Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19301 til 19320 af 27496
-
den fire hovedet knæstrækker
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i biologi om den fire hovedet knæstrækker. jeg kan ikke rigtig finde noget om den på nettet:( men jeg håber i kan svare på det. spørgsmålet lyder således: beskriv hvad der sker både inde i musklen og som man ser det med øjet, når musklen arbejder koncentrisk. h... -
Respirationsprocessen
ForumindlægJeg arbejder på en biologi-aflevering, som omhandler planter og respiration hvori jeg skal redegøre for respirationsprocessen. Jeg er i tvivl om hvad 30(ADP+Pi) og 30 ATP er et mål for, hvad Pi står for (hvorfor står "i" som sænket skrift?) samt hvilken rolle de spiller i respirationen.... -
gænotype/fænotype? HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i biologi som jeg er gået stå i. Jeg er meget usikker på min egen beslutning, håber nogen kan hjælpe.- Jeg skal med en kort formulering svare på hvad det genotypiske og fænotypiske udspaltningsforhold er? ved ikke om man kan sige at det fænotypiske udsplatningsforhold er 3:1? -
genotypiske udspaltningsforhold
ForumindlægJeg har en opgave i biologi sóm jeg simpelthen ikke kan finde ud af, jeg skal finde det genotypiske og fænotypiske udsplatningsforhold, jeg har fundet frem til at det fænotypiske er 3:1 men ved ikke om det passer. Skemaet ser således ud: A a A AA A... -
Resistens for bakterier
ForumindlægJeg har lavet en prøve i biologi, og jeg ved at Tetracylin er mere hæmmede for bakterier end Chloramphenicol, og hæmnings zonen er også større, men der gror flere bakterier ved Tetracylin i petriskålen, kan det have noget at gøre med at bakteriers placering er tilfældig når de ikke er hæmmet af... -
Arvelig sygdomme incl genetik Hjælp :søges :)
ForumindlægJeg sidder og er ved at lave biologi fremlæggelse/rapport, og jeg kan ikke finde så meget matriale.... Jeg har om knogleskørhed og hvorfor hvordan man arver en sygdom og hvordan det overføres osv, nogle der har en rapport eller ligende ville være en stor hjælp :)Vil ogs gerne hvis det ka lade sig... -
Rygning! - Synapser
ForumindlægSidder lige med to spørgsmål i biologi, som jeg ikke kan besvare. Det ville være alle tiders, hvis der var nogen der ville hjælpe lidt på vej. På forhånd tak (: a) Forklar, hvordan physostigmin vil påvirke impulsoverførslen i synapsen vist i figur 1. b) Hvile forgiftningssymptomer vil man forvent... -
Bakteriers DNA???
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en biologi opgave, hvor jeg bla. skal skrive om hvor bakteriers DNA findes. Jeg har prøvet at google det men kunne DSV. ikke finde noget, så jeg håbet, at nogen af jer kan hjælpe, og det haster.. ;) Ps. HVis i ved noget andet om bakterier og DNA, må i meget gerne ... -
Fibre i kosten
ForumindlægHmm hvor lang må en biologi rapport højst være? hehe for nu fylder min 10 sider.. Men jeg er nået til det sidste spørgsmål som jeg ikke rigtig kan finde ud af (måske fordi jeg har siddet i snart 6 timer og skrevet).. Men det lyder sådan:Forklar hvilken betydning fibre i kosten har for stigningen ... -
forskel på genotype og fænotype?
Forumindlæghejsa, jeg er ved at skrive en biologi rapport om blodtypernes genetik..Min lærer vil godt have vi kommer ind på forskellen mellem genotype og fænotype, og vi skal komme med et eksempel inden for blodtyperne. Problemet er bar at vi ikke har fået særlig meget at vide om det, derfor kunne det være ... -
DNA,gener,Celler
ForumindlægJeg sidder her også skal lave en biologi rapport - Har jeg næsten gjordt.Derudover skal jeg lave et forsøg - Og jeg har ingen idér til hvordan man kan lave et lille forsøg enten med DNA,gener eller celler m.mBehøver ikke at være videre indviklet.Jeg har virkelig brug for hjælp, og jeg håber at de... -
En fortolkning af "HOs fuglene" af Johannes V Jensen.
ForumindlægJeg har lige afleveret stor opgave i dansk/biologi, som bl.a. indeholder en fortolkning af Alice i "Hos Fuglene" i forhold til arv og miljø. Jeg er lidt i tvivl om, hvilket menneske Alice kommer ud af ørkenen som. Grunden til min tvivl, er at min mening er lige modsat min lærers. Jeg me... -
AT - katastrofer
ForumindlægHej! :-) Jeg skal skrive AT projekt om emnet katastrofer - årsager og/eller konsekvenser. Jeg har valgt fagene biologi og religion, da jeg tænkte jeg ville skrive om tørken i Afrika og så hvordan nomadernes ritualer forholdt sig til dette (fx regndans). Men dette er der desværre ikke særlig... -
osmose transport?
Forumindlæghej alle i kloge mennesker. Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig med de her 2 spørgsmål! Vi har i Biologi lavet et forsøg over transport over cellemembranen og jeg skal besvare de her spørgsmål: Forklar hvorfor kartoflen ændrer sin vægt ved at ligge i en saltopløsning af forskellige ko... -
skovens fødekæder
ForumindlægHej alle! Jeg er ved atr skrive en biologi rapport :"den tempererede skov". I den skal der indgå én af de fødekæder der findes i skoven.. Hmm. jeg er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe? - for jeg regner med at det er lidt mere udviklet and dét man lærte i 4. klasse i folkeskolen :P -
AT "det videre arbejde"??
ForumindlægHej alle! I AT - hvad er det så egentlig præcis "det videre arbejde" dækker over? fx har jeg religion og biologi om abort - hvad er det så? Fx om det er en ide at flytte abortgrænsen ud fra hva jeg ved om foster og med etik osv, eller er det hvad jeg konkret ka gøre?? jeg er forvirret :... -
AT ska man ha en konklusion?:p
ForumindlægHey! Lyder nok idiotisk, men SKAL man skrive en konklusion i sin AT opg.? Det bare fordi jeg skriver om abort ud fra biologi og religion (Etik) så aner ikke hvordan man ka konkludere på det? altså er konklusionen at "sådan udvikles et barn, og det her er etisk korrekt"? det ka man jo ik... -
problemformulering til kunstig befrugtning?
ForumindlægHej alle Jeg skal desværre op i AT årsprøve , og fagene er samf og biologi, hvor jeg har valgt at skrive om emnet kunstig befrugtning. Det eneste problem er at jeg ikke kan finde en god problemformulering. Jeg håber virkelig i kan komme med nogle ideer . tak på forhånd. -
blodtype
Forumindlæghej jeg sidder og laver biologi opgave, men er gået i stå, håber at der er nogle som kan hjælpe mig Poul: 0-negativ Bente: A-positiv tilsammen har de drengen Mathias som er A-negativ. Bente føder en pige så er spørgsmålet, hvilke blodtype har datteren -
AIDS
Forumindlæghej mit AT emne er Aids og mit fagkombination er dansk og biologi. jeg kan godt finde gode kilder om redegørelse af Aids. Men jeg kan ikke gode kilder om Aids i dansk delen for at analysere en tekst. mit spørgsmål er så: kender i nogle gode kilder, hvor man kan analyser nogle artikler...
