Katastrofe indenfor vietnam krigen

    Forumindlæg
    Hej folkens, har tænkt mig at skrive om vietnamkrigen i AT, men problemet er bare der ligger rimelig meget materiale indenfor det emne, så er nød til at indskrænke mig, men ved ikke hvad der ville være en god ide at fokusere på som underemne indenfor vietnamkrigen. Nogle forslag?, skriver i sam...
  • Tysk stil om vejret

    Forumindlæg
    Da jeg er meget dårlig til tysk og skal skrive en tysk stil til i morgen, er jeg lidt på den.jeg skal skrive om vejret, og skal fortælle en historie hvor vejret spiller en rolle, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg kan skrive om ?og hvordan jeg skal starte den..nogen der kan hjælpe mig lidt?
  • disp. til stil om buddhisme:

    Forumindlæg
    hey.jeg er i færd med at lave en fristil i dansk om buddhismen, og tænkte om jeg kunne få noget feedback på min rækkefølge/disposition.her er den:• Introduktion til buddhismen• Fakta• Buddhismens historie• Buddha• Buddhismens ”rangorden”• De Tre Veje• Diamantvejsbuddhismen• Kilder
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet Enigma i Krig, medier og teknologi. Mit metodeafsnit til historie er følgende "I historie og matematik har jeg anvendt forskellige metoder for at komme frem til delkonklusionerne. I historie har jeg brugt faglitteratur, som er blevet kildeanalyseret. Idet flere historiske b...
  • Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille

    Forumindlæg
    HeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak!
  • Kommunikationsforsøg

    Forumindlæg
    Min AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :)
  • at-emne

    Forumindlæg
    Hej alle ! Er der nogen af jer, som skriver om jordskælvet i Lissabon 1755? i fagene naturgeografi og historie.. Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal arbejde det emne.. og er denne problemformulering for bredt? Hvilke årsager og konsekvenser havde jordskælvet i Lissab...
  • PROBLEMFORMULERING

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive da/his opgave, og har valgt at skrive tværfagligt. Så i historie har jeg valgt Romantikken og i dansk "Et dukkehjem". Jeg skal skrive en problemformulering, og ved simpelthen ikke hvordan den skal lyde? Kunne være rart med noget hjælp, og eventuelle idéer...
  • fif ?

    Forumindlæg
    Hey, Har lige fået at vide idag, at jeg skal op i Eø, historie, dansk og religion - andre der er i samme, eller delvist samme, situation ? Nogen der har fif, til tricky spørgsmål specielt i eø og rel ?hund
  • Fakta om Anders Bodelsen??

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der vad noget om anders Bodelsen? Skal bruge det til eksamen, men jeg kinne ikke finde noget om hvad hans historier plejer at handle om, sådan overordnet. Hvis der er nogen der ved noget, så PLEASE svar:)