Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19241 til 19260 af 36784
-
Ten indians
ForumindlægEr der ikke nogen der har læst denne tekst af Ernest Hemingway?? Mangler et overordnet overbilk af den... -
jeg skal skrive 500 ord om world of coca cola
Forumindlægjeg har kun skrevet 200 ord så mangler mindst 300 ord pls hjælp -
Fototagning?!
ForumindlægDer skal snart tages foto på min skole, og vi har den tradition med, at på 3. år skal man klæde sig ud efter hvilket bogstav éns klassen har. Jeg går i y-klassen, så er der nogle, der har nogle idéer til et tema til udklædning, der starter med y? Det må også gerne være et engelsk ord... Håb... -
Den nye skala, hvordan regner man snittet?
ForumindlægHej allesammen... Nu sidder jeg og er igang med eksamen, og kunne godt tænke mig at kunne regne mit snit ud... Har fået flere forskellige måder afvide... Lad os sige at mine karakterer ser således ud: Dansk a, 4 SSO b, 7 Matematik c, 10 Idræt b, 7 Hvad ville mit snit være? for kan ikk finde ud... -
Begår Antigone hybris?
ForumindlægHej alle Skal til old eksamen her om et par dage, og har læst mange fortolkninger på SOfokles' "Antigone". Jeg ville høre, om Antigone begår hybris? Slægtshybris evt.? Og hvad betyder "ate" (hybris-nemesis sammenhæng) -
Ikke bestået STX
ForumindlægJeg har dumpet min eksamen med et snit under 6... hva gør jeg?? Kan jeg tage et havlt år på VUC?? -
hm - forstår ikke
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad stedord er, je gvil ikke have link , har læst masser af dem, men forstår det ikke, tak -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
Essay
ForumindlægJeg har et essay på 2 sider for til i næste uge.. emnet er: "Hvad er det som gør Danmark så dejligt?" Og jeg har bare fuldstændig tabt, har søgt og søgt, men finder kun det samme ubrugelige.. Er der ikke nogle der bare har et eksempel eller noget? - Den hjælpeløse.. -
Hjælp mig!! .. Vigtigt!!.. Please!!
ForumindlægHej .. jeg er ikke danske .. og jeg har problem med at laver referat .. og der en novelle der hedder "Beretningen om Bamse" af Preben Nielsen.. Håber at hjælper mig så hurtigt som muligt .. fordi i morgen skal jeg aflevere min referat til min lærer og det er på 10. klasse niveau ..... -
Standpunktskarakter
ForumindlægEr det rigtigt at man kan ikke får 02 og 12 i sin standpunktskarakter og man vuderer mellem 4 - 10 -
INFOMEDIA/SKODA
ForumindlægHej allesammen .. er der nogen af jer der kender det nuværende brugernavn og kodeord til SKODA eller INFOMEDIA , om I vil .. Der hvor der er artikel database .. Det haster da jeg har smidt det væk , og skal bruge det nu til en opagve jeg skal aflevere i morgen :( Håber meget der er en der kan ... -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal snart til at vælge et emne til mit studieretninsprojekt, og jeg mangler lidt inspiration, eller gode forslag? Projektet skal indebære Bio plus et andet fag... KOm med nogle gode forslag og ideer... -
Doping i oldtiden
ForumindlægJeg er igang med et AT-forløb i gymnasium vedr. doping eller bare generel snyd i oldtiden. Kan I svare på spørgsmålene? 1. Hvad har holdningen til doping i sport og idræt været gennem tiden og hvad kan begrundelsen være for disse holdninger? 2. Hvor kraftige var dopingmidlerne - som fx tørre... -
Kærlighed til naturen - danske tekster.
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en synopse om kærlighed til naturen, men jeg kan ikke finde tekster, der kan bruges til kilder og perspektivering. Jeg havde tænkt på noget om indianere, men mit materiale skal være af 100% dansk oprindelse - så der er pænt svært at finde noget. Jeg skal bruge 2-3 tekst... -
Jan sonnergaard (kimono mit hus?)
ForumindlægJeg har svært ved at finde ud af hvad Sonnergaard's mening er med novellen.. Er der nogen der har en bud på hvad tekstens konkrete emne er? Jeg kan ikke finde nogen opgaver her der vedrører det her, så hvis der er nogen der har arbejdet med det.. -
hved er det hun hedder?
Forumindlæghvad hedder hende den farvede der ikke ville sidde bag i bussen hvor de farvede skulle sidde -
Accept af opgave?
ForumindlægHvor lang tid går normalt før man får tilbagemelding for en af ens opgaver? Jeg har sendt en opgave ind for meget lang tid siden, og jeg har stadig ikke fået svar. Og hvordan får man egentlig svaret? Pr. mail eller i en besked herinde? -
2.g opgave
ForumindlægHej alle, håber I nyder en god dejlig efterårsferie (: Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvad folk skrev om i deres 2.g opgave. Fordi min skole skal først aflevere d. 30, og er på bare bund. Aner ikke hvad jeg vil skrive om, så kunne være jeg kunne blive lidt inspireret! (: -
Hjælp til osmose!
ForumindlægSidder her og i fuld gang med min bio rapport (den skal aflevers på torsdag:S) og min lærer sagde idag at måden vi kunnes core høje karkater på var, ved at fyre en masse guldklumper af i "diskussions" afsnittet! Hvad kunne man fyre af i dette afsnit?
