Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 19201 til 19220 af 24343
-
"Dette er det øversvømmede digt" - Jens Blendsrup
ForumindlægEr i gang med en analyse af " dette er det øversvømmede digt", men er støt på et spørgesmål, som jeg ikke helt kan basvare selv. Nogen der kan hjælpe? Sprøgesmplet lyder: "Hvordan er Blendsrups syn på mennesekts forhold til naturen, i den strofe der starter med: " dette er s... -
dominant?
Forumindlæghej :D jeg er i en e dur (musik analyse af Helter Skelter) dens akkorder er således E7 - E7 - Eb - E+5 - G... jeg ved at E7 er tonika..men jeg ved ikke rigtigt hvad Eb skal være :O im like lost !! HELP:D håber at nogen gider at svare :D -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
MEDIEFAG DOKUMENTARFORMER
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal snart op i mediefag så sidder lige og analysere en dansk dokumentar som hedder vilde piger. Men jeg kan ikke rigtig placere den i forhold til hvilken dokumentarform der er tale om. Jeg er forvirret over om det er en dybdeborende dokumentar, eller en observerende. Eller... -
Fru Marie Grubbe
ForumindlægHej - jeg skal op til 9 klasse dansk mundtlig eksame på torsdag. Jeg har haft en måned nu til at analysere Frue Marie Grubbe, jeg har valgt indledningen. Jeg har svært ved at finde ud af hvilken slags komposition det er - er det en parnoramisk fremstilling? håber i vil hjælpe, tak! -
Danskaflevering - Nyhedsartikel
ForumindlægHej alle :) Sidder med opgave i det gode vejr :) Ville høre jer ad omkring min opgave, jeg skal skrive en analyse af artiklen , som er en nyhedsartikel. http://jp.dk/indland/article1837326.ece Som er en artikel om unges druk m.m. jeg ville høre jer ad om i havde nogle gode fif, nogle gode udtr... -
Forskel på skrift - og talesprog
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder lige nu og er i fuld gang med at analysere min portrætartikel (Hus Forbi), hvilket jeg skal bruge til min mundtlige eksamen i dansk på fredag! Jeg er dog kommet lidt i tvivl om, hvad forskellen på tale - og skriftsprog egentlig er. Tak på forhånd. Mvh. Simon -
Mht. til filmiske virksmidler.
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet min DIO rapport omkring reality-genren, og har valgt at lave en sammenlignende analyse af Hell's Kitchen og Helvedes Køkken. Til min eksamen skal jeg kigge på programmernes virkemidler. Er der nogle af jer som har set programmerne, som kan hjælpe mig med nogle af dis... -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
hjælp (the idea of sommerhill)
ForumindlægHej jeg har trukket til engelsk eksamen, og jeg trak teksten ''the idea of summerhill'' er der nogle der evnt har analyseret den før som kan hjælpe mig? min mail er : [email protected], send gerne noget der kan hjælpe. og ikke resume da jeg godt forstår den nogenlunde, m... -
Hej, er der nogen, som har ....
ForumindlægHej allesammen. :d Er der nogen som har læst novllen nøgen af thomas jensenius? hvis ikke, er der nogen som ikke har imod noget, hvis de ville prøve at hjælpe mig lidt med analyse. Jeg kan sende jer novellen, den er ikke særlig lang. - Den er rigtigt god, men synes den er lidt svær? Med ven... -
Sociologiske problemkredse? hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige trukket et tema der hedder, sociologiske problemkredse, men jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder. Til emnet har jeg fået fem tekster, som jeg har læst og analyseret, men som alle handler om noget forskelligt. Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe, for jeg kan ikke... -
Perspektivere forskelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med min synopsis til 9. klasses afgangsprøve i dansk, som jeg skal op til i morgen. Jeg analysere en reklame, og jeg skal perspektivere til en anden reklame og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Problemet er, at jeg ikke synes, jeg kan finde noget i de to reklamer, som jeg... -
Mundtlig eksamen-engelsk
ForumindlægHej Folkens jeg skal snart til eksamen i engelsk, og vil derfor spørge om der altid er symboler og metaforer i teksten man skal gå ind og analysere/fortolke? har nemlig lige arbejdet med en tekst og kunne bestemt ikke finde nogen former for symboler. Desuden vill jeg høre hvad man skal starte... -
Fortæller i Skæbne - af Morten Nielsen
ForumindlægHej alle, Jeg er meget i tvivle om, hvem der er fortælleren i digtet, Skæbne af Morten Nielsen. Jeg har læst i en analyse at det skulle være jeg/du-fortæller, men et sted står der os( og det kan jeg ikke få til at passe med jeg fortæller) Nogle der med sikkerhed ved hvilke fortæller der er i d... -
Gode mediefags film
ForumindlægHej! (: Jeg skal til eksamen på fredag i Mediefag C, og ville høre om der var nogle som havde nogle gode film som kan bruges til at lave shot - to - shot analyse udfra? - Altså nogle film som ville være gode som træning. De spørgsmål som jeg kan trække omhandler enten Gangster genren, eller Tv-d... -
SOS! Peter Goldsworthy "One of my best friends"
ForumindlægHej, står og skal til mundtlig eksamen i morgen i emnet Australien og skal perspektivere til Peter Goldsworthy's "one of my best friends" ... Jeg har bare ikke teksten! Er det nogen der sidder med en analyse eventuelt eller der kan refere mig om hvad den overhoved handler om? Ville ... -
ungdom og galskab fortæller synsvinkel?
ForumindlægHey alle sammen. Jeg skal til eksamen her på Mandag. Jeg er i gang med at analysere novellen '' Ungdom og galskab'' men jeg sidder lidt fast, jeg skal finde ud hvad hvilken fortæller/synsvinkel der bliver fortalt? Jeg håber der er nogle kloge hoveder som vil hjælpe mig :-) Her... -
Hjælp eksamen på mandag!
ForumindlægHeej alle. Skal op til eksamen på mandag og jeg skal analysere eventyret "den standhaftige tinsoldat". Er god i gang, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad budskabet i eventyret er! Please hjælp mig! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for jeg har skrevet i min disposition at jeg vi... -
HJÆLP!
Forumindlægjeg er igang med at læse op til min mundtlige matematik eksamen, og så giver dette spørgsmål mig problemer, Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag g...
