Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 19241 til 19260 af 104934
-
Effeektab mm. Svær opgave, hjælp! Haster.
ForumindlægHej alle fysikgenier! Opgave 1) der ønsker en beregning af den procentvis effekt tab i ledningerne fra el.værket. ud til transformatoren, når den E (elektromotoriske kraft) er 132kV Opgave 2) samme princip som opgave 1 bare med E (elektr.motoriske kraft) er 400 kV Jeg kender kun flg. ligning, so... -
årsprøver i dansk og engelsk..
Forumindlæghey alle.. vil bare spørge, hvad går en årsprøve ud på og hvordan foregår den?? Hvad skal der til for at få god karakter i både engelsk og dansk og hvad skal man kunne?? -
Bruttoforskydning?
ForumindlægHvad er bruttoforskydningen og hvad er nettoforskydning i forbindelse med forskydning af valgstemmer i politik? -
hjææælp haster
Forumindlægnogen der kender et godt eventyr om ensomhed? -
elektronbinding
Forumindlæghej jeghar regnet den her ude men for længe siden forstår ikke hvorfor jeg skal sige 16/2=8 altså på 8O2 C5H12 + 8O2 ---->5CO2 + 6H2O hedder den her ikke elektronbinding vil i ikke give mig 3 forskellige men nemme nogen som jeg vil løse -
HJÆLP
Forumindlægnogen der har læst og analyseret klaus rifbjergs: haandbold og kan hjælpe mig lidt....? jeg har det grundlæggende men har ikke nok til i dybden og forståelse. hjælp ! skal til prøve!!!j -
A une passante
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og er i gang med Baudelaires "A une passante", og støder så på sætningen; "Ne te verrai-je plus que dans l'éternité?" Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det betyder :s Nogen der kan hjælpe? Hilsen B -
Det homeriske problem
ForumindlægHej! Er der nogen der ved hvad det homeriske problem er? Og hvordan man kan inddrage det hvis man kommer op i odysseen? På forhånd tusind tak.. er lidt på bar bund.. -
Conservative force
ForumindlægHej Kan nogen simplificere "conservatice force" for mig? Jeg ikke sikker på at jeg forstår det helt. På forhånd tak -
Beregn s^-1(8,525) - hvad fortæller dette...
Forumindlæg... om kørslen? s-1(x)=5*(√(4x+1)-1) jeg har udregnet s-1(8,535) denne giver = 24,62, men hvad betyder dette for kørslen? Mvh. beck2806 -
ChemSketch Lonepair
ForumindlægHejsa.. :) Er der en her der ved hvordan jeg sætter et lonepair på et molekyle i ChemSketch? Fx har jeg [ICl4]- Hvor jeg så skal have to lonepairs på Iod. Men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg gør. Skal bruge det så jeg kan beregne vinklerne. Venlig hilsen Sara! -
Definition af Pareto Optimalitet
ForumindlægHej... Jeg sidder med en større opgave i Samfundsfag og ville gerne have defineret begrebet Pareto Optimalitet? På forhånd tak. -
fotosyntesseprosserne
ForumindlægHej Hvordan indgår Ribulose-1,5-diphosphat og 3-phosphoglycerolsyre i fotosynteseprosserne? -
HJÆLP!! engelsk
Forumindlæghej! Jeg skal analysere "A simple Exchange of Niceties" og mangler inspiration til at komme igang. er der nogle der ligger inde med den og eventuelt vil sende den til mig? tak på forhånd (: - det ville være en stor hjælp! -
entalpi
Forumindlæghej vil høre om der er nogen der lige hurtig kan svare på det spørgsmål jeg har to entalpier en der kun er angivet i kJ en der er angivet som kJ/mol så er det jeg er blevet i tvivl, den som kun er angivet som kJ er det det man kalder den molare entalpi? -
Stamfunktioner
Forumindlægf(x) = x(2lnx + 1) g(x) = x^2 * lnx Gør rede for at g er en stamfunktion til f. Her har jeg foretaget integrationsprøven: f(x) * g(x), f'(x) * g(x) + f(x) * g'(x) 2x * lnx + x^2 *1/x Kan man så bare sige at man sætter x uden for en parentes, og i så fald, hvad er begrundelsen for ... -
Matematik, nogen som kan hjælpe?
ForumindlægHej jeg var syg i perioden hvor vi lærte om dette? håber der er nogle der kan hjælpe.. jeg har vedhæftet den ene opgave.. jeg fik følgende i en eksponentiel vækst y=4385,09*0,9771x -
Afstand mellem linjer
ForumindlægHey Hvis jeg har 2 parallele linjer i et koordinatsystem, hvordan er det så jeg beregner afstanden mellem dem? -
herodot
Forumindlæghvad er fjendebillederne hos grækerne ? -
Oxidation af ethanol
ForumindlægHejsa allesammen håber nogen vil hjælpe mig? Man kan lave et alkoholmeter ved at blande kaliumdichromat og svovlsyre med et pulver og stoppe det ind i et tyndt rør. Ved alkoholsprøven skal en person puste i røret, Hvilke farve får røret, hvis personen ikke har drukket ethanol? Hvilke farve får...
