Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 19061 til 19080 af 24088
-
Herman Bang - Genstridige sind
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere og fortolke Genstridige sind af Herman Bang. Nogen der har et bud på en fortolkning? http://www.adl.dk/adl_pub/pg/cv/ShowPgText.xsql?p_udg_id=5&p_sidenr=56&hist=G&nnoc=adl_pub -
Eventyr
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk (9.klasse eksamen) og skal derfor finde et eventyr, det skal ikke være for langt. Jeg har læst og prøvet på at finde nogle gode historier, men synes ikke jeg fandt noget.. Er der derfor nogle som kender et godt eventyr, (også gerne tingseventyr) og som er god at analy... -
Transformationsmodel af Prinds Hvidbjørn
ForumindlægHej peps! jeg er i gang med en opgave hvor jeg analysere et folkeeventyr. jeg vil gerne bruge transformationsmodellen som et ekstra fif i min opgave har svært ved at bruge den, er der nogen der har kendskab til den og evt. kunne forklare hvordan den fungere.? http://www.eventyranalyse.dk/Eventy... -
Globalisering
ForumindlægHej alle :-) Sidder med en opgave om globalisering. Er gået lidt i stå, så håber i kan hjælpe mig. spørgsmålene ser således ud: 1. Analyser baggrunden for at udenlandske firmaer vælger at have produktion i Indien? 2. Vurdér de positive og negative aspekter af den økonomiske form af globalisering. -
Forsøg - Logger Pro
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg, hvor man skulle bestemme hastigheden og accelerationen for en bold i frit fald (og efter at den havde ramt jorden, hvor den hoppede op og ned) ved hjælp af en bevægelsessensor. Efterfølgdende har jeg analyseret det i Logger Pro og lavet en graf af, som jeg har vedh... -
dann turell - hvilken tekst?
Forumindlæghej :D jeg går i 10 klasse og har trukket dan turell som "emne" til min mundtlige eksamen. Han har skrevet rigtig mange tekster, så jeg synes det er svært at vælge hvad for en jeg skal analysere... - er der nogen af jer, som måske kender en rigtig god tekst? gerne en med meget kød på :D -
Hjælp, det er en NØDSITUATION
ForumindlægJeg skal analysere et digt, men kan virkelig ikke, digtet lyder sådan her: Den musikalske ål Asken slås af solen. Ærefrygtigt kredser sneglens øje: Hvilke afstande! Anden lander på søen støjende som nålen der sættes i en udspillet plade. Ålen forlader søen for s... -
Hjælp, det haster!
ForumindlægJeg skal analysere et digt, men kan virkelig ikke finde ud af det, digtet lyder sådan her: Den musikalske ål Asken slås af solen. Ærefrygtigt kredser sneglens øje: Hvilke afstande! Anden lander på søen støjende som nålen der sættes i en udspillet plade. Ålen forlader søen for stedse. Ser... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej:) jeg sidder midt i at skrive en min DHO, og jeg er gået lidt i stå jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe dette spørgsmål an, da jeg også synes kilden er lidt svær Redegør for indledningen til det moderne gennembrud, herunder naturalismens menneskesyn. Inddrag en analyse af kilden &rdqu... -
HJÆLP! Historieopgave! Spørgsmål..
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal analysere ''Seneca, Om slaveri'' et uddrag fra Senecas brev 47. Er der nogen af jer der ved hvornår brevet blev skrevet? (Nedskrivningstidspunkt)? Kan nemlig selv ikke finde det, og det står ikke i kilden. Håber der er en som kan hjælpe mig. På fo... -
bølgelængde
ForumindlægHej! Jeg er gået i stå, og tænkte på om der er nogle der kan forklare/hjælpe med dette: En lampe med natriumdamp udsender karakterisktisk gult lyst. Når lyset fra en sådan lampe analyseres i et gitterspektrometer, hvor giteret har 600 streger/mm, ses linjen fra første orden i afbøjningsvinklen ... -
Besjæling og personificering
ForumindlægHej venner :) Nogen der kan hjælpe ift. besjæling og personificering i følgene digt: (se link) http://www.rasmusskovborring.dk/grafik/Hvorfor%20er%20du%20saa%20dejlig%20node+tekst.pdf Det ville hjælpe utroligt meget, da analyse af digte ikke lige er min stærke side. tak på forhånd <3 -
Vi er streger i luten af Jesper wung sung
ForumindlægHeyyy Jeg har ''Vi er streger i luften'' af Jesper wung sung som mit prøveoplæg. Er ret i itvivi om denne novelle som nærmer sig lyricken kan sættes ind i en berettermodel. Hvis du har eller kender en som har analyseret den før skriv gerne. Er så itvivl. Håber der nogen der kan ... -
Mundtlig Oldeksamen
ForumindlægHej jeg skal til oldtidskunskabseksamen om kort tid. Er der nogen som har prøvet og kan fortælle mig hvilke punkter man skal komme ind på under analysen? Er det de samme analysepunkter som man også bruger til dansk? såsom miljø, personkarakteristik, forhold osv? Tak for hjælpen (Jeg er under den... -
Religion og samfundsfag - Islamistisk radikalisering
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive min problemformulering i religion C og samfundsfag A om islamistisk radikalisering til min SRP. Er der nogle der har nogle ideer eller opgaver jeg må se for er i tvivl om mit analyserende spørgsmål. Og samtidig vil jeg gerne hæve mit niveau og skrive noget om internat... -
Gennemgang af litterære perioder (Noter til Dansk afgangseksamen)
ForumindlægEn oversigt over litterære perioder mhp. mdt. eksamen, som jeg lavede, inden jeg gik til eksamen i mdt. dansk i 3.g. Tanken var, at man fik svar på de vigtigste ting, som man skulle vide til mdt. eksamen, herunder hvad der er godt at perspektivere til, når man analyserer tekster fra diverse perid... -
chilli og smørret
ForumindlægHej, jeg har søgt længe og kan slet ikke finde noget og chilli og smørret. Hverken komposition eller budskab, så jeg ville lige spørger om der nogen der kender til eventyret og om i har en analyse af den. Alt fra Komposition Sprog Personkarakteristik Miljø, tid, sted Budskab/Tema Men... -
Jan Sonnergaard polterabend hjælp!
ForumindlægHej derude(: Jeg har været så heldig at have trukket emnet: "3 forfatterskaber" til eksamen og derfor har jeg valgt at jeg vil analyser Polterabend af Jan Sonnergaard. Problemet med denne tekst er at jeg ikke helt har forstået budskabet og jeg fortællerens rolle i novellen. På forh... -
TLC - acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg har lavet en TLC-analyse for lang tid siden men har fået mine resultater væk. Vores løbevæske var iseddike og benzin i forholdet 1:10. Jeg havde af gøre med citronsyre, salicylsyre, acetylsalicylsyre, acetylsalicylsyre der har stået i et fugtigt rum (hydrolyseret) og en tør acetylsalicy... -
Opbygning af romanen Det forsvundne tegn
ForumindlægHej. Jeg laver en Roman analyse om Dan Brown, Det forsvundne tegn, og jeg har fået besked om forklare hvordan romanen er opbygget. Jeg kan bruge en berettermodel eller en kontrakt model, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive da der hele tiden sker noget i historien
