Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18981 til 19000 af 325233
-
Metode i fysik
ForumindlægHej. I AT har jeg sammenlignet forskellige vedvarende energiformer, ved at se på hvor stort et energiudbytte de vil kunne give i DK. Herefter har jeg så konkluderet hvilken energiform, der vil være bedst. Hvad kalder man den metode hvor man sammenligner, og derefter konkluderer? Mvh Fabian -
SRP brug af fodnoter
ForumindlægHej alle Jeg er blevet lidt i tvivl om hvornår det er at man præcist skal bruge fodnoter og kan i komme med et eksempel? Jeg er godt klar over at citater skal bruges når man citere noget direkte fra en tekst eller hvad det nu end er. Håber i vil svare. På forhånd tak. -
Et andet ord for...
Forumindlæghej. jeg kan ikke komme i tanke om ord der betyder, at man stræber efter noget man forventer. Altså ligesom når man håber på noget, men når man håber, gør man ikke noget. Man forventer bare at der sker det man tænker på. Det vil være en rigtig rigtig rigtig stor hjælp, hvis du kunne svare på de... -
Nyhedsartikel med emnet pligt og ret?
ForumindlægHej i dag fik jeg af vide at jeg skal lave en nyhedsartikkel der henvender sig til unge og kan gå ind under emnet pligt og ret. Et eksempel på emnet er f.eks. at vi har ret til en uddannelse :) Nogen der har en ide til en artikel? På forhånd tak -
rekta-klausul
ForumindlægHilfe! Jeg er ved at lave aflevering i erhvervsret, og det handler bl.a. om pantebreve. Der bemærkes, at et af pantebrevene, som der gives sikkerhed i, indeholder en rekta-klausul. Hvilke regler gælder så? Min bog siger intet om dette. -
Terminprøve
ForumindlægJaa.. Jeeg skal op til engelsk terminsprøve imorgen.Vi får en time til at referere en dansk tekst på engelsk - og derefter 3 timer til at skrive et essay.Er der nogle som har nogle gode fif?M.v.h. Moi! -
Glødetråd..hjælp
ForumindlægFor mange glødende legemer gælder, at den udstålende effekt P er proportional med T^4, hvor T er kelvin temperaturen.Undersøg i hvilken udstækning den afsatte effekt i glødentråden er proportional med T^4.Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvad det betyder. -
indledning
ForumindlægHej Skal man have en indledning med i en AT- synopsis????? Det står ikke rigtigt i vejledningen. Jeg har skrevet en indledning til nogle af mine gamle AT forløb, og jeg har heller ikke fået en kommentar til det. Er der nogen af jer, der ved det ? -
hjælp til rettelse af kort engelsk ovesættelse
ForumindlægEr der nogle som har tid til at hjælpe mig med at rette en dansk-engelsk oversættelse? jeg kan evt. sende den via. e-mail (den fylder en side den danske tekst) på forhånd tak -
Viskositet
ForumindlægHej! Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at besvare følgende to spørgsmål til en fysikrapport:Hvad betyder det, at et stofs viskositet falder som funktion af temperaturen? Og hvorfor vil vanddråber, der dryppes ned i f.eks. olie, bevæge sig hurtigere jo mere temperaturen øges? -
Beregning ved hjælp af kondital
ForumindlægHej, kan det passe, at man, med et kondital på 61,5, kan udånde 8,24 gram CO2 og forbrænde 5,585 gram glukose på et minut, når man yder sit maks (makspuls)? Eller er det helt forkert? Synes personligt, at det lyder af meget. -
Sammensætningen af saltvand
ForumindlægVed godt at der er opgaver om Saltindholdet i vand men synes ikke at jeg i nogen af dem kunne finde ud af hvilke salte og hvor meget. Kunne heller ikke lige ummidelbart finde det på nette. Er der nogen der kan svare mig enten i masseprocenter eller tal der kan omregnes til sådanne.På forhånd takA... -
Hvilke Metoder skal / Kan jeg bruge?
ForumindlægHej Alle Sammen... Jeg er i gang med et AT-projekt, og jeg skriver om Pizarros Erobring af Peru og Iknariget i Naturgeografi (B) niveau og Religion (C) Niveau. jeg ville bare lige høre hvad i havde at sige til hvilken metode jeg kan bruge? -
Ligninger i word
ForumindlægJeg er ved at lave AT-eksamen og skal bl.a. lave nogle udregninger i fysik. Dem vil jeg gerne kunne enten indsætte eller skrive i word. Hvordan gør jeg det hvis jeg IKKE har "equation" funktionen og benytter word 2003? Tak for hjælpen! -
anbefaling af high school bureau
ForumindlægHej alle sammen jeg kunne godt tænke mig at komme på high school men er ikke sikker på hvilket bureau jeg skal vælge..? Er der nogen der har nogle gode eller dårlige erfaringer med hihg school bureauer og hvad ville i anbefale jeg skal vælge for at få en god oplevelse...? -
stokastisk variabel
ForumindlægEn normalfordelt stokastisk variabel X har spredningen 2. Det oplyses, at P(X Bestem P(7 Håber der er en derkan hjælpe mig med denne også... det kan jeg slet ikke huske, men tænker sikkert nåh ja, når jeg får det at vide...mange tak -
Hvad skal jeg skrive om mig selv??
ForumindlægJeg ved godt at min headliner virker lidt desparat.. Men jeg skriver bare fordi at jeg mangler bare lidt inspiration til hvad jeg skal skrive om mig selv. Det kan være. alder, interesser, fritid.. eller noget helt fjerde! :) Jeg skal skrive noget om mig selv. også oversætte det til spansk. -
Elektrokemi
ForumindlægHej..Håber på hjælp til en omskrivning på side 64 i Kemi 200 A2. Det handler om Nerst lov for elektrodepotentialer. Det er en omskrivning der gør at man opnår et minus i formlerne - men hvorledes der denne omskrivning foretaget.. Bare så jeg har noget at sige hvis jeg bliver spurgt.. -
Studentereksamen
ForumindlægHej hvad betyder det helt konkret, at dumpe en studentereksamen? altså ved ik om det betyder, at du eksempelvis går hen og får 00 til en engelsk eksamen. Og kan derfor ikke bluve student -
lidt øvelse
Forumindlæghej... jeg er klarer ambitioner om at blive rigtig god til tysk;) hårdt slid er derfor påkrævet, og tænkte om nogen lå inde med nogle grammatiske øvelser eller lign som jeg kunne prøve at løse, og derfor kunne en eller anden rette;)?
