Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19161 til 19180 af 27855
  • HJÆLP Essay historisk filmfortælling

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave et essay om den historiske filfortælling udfra en artikel der handler om at historiske film, ofte bliver klicher, og at det giver et forvrænget billede af historien? har nogle tips til hvad jeg kan komme ind på, hvordan jeg skal starte??
  • HJÆLP til problemformuleringer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i min læseferie, men mangler egentligt nogle problemformulering ift. de taksonomiske niveauer (redegørende, analyserende og diskuterende). Mit område er AMERIKANISERING. Håber jeg kan få noget hjælp! Tak på forhånd.
  • Tankerne bag grundloven?

    Forumindlæg
    Er ved at skrive fsa i historie. Jeg har trukker "Danmark" og har valgt grundloven. Jeg vil derfor gerne spørge Jer om, hvad I synes tankerne bag grundloven er i dag? Det vil være til stor hjælp, hvis i gider at svare
  • Tysk mini stil

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. Jeg har selv rettet den temmelig mange gange for stavefejl, grammatik og tegnesætninger.
  • nogen som har læst "shirley james, charles (1948)" ?

    Forumindlæg
    forstår ikke helt teksten? og skal lave et summary, karakterisere laurie og hans forældre, kommentere temaet af historien, og skrive et kort essay hvor jeg diskutere vigtigheden eller faren ved childhood imagenation? åh :(
  • im wald von Czerwany dwor-spørgsmål

    Forumindlæg
    hej. har en tysk aflevering for som handeler om nogl sørgsmål til im wald von Czerwany dwor, skrevet af Arno surminski. nogle der har læst den? har nemlig lidt svært ved nogle af spørgsmålene. historien er i bla. bogen vorwärtsträumen. :)
  • Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling?

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen. Jeg skal skrive DHO og vil gerne hører om i har nogle gode ideer til hvordan jeg kan finde frem til at Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling? Det skal lige siges at jeg har valgt at skrive i Historie kun
  • Så og andre ting

    Forumindlæg
    Hvad er ordet "så"?, altså ligesom der er verber, adjektiver osv osv.. hvad er "så" for noget. Det var en ting. Hedder det noget specielt hvis forfatteren i en historie ikke svarer på de forskellige spørgsmål, men overlader det til læseren at tænke på svar til spørgsmålene.
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en OSO opgave. Hvor jeg har valgt at skrive om sygeplejerske, Håber i vil hjælpe mig med at skrive en forord, om hvorfor jeg har valgt at skrive om sygeplejerske. Om der er en historie bag det. tak på forhånd.
  • Pest

    Forumindlæg
    Hej har fagene Biologi A og historie A har valgt emnet pest og mennesker, men ved ikke hvad sammenhængen er til overemnen "mennesket forhold til naturen" En sød sjæl der kan koble de to ting sammen? :(((
  • AKUT HJÆLP!! Spørgsmål om 'vandreren' af Pontoppidan.

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg håber I har tid til at hjælpe mig med et spørgsmål til novellen 'Vandreren' af Henrik Pontoppidan. Jeg tænkte på om der er nogen der ved om enten berettermodellen eller 3-akter-modellen passer på historien? På forhånd tak!! Hilsen Julie.
  • 1 G opgave

    Forumindlæg
    Hey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :)
  • Manglende emne

    Forumindlæg
    hej... Jeg skal til at skrive en synopsis i AT Jeg syntes bare ikke jeg kan finde et ordenligt emne Skal skrive om Videnskab og ansvar i et naturvidenskabeligt fag og en humanistisk.. har fagene: Kemi, Fysik og: Dansk, Historie nogle der har nogle kreative og gode ideer?
  • Hvilken betydning havde Cubakrisen for den kolde krig??

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal op i mundligt historie her i næste uge. Jeg har valgt at arbejde med Cubakrisen. Men har dog stadigvæk et spørgsmål jeg ikke rigtigt kan finde svar på. Og det lyder: Hvilken betydning havde cubakrisen for den kolde krig? Håber i vil hjælpe.
  • hjælp- romantikken

    Forumindlæg
    Hej.:) jeg skal lave at opgave om romantikken, nogen som har gode råd omkring det? nogen som har en opgave liggende,eller ved en masse om det, i fagene billedkunst, dansk og historie. alt hjælp ønskes :) knus mig
  • bestemmelse af hel eller brudstykke af tekst

    Forumindlæg
    Jeg har lige læst Fejlen af Anders Bodelsen. Fra Dansk læsebog side 349 til 352. Jeg kan ikke definere om dette er et uddrag fra en større historie eller om det er en hel tekst. Håber der er hjælp at hente. Nette.
  • Info til AT-synopsis om biologiske våben

    Forumindlæg
    Hej alle biologi interesserede! Jeg skal meget snart skrive AT-synopsis i biologi og historie om biologiske våben, så ville høre om der er nogle der har ideer til hvilke krige der blev brugt bio-våben i og anden info der kunne hjælpe mig. På forhånd mange tak!! Ivalu
  • eksamen

    Forumindlæg
    jeg sidder og er i gang med min forbedredelse til historie eksamen, og kommer i tvivl om hvorvidt man må benytte sig af kilder man har gennemgået i undervisningen? Eller skal alt materiale der bruges ift. kilder være noget nyt jeg finder?
  • DEN KOLDE KRIG

    Forumindlæg
    Vi er en gruppe på 3, som skal op i mundtligt historie i morgen. Vi har om den kolde krig, men vi mangler en konkret beskrivelse af afslutningen på krigen. Vi har søgt på nettet, men der er intet decideret svar på - hvordan den sluttede? - Håber i vil hjælpe:)
  • 2g opgave :(

    Forumindlæg
    Hej alle gode mennesker:) Jeg er ved at lave en analyse til dansk/historie opgave. Og jeg har læst novellen "Les Quatre Diables" (de 4 djævle) men nu står jeg fast, skal beskrive hvad det stille eksistens er. Nogen der vil hjælpe?! Pleease??!