Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19241 til 19260 af 48880
  • ordbog

    Forumindlæg
    HeyJeg ved der er nogle fra mit engelskhold, som har en anden ordbog en den almindelige røde fra Gyldendal. Den skulle være grøn, men jeg kan ikke huske hvilket forlag. Er der nogle jer der kender den, og kan sige mig om den er væsentlig bedre end Gyldendals? så ville jeg nemlig prøve at høre run...
  • optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!!! Jeg vil hører om der er nogen der har været til optagelsesprøve på hhx, og om jeres meninger og holdninger til dette...er den svære eller hvad forventer de at man skal kunne? tak på forhånd
  • Årsprøve

    Forumindlæg
    Nogen, der kort kan fortælle hvordan en årprøve i fransk fortsættersprog foregår, hvis det er efter 1.g?Trækker man en tekst, man skal tale om?
  • Tysk - opgave

    Forumindlæg
    Hej! Har brug for noget hjælp. Jeg er igang med noget gruppe arbejde i tysk, vi har svært ved at finde budskabet i denne sang. Hvis der var nogen der lige ville forklare det, ville det være en stor hjælp, tak ! Stadt" lyrics: Es ist soviel so vielzuviel, überall Reklame soviel...
  • Eksamen i kemi

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i kemi: Er der nogen der har gode notater?
  • Aktuelt om flygtninge i DK

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til AT-eksamen imorgen. Mit emne er flygtninge/flugt og til min fremlæggelse skal jeg jo helst have noget aktuelt med om mit emne. Jeg har søgt lidt på nettet og sådan men synes ikke rigtig jeg kan finde noget. Derfor vil jeg lige høre om der er nogen som har nogle link til nogle ny...
  • Hjælp til SRP om flygtningedebatten 2015

    Forumindlæg
    Hej, skal snart til at skrive SRP om flygtninge. Mit fokus er mediernes påvirkning og har tænkt mig, at lave en diskursanalyse, hvor jeg inddrager Inger Støjberg og evt. et rødt parti og kigger på holdninger omkring flygtningestrømmen. Kunne godt tænke mit evt. at anvende et billede til analysen...
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej med Jer Er der en, der kan hjælpe mig med min introducerende artikel om metafor? Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, og det er meget svært at starte med indledning.
  • Hexameter 6-fodet - uu

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke systemet i versemålet. Kan én af jer ikke være flink at give et skole eksempel på dette 6-fodet versmål, dvs. hvor man skal lægge trykket med - uu ..fx: Musa! fortæl mig om Manden, den vidtbefarne, som flakked
  • Khi-kvadrat på matematik b niveau

    Forumindlæg
    Hej, er der en der ved, hvordan man på t-89 beregner sandsynligheden til 0,974 for at få C=7,33 i en khi-kvadratfordeling med to frihedsgrader? På forhånd tak for hjælpen!
  • Analyse af tekst

    Forumindlæg
    nogle der har nogle gode råd til hvad der er vigtigt at komme ind på i analysen af teksten??
  • Terminsprøver uge 51

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved om de opgaver man får til terminsprøverne har været brugt før? Eller er det nogen som slet ikke er blevet brugt før???
  • Wie, en konjunktion

    Forumindlæg
    Er wie en underordnet eller en sideordnet konjunktion? Altså skal der være omvendt ordstilling, når den indleder en bisætning?
  • Oversigt til de forskellige perioder

    Forumindlæg
    Hej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder.
  • Bølger )':

    Forumindlæg
    hej ,, nogen der vil hjælpe mig med at finde noget om : bølger ? jeg mangler et par facts ,, plz )':
  • terminsprøver

    Forumindlæg
    skal til terminsprøver i den kommende uge, her på onsdag d. 9. Nolge der ved hvilke tekster osv der kommer? :-)
  • periode

    Forumindlæg
    HEj..har lige et ille spørgsmål: Hvis forfatteren har skrevet en novelle i 1939, men omhandler folket fra omkring 1800-tallet.. skal man så tage det som romantikken? drejer sig om "Barabara"
  • SRP i Engelsk og Psykologi Fight Club

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skriver min SPR opgave i Engelsk og Psykologi og med bogen Fight Club Er der nogen der eventuelt har lavet en analyse og forfolkning af bogen? gerne med særligt fokus på hovedpersonen og den rolle som Tyler spiller for hovedpersonens udvikling og derudover en analyse og fortol...
  • eksamen

    Forumindlæg
    Skal man være meget tekstnær?
  • Enzymaktivitet

    Forumindlæg
    Hvordan kunne man måle et proteases enzymaktivitet