Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19121 til 19140 af 52678
  • Tysk grammatik

    Forumindlæg
    Hej, kan I hjælpe, hvis der er fejl i denne sætning: Han er god til fagenen Er ist gut zu die Faches.
  • Produkt til projektopgave om konspirationsteorier

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Mig og en ven har projektopgave om konspirationsteorier - JFK, månelandingen og 9/11, men vi kan ikke finde på noget produkt. Nogen der har en idé? Vi vil være meget taknemmelige for noget inspiration. Tak på forhånd!
  • Datering af havvand

    Forumindlæg
    ---
  • atomfysik - rydberg

    Forumindlæg
    hvad er det nu Rydberg har gøre med atomfysik?
  • Produkt

    Forumindlæg
    Vi er to drenge der har underemnet alkohol og unge, men vi mangler et produkt og vi har lidt travlt. Er der nogen der kan hjælpe os?
  • Noter på STX?

    Forumindlæg
    Hej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak
  • Sider der er nyttige til skolen :)

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne have at vi skriver link til det sider som er gode at have når man går i skole. På det måde giver vi det vi ved til andre og får noget nyt :) Jeg starter! frividen.dk studienet.dk opgaver.com fysiknoter.dk notenet.dk godekaraterer.dk så det jeres tur ! :D
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hvordån skriver man en rapport i kemi?
  • komplekse tal HASTER

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal?
  • Bevis af Keplers love?

    Forumindlæg
    Jeg har virklig brug for hjælp til at kunne bevise keplers 2. og 3. lov. Jeg har prøvet at læse mig frem forskellige steder, men synes ikke rigtig jeg kommer nogen vejne med det. Så er der en der har en nogenlunde simpel måde at forklare det på, for jeg fatter det bare ikke. På forhånd tak!
  • Energi

    Forumindlæg
    Er der en som vil hjælpe mig på vej med denne opgave: Ω- partikel henfalder ved reaktionen: Ω- → Ξ0 +π- Vi får følgende oplysninger: Ξ0 har energien 2320 MeV, og π- har energien 313,8. Ω- partiklen i eksperimentet har bevægelsesmængden 2029 MeV/c b) Bestem &O...
  • Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født

    Forumindlæg
    Hej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz.
  • Vinkelhastighed?

    Forumindlæg
    En der kan forklare om vinkelhastighed? :)
  • Hvilke uddannelser giver ret til at undervise i matematik på gymnasie?

    Forumindlæg
    Er ret forvirret. Så jeg ved godt, at en kandidat i matematik oplagt giver en de nødvendige kvalifikationer for at kunne undervise i matematik på gymnasie-niveau. Men hvad så med et studie som fx matematik-økonomi på KU? Eller et studie som HA.MAT på CBS? De er også kandidatstudier med en mass...
  • SOx eller SO2

    Forumindlæg
    Jeg hved ikke hvad SO2 eller SOx er
  • hjælp til kemi ting

    Forumindlæg
    Hej! Jeg fatter absolut intet af den her opgave, vi har for. Jeg skal skrive 2-3 sider om oxygen på under 2 uger. Igen, jeg fatter ingenting! Jeg har prøvet at søge overalt, men jeg forstår det ikke:( what to do? (fx. må i gerne sætte et link til en hjemmeside jeg kan bruge)
  • Lydenergi

    Forumindlæg
    Vi skal lave en undersøgelse/opgave om lydenergi i naturfag, men det er svært at finde oplysninger om emnet, derfor spørger jeg herinde om hjælp. Skriv i kommentaren hvis I ved noget! :)
  • Lyds fart i forskellige stoffer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang medat skrive fysikrapport ok lyd, og er gået i stå ved dette sprøgsmål: Hvorfor bevæge lyd sig hurtigere igennem vand, jern, stål osv. end i atmosfærisk luft, og hvorfor bevæger lyden sig hurtigere i varm luft end i kold luft?
  • cykel i et sving

    Forumindlæg
    kan jeg beregne en cykels hældning i et sving når jeg kendet tyngdepunktets koordinater?
  • Moment og reaktion

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen jeg er lige startet op på bygningskonstruktør uddannelsen så er ved at lære matematik på en helt ny måde bla. højre niveau osv . Har vedhæftet en fil, er der nogen der kan forsøge at forklare mig hvordan jeg løser disse 3 opgave. Jeg er ikke total "grøn"ved en smugle ...