Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19161 til 19180 af 34803
-
HJÆÆLP ! :s
ForumindlægDette ser ud til at være en meget nem kemi opgave, men lige nu ligner det noget vrøvl for mig ! :S Hvad er [ Ba2+ ] og [ Cl - ] i 0,15 M BaCl2 `?? På forhånd tak ! : ) ( Jeg er på C-niveau ) -
Rapport om styrkeeksponenterne for chlorethansyrer
ForumindlægHej folkens. Jeg vil spørge om der er nogen der har lavet en rapport som omhandlede om styrkeeksponenterne for chlorethansyrer kemi b niveau. Har brug for hjælp håber nogle kan hjælpe -
Spørgsmål om skriftlig prøve
ForumindlægHej alle, Jeg skal lave en skriftlig fysik/kemi prøve i morgen - Min lærer har sagt at den er fra december 2016. Er der nogen som har prøven eller ved hvad den handler om? -
Spørgsmål om skriftlig prøve
ForumindlægHej alle, Jeg skal lave en skriftlig fysik/kemi prøve i morgen - Min lærer har sagt at den er fra december 2016. Er der nogen som har prøven eller ved hvad den handler om? -
Kemiske beregninger
ForumindlægJeg sidder fast i en opgave i kemi. Jeg har besvaret a, men kan simpelt hen ikke finde ud af hvordan jeg skal løse b og c, en der kan hjælpe mig? (vedhæftet billede) -
Blandbarhed Buthanol og vand?
ForumindlægHej folkens! Jeg har været i gang med et forsøg i Kemi, hvor jeg fået til opgave at finde ud af hvilke stoffer der blandbar. Som til opgave skal jeg finde ud af om Vand og Buthanol er blandbar og hvorfor de er det? Mange tak på forhånd. -
Natron - hvorfor er det et salt
ForumindlægJeg sidder og er ved at lave en rapport (kemi C) og er stødt på dette spørgsmål: hvorfor er natron et salt? Er der en, der kan forklare det på en logisk måde så jeg kan forstå det. :) -
Spændingsrækken sammenhæng
ForumindlægHej, Jeg skal til kemi eksamen og er ved at forberede mig på et spørgsmål hvor man skal komme ind på: atomets opbygning, oktetreglen og det periodiske system. I hvilken sammenhæng med dette kan jeg inddrage en øvelse om spændingsrækken? -
åreforkalkning
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive en biologi/kemi studieretningsopgave om åreforkalkning.. Har I nogle forelsag til hvad jeg kan komme ind på? Jeg skal både have noget kemisk og biologisk med. En ting kunne måske være kolesterol? -
Læseferie på VUC
ForumindlægHej, Jeg går på et VUC forårshold, der slutter her til sommer (kemi). På vores skema er den sidste undervisningsdag 4/5, men er der nogen, der ved, om det er så tidligt, der gives læseferie? -
Hjælp til rapport skrivning
ForumindlægEr der nogen der har en meget nem måde at skrive en kemi rapport på? jeg har nemlig aldrig skrevet en rapport før. Jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig.. -
Fosfolipid
ForumindlægHej Jeg har desperat brug for hjælp til kemi delen af min evalueringsopgave. Jeg skal forklare fosfolipider, ud fra denne figur Jeg mangler hjælp til at forklare strukturformlen? På forhånd tusinde mange gange tak -
karakter ny skala
ForumindlægHej jeg har set de link i har lagt ud af karakterudregning på ny HF skala! Men der er jo hverken religion eller kemi c på! Er der ikke en rigtig side hvor man kan udfylde ud fra ny HF skala? -
Fra 2g til 2hf??
ForumindlægHalløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi. -
Kemieksamen
ForumindlægHej Jeg skal om nogle få dage op i skriftlig kemi og vil derfor gerne øve mig. Er der nogen, der har nogle gamle eksamenssæt 2013-2015 eller ved hvor jeg kan finde dem? Tak på forhånd :) -
MgSO4 . 7 H2O - Let eller tungt?
ForumindlægJeg er ved at skrive aflevering i kemi og mangler lig esvar på spørgsmålet: Er stoffet MgSO4 . 7 H2O let- eller tungtopløseligt? :) Gerne med forklaring hvorfor :) Tak :D -
Absorption
Forumindlæg(jeg var lidt usikker på, hvorvidt jeg skulle oprette indlægget under fysik el. kemi, men her er den nu alligevel:) Hvorfor er en absorption nødvendig, hvis man vil anvende uran uden berigning? Tak på forhånd. -
hvad er AT
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g -
massen af nogen stoffer
ForumindlægNogen der har s meget sty på dette her i kemi, og kan skrive formelerne. Jeg har kæmpet og kæmpet men kan sgu ikke finde ud af det .... er der en venlig sjæl der kan hjælpe. Filen er ved hæftet -
eksam
Forumindlægjeg sidder og tænker på kemi eksamen jeg har ingen idér om hvordan det kan være, bliver der stillet nogle spørgsmåle eller hvordan....? er der nogen der kan bare give mig en ide om det? tak på forhånd
