Søgning på: religion b projekt. Resultater: 19141 til 19160 af 95145
-
Haster!!!!
ForumindlægJeg har fået et projekt om Jordskælvet i Kobe, Japan 1995. Jeg synes at det er meget svært at finde information om, da mit engelsk ikke er det bedste... Men jeg skal finde ud af hvilken plade bevægelse det var som skabte jordskælvet? Var der efterskælv, havde de nogen betydning for skaderne? Hvil... -
Haster eksammen dansk
ForumindlægHej Håber i virkelig kan hjælpe mig for er godt nok i vildredde og i knibe jeg skal op i dansk mundligt og forsvare mit projekt som jeg har valgt er en kronik men jeg ved ikke hvordan man gør det da det er første gang jeg skal op.. Hvad går de op i læren og cencerne ? på forhånd tak.. P.s d... -
Fremstilling af Ethanol
ForumindlægHej. jeg er igang med et projekt i skolen om Vodka(ethanol) ville gerne vide vis der var nogen af jer der vidste fremgangs måden altså hvordan den skal gære osv. var inde på smirnoff's hjemmeside og der står at der er 10 skridt frem til der endelige resultat. håber i gider at svare. -
Lyder dette rigtig (varmeenergien)
ForumindlægSidder lige og ved at lave projekt omkring mikrobølgeovnen, og skal finde nyttevirkningen af mikrobølgeovn og elkedel. Men synes min varmeenergi for elkedlen er et lidt stort tal, så vil lige høre om der var et klogt menneske der ude der måske kunne hjælpe mig :) Det ser sådan ud: Qkedel=... -
Perspektivering til Hitlers vej til magten
ForumindlægHej med jer, jeg er i øjeblikket i gang med et projekt om Weimarrepublikken og Hitlers vej til magten. Jeg mangler blot at perspektivere, men jeg er usikker på, hvad jeg kan perspektivere til. Så jeg ville høre jer, om i havde nogle gode forslag til, hvad man kan perspektivere til, og hvordan ... -
Diskursanalyse?
ForumindlægI mit AT-projekt vil jeg analysere en udtagelse via diskursanalysen. Men fordi vi aldrig har benyttet os af denne, er jeg usikker på, om jeg er på rette spor. Er der nogen herinde, som kan komme med en "opskrift" eller sige, om jeg har det rigtige med. Har følgende punkter: - N... -
Har vi en fattigdomsgrænse i Danmark?
ForumindlægHej, Jeg skal lave et projekt i faget samfund. Emnet er fattigdom. Har i nogle tips hvor jeg finder mere informationer om fattigdom i Danmark? Eller er der nogen der har lavet en opgave om fattigdom? Et spørgsmål til: Er der en fattigdomsgrænse i Danmark? I 2013 var der jo en, men jeg tror at de... -
PLEASE HJÆLP DET VIGTIG!
Forumindlægvi har snart projekt uge på min skole, og vores "hoved emne" er kulturforskelle i en globaliseret verden. Problemet er at nu skal jeg finde en problemformulering og kan virkelige ikke lige komme i tænkte og noget super godt, så håber nogle af jer har nogle gode ideer hvad jeg kunne skr... -
Billed kunst ?
ForumindlægHey derude ! Jeg står i morgen og skal til og igang med et AT -projekt der omhandler billedkunst. Vores lærer har sagt vi skal tage nogle ugeblade med som vi kan klippe og klistre med, så skal vi danne et billed ! Så tænkte jeg, om der var nogen der havde nogle fede idder? Nogle emne man måske ... -
AT Om Kolera i KBH
ForumindlægHej jeg er igang med mit at projekt til AT i eksammen om kolera epidemien i KBH 1853 (Biologi A, Historie A). Til at illustrere den historiesk metode skal skal jeg bruge en kilde til at konkludere på. Er der nogen der har nogle foreslag eller ligger inde med noget ? Tak på forhård -
Eksamensspørgsmål - Vækst eksponentiel og lineær
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som jeg kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Med udgangspunkt i projektet om befolkningsmodeller, skal du behandle eksponentiel og lineær vækst, herunder forskrift, graf og bestemmelse af fremskrivningsfaktor og vækstrate for eksponentiel... -
hermaneutiske metode?
ForumindlægHej alle (: Jeg har skrevet AT projekt i samfundsfag og spansk, og har læst og fortolket to forskellige bøger og derfor brugt den hermaneutiske metode.. men tror bare ikke at jeg helt har forstået hvad den går ud på? kan i helt konkret beskrive hvorfor dét at læse og fortolke en bog er at bruge d... -
Tove Ditlevsen - Nogle må dø (1944)
ForumindlægHej SP! Er igang med mit 2. års projekt i dansk og historie, og skriver om litteraturen i besættelsestiden... Skal lave en analyse af Tove Ditlevsen - Nogle må dø (1944) .. Nogle der kan bidrage med en forklaring af slutningen, eller evt. ligger inde med en analyse? På forhånd mange tak ! .... -
HJÆLP! AT og religionssociologisk metode
ForumindlægHej, I mit AT projekt skriver jeg om "stamceller". Jeg ønsker at benytte den religionssociologiske metode til at besvare følgende spørgsmål: Hvordan er kristendommens katolske og protestantiske syn på embryonale stamceller? Jeg har virkelig brug for hjælp til at benytte metoden. H... -
Produkt til projektuge?
ForumindlægHej, vi er 2 som har projekt uge i denne uge, vi har om drivhuseffekten og har svært ved at finde ud af det rigtige produkt til vores fremlæggelse. vi har overvejet et forsøg i fysik, men vi er begge to kritiske ved det da det er et meget dårligt/let forsøg. så vi ville meget gerne høre jeres... -
Fysik eksamen
ForumindlægHej! Jeg er i stor krise, og mangler hjælp med forslag til mit fysik eksamens projekt... Jeg har valgt at arbejde med varmelære, og kan ikke lave forsøget med kaloriemeteret (da vi har lavet det)... Er der nogen som har forslag til hjemmesider/bøger hvor jeg kan få hjælp, eller bare har et for... -
Problemstilling
ForumindlægHej studieportalen! Vi er netop gået i gang med et projekt på HTX Skjern, og søger efter et samfundsproblem vi kan løse. Så hvis i har nogle forslag til et problem eller et område med et eller flere problemer, evt. i ældresektoren, børnehaver osv. tager vi glædeligt imod dem. På forhånd tak! -
biobrænd
Forumindlæghej har om biobrændler skal skive en projekt derfor vil lige spørge er 1 og 2 generation skrevet kort hvad det er om du ville se om det er rigtig 1 generation er det ik ethanol som produceret ud fra sukker eller stivelsesholdige afgrøder el biodiesel produceret ud fra olieholdige frø 2 g... -
naturvidenskabelige gennembrud
Forumindlæghejsa. jeg har et projekt i historie, som skal omhandle det naturvidenskabelige gennembrud. Jeg ville derfor hører om der er nogen af jer, som har lavet noget om det? Jeg leder efter noget om, hvordan det have betydning på samfundet den gang og nu. Og lidt om de etiske problemer bag det. I m... -
naturvidenskabelige gennembrud
Forumindlæghejsa. jeg har et projekt i historie, som skal omhandle det naturvidenskabelige gennembrud. Jeg ville derfor hører om der er nogen af jer, som har lavet noget om det? Jeg leder efter noget om, hvordan det have betydning på samfundet den gang og nu. Og lidt om de etiske problemer bag det. I m...
