Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19081 til 19100 af 34803
  • kursiv eller ikke-kursiv?

    Forumindlæg
    Skal udregninger i kem, f.eks. reaktionsskemaer, skrives med kursiv eller ikke med kursiv i kemi?Så var der lige et andet spørgsmål, I2 er det "solid" elelr er det (aq). Hvilken tilstandsform :) Katrine
  • acetone på sår

    Forumindlæg
    Jeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent.
  • Ingen ioner ved elektrolyse af Eddikesyre

    Forumindlæg
    I kemi har vi fået et spørgsmål der siger: Hvorfor er der ingen ioner ved elektrolyse af eddikesyre? Jeg har haft meget bøvl med spørgsmålet og kunne virkelig godt bruge noget hjælp! :-) Vh Hjælpmig21
  • Dipol og IR absorption

    Forumindlæg
    Altså ifølge Isis Kemi A, har dipole molekyler ikke et IR-spektrum - men dette billede viser da, at det har O2 fx?? Please forklar. http://www.earth.rochester.edu/fehnlab/ees215/fig16_5.jpg
  • Eksamenshjælp søges

    Forumindlæg
    Eksamenshjælp i kemi søges til gymnasieelev - niveau c - mundtlig eksamen 15. juni 2009. God timeløn gives. Vi bor i Virum. Kontakt : [email protected]
  • hvor er dec 2005

    Forumindlæg
    Hey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik!
  • plz HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som op i skriftlig kemi på fredag og tænkte om der var nogen, som kunne evt. henvise til noget materiale om START/LIGEVÆGT skema ?? Jeg forstår ikke hvornår der skal trækkes fra eller lægges til. plz hjælp
  • Ionprodukt / Opløselighedprodukt - sammenhængen?

    Forumindlæg
    Skal til skr kemi A eksamen i morgen, men jeg er blevet i tvivl om sammenhængen mellem ionproduktet, opløselighedsproduktet og opløseligheden generelt. Er der nogen, der har styr på dette og eventuelt kunne forklare mig det? Tak :)
  • Mættet og umættet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er så heldig at skulle til eksamen i mundtlig kemi, men er lidt i tvivl om flg.: Hvornår (hvordan) kan man sige at et carbonhydrid er mættet eller umættet? Forstår ikke helt princippet i det der med mættet og umættet.
  • Nernst lov

    Forumindlæg
    I Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)?
  • Hjemmeside?

    Forumindlæg
    Hey der ude. Nogen, som kender en hjemmeside, hvor man kan høre (altså lytte) til forskellige ting inden for fysikkens'verden eller kemiens? (meget gerne begge)
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i moren i fysik/kemi, og vil gerne vide hvordan man bevæger sig frem og tilbage på isotoptabel. Hvordan man skal skal bevæge sig, hvis et stof udsender en alfapartikel osv... Svar venligst hurtigst muligt, tak.
  • Hvordan ser man om fx NH4 har + eller - ion og hvor mange

    Forumindlæg
    Hej :-) Sidder her med noget kemi, og undre mig lidt over hvordan man egentlig ser hvorvidt fx NH4 er en plus eller minus ion (da det jo består af to grundstoffer) og hvor mange + 'er eller - 'er. Tak på forhånd :-)
  • Optagelsesprøve til stx HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige?
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har kemi på b niveau og kan risikere at trække dette spørgsmål. Forklar om atomer, molekyler og ionforbindelser.. Jeg er lidt i tvivl om hvad der er relavant at fortælle.
  • Arkitekt

    Forumindlæg
    Hej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd.
  • udfældes

    Forumindlæg
    hej:-) jeg er i gang med en fysik/kemi lektie og jeg har om krystaller:-) jeg har fået spørgsmålet hvad betyder at et stof udfældes:-) Jeg håber at i kan hjælpe mig
  • JEG HAR BRUG FOR HJÆLP, TAK!

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og jeg er helt lost.. er der nogle der kan nogle enkle forsøg til emnerne: radioaktivitet, mad og kemi, elektricitet, gødning og salte? på forhånd tak :)
  • pKs

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal op til AT her meget snart, hvor jeg skal bruge pKs for heroin, men kan simpelthen ikke finde den. Jeg har ledt i Databog for fysik og kemi. Hvis der er nogen, der kunne hjælpe ville det være rigtig fedt Vh. Rasmus.
  • laboratorieteknik

    Forumindlæg
    hej alle håber der er nogen der kan hjælpe mig! jeg har mulighed for at trække emnet "laboratorieteknik" til mundtlig kemi eksamen på mandag. er der nogen der har en idé om hvad dette emne indebærer? på forhånd tak :)