Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18981 til 19000 af 27855
-
Schuman-erklæringen
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen, og vi kan komme op i Schuman-erklæringen. Jeg regner med at det bliver noget med at sammensætte den med en anden tekst, men er der nogen der har en idé om, hvad man kan tage frem i den?På forhånd tak :) -
AT om pest
ForumindlægHej :) Er der ikke en der gider rette min synopsis???. Jeg har skrevet AT om pest i fagene biologi og historie. Jeg vil gerne vide om jeg har svaret på min problemformuering...Også med hensyn til grammatik, stavefejl vil jeg også gerne have hjælp... Håber at der er en, som gider hjælpe her.... -
Den franske zoo
ForumindlægNogen der ligger inde med en lille kort stil omkring historien om den franske zoo på fransk? Den må ikke være i alt for højt neavu. Hvis I har må i gerne sende. Håber i kan hjælpe, jeg har det lidt svært med den. -
tidslinie
Forumindlæghey alle:) er igang med at læse om DKs historie.. tænkte at det måske ville gøre det hele lidt lettere, hvis jeg havde en god tidslinie fra Oltiden og op efter..nogle der sidder inden med sådan en?-->håber;) -
synopsis opbygning
ForumindlægHej, jeg skriver i historie, så jeg skal kigge med kildekritsik på det jeg læser. Jeg har udvalgt noget specifik som jeg skal bruge kildekritik på, og vil gerne vide, hvordan jeg skal få det ind i synopsen. eller er det noget jeg bare skal tage mundligt? -
Haste-spørgsmål
ForumindlægHej. jeg har trukket i historie i dag, og trak Danmrk Efter 1945. Jeg skal lave en problemstilling, men skal det være et spørgsmål, eller flere? Kan en problemstilling være: - Hvilke faktorer gjorde, at Danmark oplevede en højkonjunktur i perioden 1958-1973? -
Midt i 24 timers forberedelse!
ForumindlægHej derude! Skal til eksamen i historie i morgen tidlig og er derfor midt i min 24 timers forberedelse. Har trukket emnet "Imperialismen" og ville høre om der var nogle som har nogle gode forslag til en problemstilling.? På forhånd tak! -
erindring - første eller andenhånds?
ForumindlægHejsa, jeg har lige trukket til mundtlig årsprøve i historie og er nu igang med kildekritikken. Jeg har en erindring som er skrevet 50 år efter hændelsen. Den er udgivet i en avis. Er dette en første eller andenhåndskilde? Og er den primær eller sekundær? -
HJÆLP! Amerika i første verdenskrig!
ForumindlægHej :) Vi er to piger, som skal lave en historie opgave om Amerika i første verdenskrig. hvorfor gik Amerika ind i første verdenskrig? Hvad havde skibet lusitiana med det at gøre? er der andet i kan fortælle os om det? Vi håber RIGTIG MEGET at i vil hjælpe os ;) -
ideer?
ForumindlægJeg skal digte en historie om en kæresteforhold..Hvor de mødes osv. Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg kan skrive om? Er der måske også nogen der har skrevet om sådan noget før i tysk.. Jeg vil gerne bare læse stilene til at blive inspireret osv? -
SSO film
Forumindlæghey.. ska skrive SSO om ikke så skide lang tid og vil gerne skrive noget i enten dansk eller historie.. interessere mig for film, så hvis i har nogen ideer til en teksk der er filmatiseret eller sådan noget... -
SSO film
Forumindlæghey.. ska skrive SSO om ikke så skide lang tid og vil gerne skrive noget i enten dansk eller historie.. interessere mig for film, så hvis i har nogen ideer til en teksk der er filmatiseret eller sådan noget... -
24-timers d.23 juni
ForumindlægHej! Jeg søger en proffesor/lærer/studerende-som-er-meget-dygtig-til-historie, som kan hjælpe mig d.23 juni med min 24timers eksamen enten i KBH-området/Nordsjælland eller bare over MSN. evt. med betaling. Nogen der er interesseret? VH -
Hjælp til AT emne og fagkombination!!!!
ForumindlægJeg skal til at skrive At, hvor vores overordnet emner er "grænser" Jeg tænker på psykologi og religion eller historie og oldtidskundskab.. Kan i hjælpe med nogle underemner til disse fagkombinationer? -
NOTER!
ForumindlægEr der nogen der kan give notater til historie eksamen i 9. ? :) Det haster meget da jeg skal op på tirsdag! Så hjælp mig! Please! Kan ikke huske alle emner, men der er den kolde krig, anden verdenskrig og første self. Please hjælp! Tusind tak, Martinii -
Dansk/historieopgave
ForumindlægHej. Skal skriv historie opgave her en gang i næste måned og skal aflevere problemformulering. Men ved ikke rigtig, hvad jeg vil skrive om. Vil meget gerne skrive om noget inden for teknologihistorie. Er der nogen der har nogle ideer til nogle emner inden for teknologihistorie? -
Emnevalg
Forumindlæghej allesammen JEg skal til at skrive min 2.g opgave. Jeg skal både indrage faget Historie og Dansk. Jeg ved bare ikke hvilket emne jeg skal vælge..har i nogen forslag?? på forhånd tak :D -
Tristan and Isolde
ForumindlægHej! Vi er i gang med at læse historien "Tristan and Isolde" i engelsk, og vi skal skrive en alternativ slutning på historein. Jeg har rigtig svært med denne opgave, så ville spørge om der er nogen som også har lavet denne opgave? eller bare en som kan hjælpe mig :) -
Foståelse for Herodots vendinger
ForumindlægHej I Herodots historie om Kong Kroisos bruger han vendingerne "Ægge mig til felttoget" og "ofre det som tiende til Zeus". Jeg har prøvet at søge på ordenes betydning, men kan ikke helt forstå hvad vendinger betyder. Kan nogen hjælpe? -
Min SSO
ForumindlægSkal til at bestemme mig for en problemformulering til større skriftlige opgave i historie. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Napoleonskrigene. Er der nogen der evt har nogle gode ideer til hvad man kunne skrive om inden for dette emne? Tak mvh Filip
