Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19181 til 19200 af 48240
-
Nervøs over karakter
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg er sproglig studenterkursist (stx på to år, stadig gammel ordning), og jeg er pludselig blevet lidt i tvivl om alt det her karakter-halløj! Jeg er super super dårlig til eksamen, og det har afgjort sat sine spor. Men nu til det tvivlsomme.... -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej :) mine lærer syntes ikke jeg skal tage på gymnasie efter 9 klasse..så jeg skal igennem en optagelsesprøve. ville lige spørg dem der har været gennem en optagelsesprøve hvordan er det? -
censor tog mit talepapir!
ForumindlægHej ved nogen om dette er tilladt: 5 min. inde i eksamen (24 t. forberedelse) tog censor min kusines talepapir, så eksamen gik selvfølgelig ad h... til. Har nogen gode råd til klage, konsekvenser ol. Trif -
Syrer afgiver H+ ioner?
ForumindlægHej Jeg skal til FSA fysik/kemi prøve om godt en uge, og nu hvor jeg sidder og laver disposition til omkring syrer og kigger på nette efter mulige oplysninger, ser jeg alle steder, at en syre åbenbart kan afgive H+ ioner. Okay, jeg ved, at en syre indeholder H+ ioner, men at den ligefrem afgive... -
-
ForumindlægOkay jeg ret ny med det her, men jeg prøver. Jeg har et meget stort problem, jeg aner ikke, hvad jeg skal være, når jeg bliver voksen. Det kan godt være, det er for tidligt at tænke på det, men jeg bliver nødt til at hve et mål. Jeg går i 1.g på en skole i udlandet (derfor taler jeg flydende enge... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægJeg er meget dårligt til Kemi, derfor har jeg lige 5 opgaver, jeg bare ikke helt forstår. Jeg håber virkelig, at der er nogle der vil hjælpe mig med dem, eller evt give mig et peg på, hva det er jeg skal gøre/løse- Opskriv reaktionsskemaer og angiv navne på rekationssprodukterne for følgende r... -
To uddannelser samtidig
ForumindlægEr det muligt at tage to uddannelser samtidigt? Altså, kan jeg starte en teknisk uddannelse og så på samme tid starte HF? Altså gå på den tekniske uddannelse om dagen og arbejde på den gymnasielle om aftenen? Så man tager HF timerne over nettet. Jeg er klar over at det kræver meget arbejde eft... -
Plzz Hjælp mig - Matematik tekst opgave
ForumindlægHej . Jeg har svært ved en opg. der lyder sådan her ; En kubikmeter stenfyld har en masse på ca. 1,5 ton. vis ved beregning, at massen af de sten, der er fyldt i 2 meter af murens mellemrum er, ca. 110 ton. -
Folkeskolens afgangsprøve
ForumindlægEr der nogen der ved om alle skal gå op i mundtlig engelsk og fysik? Hvis man fx skal på matematisk gymnasium skal man så have taget folkeskolens mundtlige afgangsprøve i engelsk?? -
Religionspsykologi - Hvorledes kan Uffe Schjødts hjerneskanningsprojekter kobles med Boyers teori?
ForumindlægHej SP Jeg kunne godt bruge nogle tanker omkring følgende spørgsmål, hvis nogle kender noget til det: Hvorledes kan Uffe Schjødts hjerneskanningsprojekter kobles med Boyers teori? Jeg har selv undersøgt det, men kunne godt bruge at høre andres mening/svar på ovenstående diskussions spørgsmål. ... -
Andersen 11?
ForumindlægHvad er der blevet af Andersen 11? Den altid hjælpsomme Andersen 11 har jeg ikke set noget til i meget lang tid. Håber ikke der er noget galt. -
grader tegn på word
Forumindlæghej Jeg vil gerne vide hvordan man kan lave grader tegnet º på word. Altså jeg ved godt, at jeg kan søge efter det i "ligning", men det er lidt besværligt, for jeg skal skrive det mange gange, og jeg har set en fra min klasse, der laver tegnet vha. tastaruret, så tænkte om der ... -
Ivy League, Oxbridge
ForumindlægEr det egentlig lykkedes (en) dansker(e) at snige sig ind gennem bagdøren til prestigefyldte anstalter som Ivy League-universiterne eller Oxbridge?Den eneste, jeg umibbelbart kan komme i tanke om, er kronprins Frederik - og det kan vist siges at være under specielle omstændigheder. Jeg har aldrig... -
HJÆLP - trypsin
ForumindlægHej Er der nogen der har lavet opgaven "Trypsin - et proteinspaltende enzym" ?? Kunne godt bruge hjælp til b og c på forhånd tak -
FDB
ForumindlægEr der nogle, der er FDB medlem. Kan vedkommende så forklare, hvad det er. Jeg har været inde på deres hjemmeside, men har ikke rigtig forstået, hvad det er. -
ugedag
ForumindlægHej, jeg har lige et (dumt) spørgsmål.. ved i hvilken ugédag det er den 3 september 2007.. -
Ph
ForumindlægHar en opgave som lyder: A) beregn pH i 0,100 M CH3COOH B) beregn pH i 0,0100 M CH3COOH. beregn derefter [H3O+], [CH3COO-] og [CH3COOH] D) beregn pH i 0,057 M NaOH. Beregn derefter pH i 0,0032 M Ba(OH)2 -
brøker på pc
ForumindlægHej :) jeg er i gang med at lave en mat.rapport, men jeg kan ikke finde ud af at lave brøkstregen på pc. er der nogen der ved hvordan man gør??? håber der er nogen der kan hjælpe mig??? -
Forberedelse til Terminsprøver
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til Terminsprøver her i næste uge. Så tænkte på om hvordan man kunne forberede sig.. Er der nogen der har nogle ideer? -
Afskrivninger?
ForumindlægHvad er afskrivninger og hvad betyder det for en virksomhed?
