Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19341 til 19360 af 48880
-
Middelalderen
ForumindlægHey, nogen der kan hjælpe mig med lave en tidslinje over middelalderen her i dk???? -
Ondskab
ForumindlægHei alle sammen. Jeg skal snart igang med min eksamsprojekt, og har valgt som emne Ku klux klan. Som fag er det både i historie og Psykologi. Jeg skal komme ind på Socialpsykolgi altså ondskab psykologi. Jeg har meget sværet ved at finde kilder eller bøger om det. Vil derfor høre om nogen af jer ... -
2. verdenskrig
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå en sætning fra min historie bog. Men først vil jeg bare lige være sikker på: Den tyske krydsere Blücher blev sænket i Oslofjorden af norske kystbatterier.... (forstår ikke denne tekst): Det indebar, at den norske udenrigsminister Halvdan Koht kunne tilbagevise de... -
Frøkenen - perspektivering
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive aflevering om Herman Bangs Frøkenen, men jeg mangler en perspektivering der placerer novellen litteraturhistorisk - nogen der kan hjælpe? :) -
hjælp til essay
ForumindlægHejsa;) Jeg skal skrive et essay om at være ung i Danmark. Jeg har kun skrevet et essay før og har derfor nogle problemer med, hvordan jeg skal starte det. Har fået af vide, at der meget gerne må være metafor med, og at det skal skrives lidt poetisk. Nogle der kan hjælp mig lidt på vej. Ved overh... -
Agathon
ForumindlægEr der nogen, der kender en hjemmeside, som beskriver hvem Agathon er? Tak på forhånd! -
En glose
ForumindlægHvordan vil I oversætte: "jeg beder løgneren hjælpe min søter?" Hvad med: Je prie le menteur d'aíder ma soeur? -
stil
ForumindlægKan man godt skrive om "den glbale opvarmining" som en stil og ikke en rapport? -
Aztekerne
Forumindlæghej jeg vil gerne vide noget om aztekerne jeg vil vide noget om Levevilkår, Kost, Arbejde, Forskellige befolkninggrupper, Religion -
Er dette korrekt oversat?
ForumindlægVor drei Tagen hatte sie sich gemeldet I tre dage har hun ikke meldt sig -
murer pratik løn
Forumindlæghej jeg vil høre jer om nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på. 1. hvor meget får man i måned som murer i pratik i jylland 2. og er der nogle der ved hvor mange penge man skal betale i skat i procent -
billedanalyse!
Forumindlæghej :) jeg skal lave en billedanalyse af "efterårslandskab hankehøj ved vallekilde" af maleren Johan Thomas Lundbye, maleriet er fra 1847 - altså romantikken. er der nogen af jer som ved hvordan jeg kan fortolke billedet, altså med farvesymbolik og værdier&holdninger? tak på forhånd... -
Microsoft Excel
ForumindlægTænke på om der er nogen der ved om der findes et slags hjælpe/belærings program/bog til Excel? Særlig interesse i formler, grafer o.lign. -
Fortællersynsvinkel
ForumindlægHej Jeg er ikke helt sikker på forskellen mellem skiftende- og hvævet fortællersynsvinkel, er der nogen som kan forklare mig det? -
Styrelære og statik
ForumindlægVIl nogle af jer hjælpe mig med første opgave -
Noveller til analyse
ForumindlægHej Er der nogle, der kender nogle noveller, som er gode at analysere? I så fald må I meget gerne skrive dem her. Mange tak på forhånd :) -
Hvorfor skal der være komma i disse to sætninger?
ForumindlægKære alle Hvorfor skal der være komma i disse to sætninger: 1. Nu vil hun tage et sabbatår, og få nogle oplevelser. 2. Her sidder jeg, træt og øm i fødderne. Tak Vh Luppe -
Åge og Else ?
ForumindlægHej! Er der nogle, som har læst/analyseret folkevisen Åge og Else - og kan hjælpe mig på rette vej ? //Tak -
Studere i Sverige?
ForumindlægHej alle. Jeg har overvejet meget ta studere i Sverige, da jeg synes det giver mange gode nmuligheder for at sammensætte sin ønskeuddannelse og så kunne det jo være sjovt at prøve nogte nyt. Jeg har undersøgt mulighederne på Lunds Universitet og Malmö Högskola (også et universitet) og det ser m... -
og hvilke huse vi end vender tilbage til ankommer vi for sent om natten til at blive genkendt.
ForumindlægHvordan er denne sætning metafor please begrund jeres mening Metafor: og hvilke huse vi end vender tilbage til ankommer vi for sent om natten til at blive genkendt.
