Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 19361 til 19380 af 24343
-
dann turell - hvilken tekst?
Forumindlæghej :D jeg går i 10 klasse og har trukket dan turell som "emne" til min mundtlige eksamen. Han har skrevet rigtig mange tekster, så jeg synes det er svært at vælge hvad for en jeg skal analysere... - er der nogen af jer, som måske kender en rigtig god tekst? gerne en med meget kød på :D -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej:) jeg sidder midt i at skrive en min DHO, og jeg er gået lidt i stå jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe dette spørgsmål an, da jeg også synes kilden er lidt svær Redegør for indledningen til det moderne gennembrud, herunder naturalismens menneskesyn. Inddrag en analyse af kilden &rdqu... -
Oplæsningstykke til kunstbilledet.
ForumindlægJeg står og har fået det moderne gennembrud kunstbilledet, og har valgt billedet "en landevej" af H. A. Brendekilde. Er snart ved at være færdig med analysen af billedet, men står og mangler noget tækstoplæsning som jeg ikke har lykeds med at finde. Skal aflevere på fredag. Tak på forhånd -
Oplæsningsstykke til kortfilmen En eftermiddag
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal aflevere min synopse til mundtlig dansk på torsdag, og har ikke kunne finde et oplædnings stykke. Jeg analyserer kortfilmen en eftermiddag, som handler om to drenge der venter på det rette øjeblik til at springe ud, og sige hvad de føler for hinanden. Oplæsningsstykket s... -
Vi er streger i luten af Jesper wung sung
ForumindlægHeyyy Jeg har ''Vi er streger i luften'' af Jesper wung sung som mit prøveoplæg. Er ret i itvivi om denne novelle som nærmer sig lyricken kan sættes ind i en berettermodel. Hvis du har eller kender en som har analyseret den før skriv gerne. Er så itvivl. Håber der nogen der kan ... -
Besjæling og personificering
ForumindlægHej venner :) Nogen der kan hjælpe ift. besjæling og personificering i følgene digt: (se link) http://www.rasmusskovborring.dk/grafik/Hvorfor%20er%20du%20saa%20dejlig%20node+tekst.pdf Det ville hjælpe utroligt meget, da analyse af digte ikke lige er min stærke side. tak på forhånd <3 -
Mundtlig Oldeksamen
ForumindlægHej jeg skal til oldtidskunskabseksamen om kort tid. Er der nogen som har prøvet og kan fortælle mig hvilke punkter man skal komme ind på under analysen? Er det de samme analysepunkter som man også bruger til dansk? såsom miljø, personkarakteristik, forhold osv? Tak for hjælpen (Jeg er under den... -
Haster - Pausanias' tale
ForumindlægJeg søger hjælp til en analyse og fortolkning af Symposion, Pausanias' tale. Opgaven lyder: - analysér og fortolk teksten og anvend fagets metoder herunder fagbegreber til emnet - hav en selvstændig/original holdning til teksten og inkludér gerne perspektiver og eksempler fra andre tekster ... -
Perspektivering af "Et jævnt og muntert, virksomt liv på jord"
ForumindlægHJÆLP, HJÆLP, HJÆLP Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen, hvor jeg har trukket Romantikken. Jeg har valgt, at analysere digtet "Hist, hvor vejen slår en bugt" af H.C. Andersen. Jeg skal perspektivere til "Et jævnt og muntert, virksomt liv på jor... -
Disposition: Budskabet i starten?
ForumindlægJeg har et lille dilemma med mig selv - om hvorvidt jeg skal placere budskabet før personkarakteristikken. Jeg har valgt at analysere kortfilmen KUPPET, og budskabet er at belyse menneskets reaktionsmønstre. Jeg snakker om de forskellige mænds reaktionsmønstre under personkarakteristikken. Kan j... -
Gennemgang af litterære perioder (Noter til Dansk afgangseksamen)
ForumindlægEn oversigt over litterære perioder mhp. mdt. eksamen, som jeg lavede, inden jeg gik til eksamen i mdt. dansk i 3.g. Tanken var, at man fik svar på de vigtigste ting, som man skulle vide til mdt. eksamen, herunder hvad der er godt at perspektivere til, når man analyserer tekster fra diverse perid... -
hjælp til hvilke instrumenter der er med i en sang - akut hjælp tak
Forumindlæghej jeg sidder her og skal analysere sangen "kan du høre hende synge" af nik og jay. jeg kan ikke helt hører udover piano hvilke instrumenter der bliver brugt? nogle som kan hører det/ved det? evt nogle som ved hvilke taktantal på enkelte formled der er? tak på forhånd mvh -
Jan Sonnergaard polterabend hjælp!
ForumindlægHej derude(: Jeg har været så heldig at have trukket emnet: "3 forfatterskaber" til eksamen og derfor har jeg valgt at jeg vil analyser Polterabend af Jan Sonnergaard. Problemet med denne tekst er at jeg ikke helt har forstået budskabet og jeg fortællerens rolle i novellen. På forh... -
chilli og smørret
ForumindlægHej, jeg har søgt længe og kan slet ikke finde noget og chilli og smørret. Hverken komposition eller budskab, så jeg ville lige spørger om der nogen der kender til eventyret og om i har en analyse af den. Alt fra Komposition Sprog Personkarakteristik Miljø, tid, sted Budskab/Tema Men... -
Hjælp til at kombinere Dansk og Afsætning
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg har lige et problem, som jeg håber i vil hjælpe med. Jeg har valgt at skrive om Lego, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal kombinere dansk med afsætning.. Jeg har tænkt på at lave en virksohedsbeskrivelse (afsætning), og en reklame analyse (Dansk), men jeg ved bare ikke... -
TLC - acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg har lavet en TLC-analyse for lang tid siden men har fået mine resultater væk. Vores løbevæske var iseddike og benzin i forholdet 1:10. Jeg havde af gøre med citronsyre, salicylsyre, acetylsalicylsyre, acetylsalicylsyre der har stået i et fugtigt rum (hydrolyseret) og en tør acetylsalicy... -
Problemformulering til Nationalromantikken?
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive i begge fag, hvor jeg i historie vil skrive om nationalromantikkens baggrund osv. (slesvig-holsten mm.) og i dansk havde tænkt at analysere nogle tekster. Nogen forslag til en problemformulering til min dansk/historie opgave, som handler om Nationalromantikken? -
Synopsis af Skriftmålet--svært- kortfilm
Forumindlæghej alle sammen. jeg har lidt svært ved at løse denne opgave, jeg skal lave en synopsis af Skriftemålet, en kortfilm.... jeg skal også analysere den. Håber der er nogen der kan hjælpe... tak på forhånd! det vil med glæde hjælpe hvis nogen kunne... link til filmen..vare 25 min. men..ja h... -
Genretræk for novelle
ForumindlægHejsa Er igang med en analyse af novellen Jomfruen af Kim Fupz Aakeson. Jeg er nået dertil hvor jeg skal finde genretræk. Genretræk for noveller er vel bare, få personer, foregår over kort tid, én handling og åben slutning. Er mere jeg skal kigge efter? Tak på forhånd! :-) -
Mangler hjælp til at finde en trykt reklame!
ForumindlægHejsa (: Som overskriften så fint siger mangler jeg hjælp til at finde en trykt reklame... reklamen skal være fra 10´erne (altså fra 2010 - nu) Jeg har kigget på en del reklamer men jeg synes ikke at jeg kan finde den rette.. jeg søger en reklame med rigtig meget analyse stof. Jeg håber at der e...
