Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19141 til 19160 af 27855
  • Eksamensprojekt HF

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida
  • Super kort oversættelse...

    Forumindlæg
    hvordan ville I oversætte følgende... Dansk- engelsk Et af hoved emnerne der tages op til diskussion i denne historie er fedme One of main subjects that are picked up for discussion in this text, (are/is)? fatness.
  • Irlands økonomi fremtid

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har brug for hjælp til det her: How should ireland earn money in the feature. jeg ved intet om irlands økonomi, har kun haft lidt historie om irland.... Kan i ikke være søde og svare på spørgsmålet for mig... kan i ikke os godt lave det lidt detaljeret
  • Naja Marie Aidt - Under en slåenbusken

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en analyse af Naja Marie Aidts novelle Under en slåenbusken. Novellen er læst, men kan ikke finde ud af hvad der ligger bag historien. Er der evt. nogle der har noter til den eller selv har skrevet stil om den. Så må i meget gerne skrive...
  • 2.g opgave : Jeppe på bjerget vs nutiden ???!!!

    Forumindlæg
    Hej :) I min opgave skal jeg sammenligne Ludvig Holbergs "Jeppe på bjerget" med nutidens samfund. Og hvordan historien ses i nutidens lys ??!! Nogen der kan hjælpe mig med nogen ideer til at starte ? :D Det vil være en kæmpe hjælp !!
  • Stress

    Forumindlæg
    Vi har i teknologi emnet fysioterapi, og vi i underemne i vores gruppe har valgt underenmet stress.. Nogle som har nogle gode hjemme sider, angående stress i ældre tid ? I gammel dage.. ? Da vi skal lave en teknologi historie om stress, og hvordan det har været og hvordan det er nu.,
  • Sukkersyge

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive en opgave om sukkersyge, og jeg vil begynde med at hvordan den blev opfandt. men kunne ikke finde noget der er tydeligt nok. kun dette link: http://www.netpatient.dk/IDDM.htm kan I give mig lidt ekstre oplysning om sukkersyges historie? mange tak
  • demokratiseringsbevægelsen

    Forumindlæg
    hej sidder og skriver historie opgave, men kan simpelhen ikke finde ud af hvad min lærer mener med denne sætning. redegørelse for demokratiseringsbevægelsen og baggrunden for denne i Kina efter Maos død. hvad betyder demokratiseringsbevægelsen håber der er nogle der kan hjælpe
  • Folkedrab i Bosnien - Gregory H. Stantons otte stadier

    Forumindlæg
    Hej! Er ved at skrive dansk historie opgave, og den akal afleveres på fredag. men sidder lidt fast. Skal finde ud af hvilke af de otte stadier (lavet af Gregory H. Satnton) der bliver anvendt i Bosnien under krigen i 1992-1995. Kan f.eks ikke finde ud af om der bliver anvendt symbolisering ? ...
  • HJÆLP! !!

    Forumindlæg
    jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen?
  • enkelt lille sætning

    Forumindlæg
    Hej.. har et enkelt spørgsmål mere..! Hvordan siger man: Dette møde har en stor symbolværdi i historien.. Mit bud er: Ce rendez-vous a une grande valeur symbole de l’histoire Men synes desværre ikke det lyder særlig fransk ): Håber der er nogen der gider hjælpe
  • Logaritmer & artikel

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her og skal skrive en opgave om logaritmer. Ikke så meget om, hvordan de fungere rent matematisk, men mere, hvad de bliver brugt til og dens historie i samfundet. Så jeg ville være meget glad, hvis nogen ligger inde med noget materiale omkring dette emne. Da det er meget sparsomt ...
  • Glansbilleder

    Forumindlæg
    hej .. jeg har lavet en analyse af novellen glansbilleder og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal perspektivere til andre historier. har i lavet det før ser jeg gerne at i skriver til hvilken i har perspektiveret til og gerne giver eksempel?
  • AT-synopsis problemstilling

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove
  • DIO, valg af emne

    Forumindlæg
    Jeg skal i dag vælge fag til DIO, har tænkt mig at vælge engelsk og historie. Vil måske vælge nordirland, og konflikten som emne. Hvis i har nogle gode ideer til emner, så er i meget velkomne til at "kaste" dem på bordet her. Alt inspiration er velkommen
  • hvordan laver man en analyse i historieopgaven?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at skrive HO - historieopgaven i HF. Jeg har valgt emnet folkedrabet i rwanda. Jeg har lavet det redegørende spørgsmål, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave det analyserende i en historie opgave. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
  • DIO-haster

    Forumindlæg
    Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja
  • Historiske metoder HASTER

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at skrive metodeafsnit i AT med fagkombinationen Matematik og Historie, og min gruppe og jeg har ikke brugt matematiske metoder. Nogen der har ideer til hvilke historiske metoder man kan have brugt ud over kildekritik?
  • DIO-haster

    Forumindlæg
    Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja
  • Opgave om antibiotika - er BLANK!

    Forumindlæg
    Hey hvis der er nogen der kan komme med nogle gode ideer til en synopsis omkring antibiotika er de meget velkomne, fordi jeg er simpelthen BLANK! Jeg skriver i historie og biologi. Altså den her AT eksamen er sku da en joke, ikk nok med det, de har også afskaffet den til næste år....