Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18961 til 18980 af 24343
-
løsninger af finanskrisen.
ForumindlægHejsa, Har fået spørgsmålet: Analyser hvilke politiske redskaber, som kan anvendes for at hjælpe Danmark ud af krisen. Har indtil videre kommet ind på ekspansiv finanspolitik, skattelettelser og hjælpepakker. Jeg ville hører om i har andre former for redskaber i mener kan hjælpe Danmark ud af k... -
Beskrive dit emne
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave roman analyse, og så skal jeg beskrive mit emne. Mit emne er den franske revolution.. Hvad skal jeg få med? Altså er der noget, som ville være godt at få med? noget bestemt, måske? Jeg sætter stor pris på jeres svar! -
Guds blinde øje?
ForumindlægHej Er der nogen, der har læst bogen "Guds blinde øje"? Jeg skal bruge en analyse af bogen for at kunne perspektivere den kort og grundigt. Hvis I har skrevet noter, fortolkning eller andet om bogen, må I rigtig gerne sende til mig eller indsætte det på studieportalen :) Jeg håber nogen... -
Svær opg! :S
ForumindlægDa jeg ikke var i skolen i den tidsperiode, hvor vi tilsybneladende har gennemgået alt om sprog og kommunikation, er jeg lidt på den! :S Sidder med følgende opg: Lav en sprog og kommunikationsanalyse af uddraget fra Knud Sørensens "En tid"! Hvad skal man redegøre for i sådan en analy... -
Hjælp til folkevisen Germand Gladensvend..
ForumindlægHej, Er der nogle af jer som har læst og analyseret folkevisen Germand Gladensvend? Jeg har nemlig brug for hjælp til nogle spørgsmål til teksten. Hvad kendetegner tekstens sprog? Hvorfor er det svært at læse? Hvad symboliserer gammen? Hvad er det gammen repræsenterer? Hvorfor er den så... -
Dante Alighieri - Helvedet
ForumindlægNogle der har arbejdet med Sang "Helvedet" sang xxvi v.25-142 af Dante Alighieri, som evt. kunne hjælpe mig lidt til at forstå den, da jeg skal lave en analyse af den? - jeg har vedhæftet teksten, hvis der nu var én som gad bruge et par minutter på at hjælpe. Den mindste hjælp modtages ... -
Hvilken fortæller?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver en litterær analyse af et uddrag af "midt i en jazztid" og kan simpelthen ikke finde ud af hvilken fortæller det er. Er kommet frem til at det er indresyn og personbunden 3.personsfortæller... Hvis der er en der lige vil kigge efter og be/a... -
poetic justice!?
ForumindlægHej! er der nogle der ligger inde med en opgave, noter eller noget andet omkring novellen "poetic justice" af diane appleyard. har ret svært ved at komme i gang med fortolkning og analyse, så har hårdt brug for lidt inspiration eller anden hjælp! håber i kan hjælpe:) -
Litterær artikel af "Den åbne dør"
ForumindlægHej alle :) Vi skal skrive en litterær artikel om "den åbne dør" af Anders Bodelsen, hvor vi skal finde en person i brevet og analysere. Jeg har valgt pigen Alis, men har rigtig svært ved at komme i gang, og ved ikke hvordan jeg skal starte opgaven!? Hvordan kan jeg lave en litterær ... -
Spørgsmål om det gyldne snit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg fået denne opgvae: Bestem hvor det gyldne snit ligger og redegør for, hvilken betydning ”det gyldne snit” har for analysen af vedlagt billede. Jeg har tegnet det gyldne snit ind. Men jeg forstå ikke det sidste af spørgsmålet. Jeg ville gerne ha lagt billedet ind men det ku... -
Sex and the city filmanalyse
ForumindlægHej :-) Er der tilfældigvis nogen der har lavet en filmanalyse af "Sex and the city the movie" eller "Sex and the city 2"? Jeg skal skrive en studieretningsopgave hvor jeg skal analysere én af ovenstående film, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an? ... -
Spørgsmål ang. SRP
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er i gang med min Srp opgave. Jeg skal diskutere hvilke omverdensforhold, der kan have betydning for efterspørgslen efter grundfos' produkter. og mit spørgsmål er så, om det ville være en god idé at indrage en PEST-analyse, eller om det er bedst at holde sig til omverde... -
saaamf aflv :/ hjææælp :'(
ForumindlægHej jeg sidder med en samf. aflevering til onsdag, og har virkelig brug for hjælp til dette spørgsmål: Argumenter ud fra idealistisk teori IMOD nedenstående udsagn: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres natio... -
LoggerPro HJÆLP!
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke få min video til at virke i LoggerPro :( det er kun lyden der kommer derind, billedet er helt sort - og det kan jeg ikke bruge til en fis, da jeg skal analysere en bevægelse i videoen! Er det noget I har set før? Og hvad kan jeg gøre? - Frustreret elev. -
Emne/fag
ForumindlægHej. AT emnet i år er "Det gode liv" og jeg er fast besluttet på at analysere en film, hvilket jeg har haft god succes med i tidligere forløb. En film der slog mig var American Beauty, men hvilke fag kunne kombineres der?? Evt andre interessante foreslag til en fed AT opgave i... -
SRP - Afsætning hjælp!
ForumindlægJeg er netop nu igang med min SRP og derfor har jeg lige brug for lidt hjælp. Hvordan får jeg analyseret mig frem til hvilke strategiske overvejelser og muligheder der ligger bag en TV-kampange som den virksomhed jeg arbejder med, har udgivet.?? Plaes, en som kan hjælpe. VH. Madsen -
Freja Andreassen
ForumindlægMin lærer har trukket en novelle til os i klassen, (det er bare en prøve prøve). Vi har alle den samme og vi skal analysere den, hver for sig. Novellen hedder 'En flinker fyr'. Jeg har brug for hjælp til at perspektivere den. Jeg har simpelthen ingen idé om hvad man kan sammenligne den m... -
3.tv - Novelle
ForumindlægHej med jer. - Jeg tænkte på om der måske var nogen som havde analyseret novellen 3.tv af Hanne Richardt Becks Hvordan ville i fortolke den? (mest omkring det sidste der sker i novellen, hvor hun kommer ind i Boris' lejlighed) Desuden må i gerne skrive lidt om fortælleren/synsvinklen/komposit... -
DRAGELØBEREN - POLITISK??
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at lave en analyse af den fantastiske film drageløberen.. Men jeg har et spørgsmål som jeg har problemer med at besvare, mon ikke i kunne hjælpe mig? Spørgsmålet er således: • Er Drageløberen en politisk film, dvs. en film, som støtter en bestemt side i konf... -
Rødby-Puttgarden
ForumindlægHej Folkens! Min søster er i gang med at skrive analyse og fortolkning af bogen Rødby-Puttgarden, og der noget hun er i tivil om. Håber nogle vil hjælpe hende! Dør tine til sidst? OG de sidste tre linjer: Det var mig, der var tine. Det var mig, der var vores mor. Det var rigtigt nok. Der var i...
