Søgning på: kemi b. Resultater: 19121 til 19140 af 96568
  • Blanding af ...

    Forumindlæg
    Hej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :)
  • lærer

    Forumindlæg
    er der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D
  • spørgsmål

    Forumindlæg
    hvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen
  • spørgsmål til redox. HJÆLP!

    Forumindlæg
    jeg har fået stillet i spørgsmål til en eksamens opgave der lyder: Giv eksempel på praktisk anvendelse af viden om redox. Jeg kan virkelig ikke finde noget om det, eller læse mig frem til det nogle steder, så jeg håber der er nogen der kan svare på det, det behøver ikke at være den helt store for...
  • Ionvandring

    Forumindlæg
    Kan nogen forklare ionvandring for mig??
  • Redox reaktion af kobber og salpetersyre

    Forumindlæg
    8 H+ + 3 Cu + 2 NO3 --> 3 Cu2+ + 2NO + 4 H20 Spørgsmålet er nu, hvorfor det er nitrat og ikke hydronen, der oxiderer kobber? Hydronen kan vel ikke oxidere kobber for kobber er et ædel metal, men hvorfor kan nitrat så? Hjælp :-)
  • London kræfter??

    Forumindlæg
    Hej folkens Hvad er london kræfter for noget og hvad går det ud på ? Har søgt meget om det, i min bog er der intet om det og kan se at der er nogle der også har spurgt om det her på studieportalen, forstår dog ikke deres svar. Håber nogen kan hjælpe! På forhånd tak
  • Natriumacetat

    Forumindlæg
    Er det nogle herinde der kan svare mig på hvad Natriumacetat er? :) Med Venlig Hilsen Frederik Andersen
  • Hjælp til F/K-test til imorgen. HASTER!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg har en test om krystallisering imorgen, hjælp det haster!!!!!!!!!!!!!!! Er det her godt nok? Jeg skal fortælle om 2 måder, neutralisation og metal i syre, har fortalt om neutralisation og ved ikke hvordan man kan skrive det med metal i syre. Her er det jeg har skrevet om Neutralisation....
  • Alkan vs alkyn

    Forumindlæg
    Jeg har læst at en alkan bliver til en alkyn hvis man fjerner et H-atom Så fx methan CH4 bliver til methyl CH3 Men det gælder da ikke ved fx propan C3H8 som skulle blive til propyn C3H4 Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå det?
  • Hvad går bioteknologi ud på?

    Forumindlæg
    Jeg skal på stx efter efter sommerferien og overvejer at tage bioteknologi på A-niveau. Er der nogle der har den studieretning og som kan fortælle lidt om hvordan det faget er og hvad man typisk laver?
  • Emissioner So2

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp
  • Absorptionsspektre

    Forumindlæg
    Kan nogen fortælle hvad absorptionsspektre er??
  • Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX

    Forumindlæg
    Jeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d...
  • Nedbrydning af acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal have lidt hjælp til, hvordan nedbrydningen af acetylsalicylsyre egentlig foregår?? Er der nogle der kan forklare mig, om der er forskel på det og så på hydrolyse?? - Tak :-))
  • Radioaktiv

    Forumindlæg
    Hey folkens, Jeg vil spørge om hvad det vil sige at en kerne er radioaktiv??
  • Addition

    Forumindlæg
    Hvordan kan man se, om der er sket en addition af brom (Br2) til testmaterialet?
  • Studievalg 2014

    Forumindlæg
    Vil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ...
  • naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelig

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvad forskellen på naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige er?
  • Fysik dispositioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg mangler dispositioner til 'Radioaktivitet' og 'Der er noget i luften' (forurening) Jeg er SÅ blank i fysik, men min lærer bliver ved med at sige "jeg forventer en del af dig, du kan mere end du tror", så det ligger et stort pres på mig. indtil videre har jeg...

Søgninger relateret til kemi b