Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19321 til 19340 af 29670
  • eventyr

    Forumindlæg
    når der står i min opgave jeg skal skrive et analyserende oplæg om eventyrgenren. er det så at jeg skal beskrive hvad eventyrgenre indebære og og specielle træk ved et eventyr.
  • plz hjælp det rigtig vigtigt dansk!!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til eksamen, hvor jeg skal analysere den grimme ælling, og jeg har virkelig brug for hjælp til det stykke man skal vælge fra teksten, som skal læses højt. kom med ideer folkens tusind tak på forhånd (ps det haster)
  • Klods Hans

    Forumindlæg
    Hej folkens... Jeg er ved at analysere eventyret "Klods Hans", men kan ikke rigtig finde nogle sproglige virkemidler. Er der nogle, som hurtigt kan hjælpe mig?
  • ideologikritisk analysemetode

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at forberede min mundtlige dansk præsentation og til det skal jeg bruge en ideolgikritisk analyse model, så jeg ville bare høre om nogen havde en liggende?
  • Herman Bang

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en opgave om Herman Bang "Foran Alteret" Er der nogen der ligge inde med en god analyse af den? Med kompossion, fortællerteknik mm. Takker på forhånd
  • Novelleanalyse

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en novelle analyse af Kimono Mit Hus. Hvis i bare kunne nævne noget som i synes er lidt specielt eller nævneværdigt. Ting som f. eks. karakteristik af personerne, sproget o.s.v. tak på forhånd.
  • GC-MS opløsningsmiddel

    Forumindlæg
    Det er lykkedes mig at glemme hvilket opløsningsmiddel jeg brugte til en GC-MS analyse. Er der nogen som kan nævne de mest almindelige opløsningsmidler(for opløsning af fast stof)?
  • DHO

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i min opgave analysere kronikken "singler er og bliver tabere", men jeg ved ikke rigtig "hvordan" jeg skal gøre det. Altså hvilken metode skal jeg bruge?
  • "brev" af Jens Sørensen

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen der ligger inde med Jens Sørensens fortrukne skrivestil. Kan ikke finde noget på nettet. Hvis nogen ligger inde med en analyse af hans novelle "Brevet", ville jeg være glad for lidt hjælp..?
  • SSO "Festen"

    Forumindlæg
    Har lige fået SSO i Dansk og har "Festen", som jeg skal analysere. Nogen som har nogle guldkorn til noget fra Festen? B.la. en forståelse af vores hovedperson, Christian. ?
  • Hjælp til Bavian

    Forumindlæg
    Nogle som er gode til at analysere og fortolke..??? Skal jeg i min SSO med 3 noveller fra Naja Marie Aidt's novelle samling, Bavian... Har lidt problemer med det... :S
  • Saga analysemodel

    Forumindlæg
    Hej alle! Nogen som har en god analysemodel til sagaer? Jeg går ud fra, at man også kan trække det til dansk mundtlig eksamen, så det ville være super godt hvis nogle af jer havde noget man kan analysere ud fra? Tak på forhånd
  • Hjælp til billedanalyse

    Forumindlæg
    står her med et maleri, som skal analyseres, men jeg ser ikke en pind i billedet. Det er billedet "Trefoldigheden" (1864-66) malet af Wilhelm Marstrand. hvis en eller anden ville kunne give nogle oplysninger eller tips, så ville det bare være perfekt. HJÆLP!
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    vil meget gerne have lidt hjælp til at analysere Christen Købke: Udsigt fra dosseringen ved Sortedamssøen mod Nørrebro (1838). send gerne tips og links, ALT KAN BRUGES!
  • Kunne du tænke dig at rette min stil?

    Forumindlæg
    :D Jeg er ikke den bedste til dansk. Så det ville være rart hvis een gad at kigge den igennem, helst een der kender til de forskellige perioder i litteraturen. Det er en fortolkning og analyse. :)
  • Sofus er læge og mor er syg

    Forumindlæg
    aaarrr... hjaelp har virkelig brug for en novelle analyse af novellen Sofus er læge og mor er syg skrevet af jens blendstrup.. havde fuldstaendig glemt afleveringen
  • hjælp novelle 7-1

    Forumindlæg
    hej jeg er i gang med at lave en analyse om peter seebergs novelle 7-1, og jeg er meget i tvivel om tema og motiv samt kompisitionen, kan i hjælpe mig?
  • Frøkenen

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der ligger inde med en analyse/fortolkning af Herman Bangs Frøkenen?? Jeg har nemlig brug for lidt inspiration til at komme i gang med min aflevring om den :)
  • resume af teksten Batman vs the Bull af Adam Marek

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen som evt kunne hjælpe, med et resume af teksten Batman vs the Bull af Adam Marek på engelsk? Ville være en stor hjælp, eller evt lidt analyse af den? Hilsen Simone T
  • Socialisternes march

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ville hører, om der var nogen, som tidligere har arbejdet med "Socialisternes March" ? Sidder selv og arbejder med den nu, men ville lige se om der var nogen som så helt anderledes på den. Evt. lavet en analyse og fortolking.. ? :-) Hilsen Tobias!