Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19121 til 19140 af 27879
-
Hjælp til produkt :-)
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder med emnet "takt og tone", og har valgt underemnet "integration". Og hvordan udlændinge osv. bliver behandlet. I den sammenhæng er jeg total blank omkring et produkt. Jeg har tænkt tegneserie, artikel eller digt. Men tænker at det bliver for kedeligt :-( ... -
Vandkapacitet - porøsitet og permeabilitet
ForumindlægHej! Er der nogle der kan/vil give en forklaring til løsning af denne opgaves (vedhæftet) konklusion og perspektivering? Alle beregningerne har jeg lavet/udfyldt, men er ekstrem lost mhs teori og har haft svært ved at læse på det. Evt. links der kan hjælpe mig med at læse op på emnet eller links... -
Abstract
ForumindlægHey fellowship of the SRP, emnet har sikkert været oppe og køre et par 100 gange allerede, men kan sgu ikke lige finde det rigtige indlæg (der er kun en masse med HJÆLP, HASTER, bla bla bla, RET det her, RET det der osv.)... Hvad skal et abstract indeholde? Har hørt, at det er HELE min opgave på... -
2.g - Dansk/historie opgave (historie)
ForumindlægHej alle :-)). Jeg skal til at i gang med min dansk/historie opgave, hvor jeg har valgt at finde noget indenfor historie... Men jeg er virkelig i tvivl om hvilket emne jeg kan skrive om :-/. Er der nogle herinde der har nogle ideer? Har selv tænkt på noget indenfor vikingetiden, fx. viking... -
Submarino/social arv
ForumindlægHej. :-) Er der evt. nogle herinde der har noget godt stuff om Pierre bourdieu og social ulighed/arv? og måske i den forbindelse en shot-to-shot analyse eller en opgave om filmen Submarino? ville være nice da jeg skal skrive SRP opgave om dette emne inden længe og gerne ville have lidt inspir... -
Hjælp til produkt - reklamer
ForumindlægHej, Jeg er igang med forberedelser til projektopgaven i 9. klasse, mit emne er neuromarketing og reklamers påvirkning på hjernen og vores købsbeslutninger. Jeg har en smule svært ved at finde på et godt og kreativt produkt( det må gerne kunne indrages meget i fremlæggelsen.) Har selv tæn... -
Uligheder og ligninger - problemer
ForumindlægHej. Vi har gennemgået uligheder og ligninger, og meget af det har jeg forstået, men langt fra det meste. Så jeg håber at I vile kunne smide nogle links eller noget godt og lærerigt litteratur til følgende emner: - Ligninger med 2 og 3 ubekendte, ved hjælp af lige store koefficenter. ... -
Projektopgaven - HASTER VILDT MEGET!
ForumindlægHej, vi har projekt næste uge, og jeg vil helst gerne have at i svarer hurtigt ! Vores overemne er "Magt og afmagt" Vi har valgt delemnet "Terrorisme" Nu er problemet så, at "Terrorisme" er noget meget stort og der er en del at snakke om, så vi skal gøre emnet &q... -
Prøve i matematik - tips/fif?
ForumindlægHej! Jeg har prøve imorgen i matematik. Vi må kun bruge blyaant og viskelæder, ingen hjælpemidler, heller ikke lommeregnger. Har i eksempelvis nogle gode formler, som er god at huske, til prøvem? Emnerne som bliver nævnt i prøven: - Pythagoras' læreseøning - Sinus, Cosiunus &... -
Hjælp til ideer til kreativt produkt i projektopgave!
ForumindlægHej allesammen Vi er 2 piger som går i 9 klasse, som har brug for ideer til vores produkt. Vi har emnet Familiestrukturene i Danmark og under det har vi noget om skilsmisse, kønsrollerne og familietyper i Danmark. Vi har diskuteret nogle ting, men vi kan ikke finde helt ud af det. Kom gern... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej alle matematik genier! Jeg kunne utrolig godt bruge en der kunne hjælpe mig med matematik, da jeg har lidt svært ved det! Jeg går i 3.g og har det på A-niveau, og jeg søger en der kan komme hjem til mig og hjælpe mig med mine lektier og forståelsen af de forskellige emner! Hvis der en nogen ... -
Bæredygtig energiforsyning på lokalt og global plan
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har været så (u)heldige, at have trukket emnet bæredygtig energiforsyning på globalt og lokalt plan. Vi ville lige høre, om I havde nogle forslag til et underemne, problemformuleringer/problemstillinger og nogle arbejdsspørgsmål? Det skal både indeholde fysik/kemi, biologi o... -
Hjælp! Projekt og produkt!
ForumindlægHej :) mig og min veninde skal snart til at lave vores projekt. vores overemne er "Magt og afmagt" og vores emne er "slaveri". Vi har lavet alle vores Hv-spørgsmål osv. men vi ved ikke rigtig hvad vi skal lave som produkt. Har i nogen ideer? (det er 9.klasses projekt) ... -
Indskudsreglen På Engelsk.
ForumindlægHej derude. Jeg skal lære beviset for Indskudsreglen, som er eksamensspørgsmål, dvs. . Beviset står i min bog, men kan ikke forstå desværre, og dermed vil jeg finde nogen forlæsning, der beviser theoremen. Beviset ligger under emnet Riemannintegralet, og det kræver delta-epsilon definition. ... -
Billedanalyse om til problemformulering?
ForumindlægHej, jeg skal lave en dansk/historie opg, og har valgt dansk som mit emne. Jeg har så tænkt mig at lave en billedanalyse. Men, hvordan skal jeg lave problemformuleringen? Jeg skal jo så'n set bare gå ud fra en analyse model. Nogen der har lavet det samme, eller en som har en ide? Alt vil hj... -
Analyse af Doppler
ForumindlægHej! AT emnet er "menneskets forhold til naturen" og jeg har i den forbindelse valgt romanen "Doppler" af Erland Loe. Jeg vil høre, om I havde nogle gode observationer omkring denne bog, som vil være gavnlige at tage med. Jeg har indtil videre kigget på komposition og beskri... -
borgerligt tusmørke analyse
Forumindlæg• Hvordan passer værket ind i emnet Tendenser i samtiden? • Hvilken genre er ”Borgerligt tusmørke”? • Definér fortællertype • Hvilket ”Danmarksbillede” tegner Simon Fruelund i romanen? • Hvad siger romanen om samtidens værdier, omgangsformer ... -
HJÆÆLLP!!!!!
ForumindlægHejsa jeg går på HTX 3 år Her i morgen skal jeg aflevere hvilket emne jeg vil arbejde med. Af fag har jeg valgt Fysik A / Dansk A Jeg ved at jeg vil lave noget om Atomkraft / Atombomber / Radioaktivitet NOGEN DER HAR ET FORSLAG TIL HVAD JEG KAN SKRIVE OM??? -
Interview
ForumindlægHej alle... Jeg og to andre piger har projektuge, og vi har om "Fattigdom i verdens rigeste land. Vi er allerede godt i gang, men vi har lidt problemer med at finde en person, vi kan interview, vdr. vores emne. Er der nogle der har gode og realistiske ide'er? Heidi -
Funktioner
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og skal begynde med emnet funktioner. Har læst en del om det så jeg kan være forberedt. Har kigge på nogle opgaver på nette om det. Den ene opgave ser således ud: Grafen får en lineær funktion, f går gennem punkterne (2,7) og (5,13) Find forskriften for f Er der...
