Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 19281 til 19300 af 54698
  • pGLO rapport anyone?

    Forumindlæg
    Nogle som har lavet rapporten i biologi pGLO? Har nogle få spørgsmål > kan i sende en privat besked eller en kommentar. Appreciate it everyone
  • Årsprøve

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen. Jeg skal til årsprøve i biologi A niveau i næste uge. Ved i om opgavesættet er et er før er blevet brugt til eksamen, eller om det er en hel ny?
  • osmose ??

    Forumindlæg
    hej alle. jeg har brug for hjælp til noget biologi.. "hvordan kan osmose processen flytte vand over en cellemembran?" håber der er nogle der kan svare mig på det hurtigst muligt :) på forhånd tak. // Michelle
  • Hjælp til x^2 test med fænotyper

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan hjælpe mig med en opgave i biologi? Spørgsmål: Beregn, hvor stor en procentdel af de angrebne mus, som blev angrebet på en baggrund, der ikke svarede til deres pelsfarve.
  • biologieksamen: Ophobning af DDT i fødekæden er alvorligere i østersøen end kattegat, hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i biologi imorgen. Og jeg har en figur som viser at ophobningen af DDT i fødekæden er alvorligere i østersøen end kattegat, hvorfor? ... HURTIG SVAAAR :)
  • Nyrerens rolle:

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg er lidt i vildrede over dette her spg og forstår virkelig intet af det. Skal op i biologi i morgen, så hjælp mig. :) Nyrens rolle i kroppens forsøg på at opretholde et konstant indre miljø( homeostasi)
  • aktiv transport, faciliteret diffusion

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et biologi spørgsmål ang. ionerne i plantens rødder. er det via aktiv transport eller faciliteret diffusion at ionerne bliver transporteret rundt i planten? Mvh D86
  • Nedarvningsmønstre (Spændende)

    Forumindlæg
    Hejsa :). Kunne det tænkes, at der er en sød sjæl derude, som vil forklare mig, hvad der menes med denne biologi-eksamens spørgsmål? - diskutere betydningen af at kende til nedarvningsmønstre Tak på forhånd! :)
  • Øko-system!! :)

    Forumindlæg
    Hej SP-vennere?! Med lidt hjælp fra en ekspert eller nybegynder i biologi vil det føre mig tættere på svaret. Her er spørgsmålet: Vi har et økosystemet, et vandhul. -Diskutere konsekvenserne for økosystemet, hvis der sker forurening med næringssalte. Merci beaucoup.
  • nedarvning haster!!!!!

    Forumindlæg
    hey jeg har en biologi spørgsmål, men forstår det ikke. det er opgave 1 og sidste omgave i opgave 2. da jeg ikke kan få skrevet spørgsmåles ind, har jeg lagt et dokument ind med det, please hjælp
  • Forklaring af figur - HASTER - HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklare mig denne figur over et virus forløb?? http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/04_Virus/Figur_3_-_Infektionsforloeb.png
  • Help me! hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hejsa alle! Har nogle spørgsmål i biologi under DNA emnet. Hvad er en tripletkode? også kaldet Kodon? Forklar hvordan DNA koder for aminosyrer? Håber der er nogle der kan hjælpe mig!
  • Nikotin?

    Forumindlæg
    Godaften allesammen Jeg skal fremlægge i biologi imorgen, men kan ikke finde svaret til dette spørgsmål: - Hvad er det der dannes mere af i nervecellen som gør rygerne afhængige.? Jeg håber i vil hjælpe mig - tak på forhånd ;D
  • lektiehjælp

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg har brug for hjælp til fagene biologi, fysik og kemi Er der nogen der tilbyder privat lektiehjælp eller ved i hvor jeg kan få hjælp henne over internettet?
  • HELP!

    Forumindlæg
    Hej nogen der kan hjælpe med et osmose forsøg jeg er i gang med til biologi, skal til nv-eksamen. Er der måske nogen som sidder med noter om osmose forsøg med kartofler
  • Hjælp til hypotese

    Forumindlæg
    Hej jeg har svært ved at finde en hypotese til forsøget med fotosyntese og respitation, håber der er nogle som har idee med hvordan en hypose kunne se ud. Er der eventuelle nogle som har været til NV- eksamen hvor i har haft biologi og kemi.
  • Hjælp hurtigt. Nemt spørgsmål!

    Forumindlæg
    Jeg sidder med 2 andre drenge og skriver en nydelig biologi opgave til imorgen. Vi er dog i tvivl om hvad "regnlæ" betyder? Regnlæ? Hjælp os! TAK Mvh
  • Økosystemer

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder med en biologi rapport hvor jeg bl.a. skal svarer på hvordan økosystemer reagerer på forurening. overvejende økosystemer i vandmiljøer. Nogen der kan hjælpe? aner ikke hvad jeg skal svarer.
  • Haster venner ! KLIK!

    Forumindlæg
    Hej lektie-folk .. Jeg sidder her med en biologi rapport, hvor jeg er helt blank . Jeg har nogle spørgsmål som skal besvares.. Er der nogle der er friske på at hjælpe? Overskrift: blodtypebestemmelse
  • Nogen der gerne vil se på min rapport pleaasee ! :D

    Forumindlæg
    Har skrevet en rapport i biologi om dissektion af hjerte og lunger af et lam, håber en eller anden vil se lidt på den :D da jeg altid plejer at få 4 vil gerne højere op :P