Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19361 til 19380 af 156338
  • nettoprimærproduktion

    Forumindlæg
    Hey ville lige høre om der var nogen der gad hjælpe mig en opgave i biologi...Spørgsmålet lyder:Hvordan kan man beregne nettoprimærproduktionen ud fra kendskabet til stoffernes molekylevægt?
  • Hvad sker der med blodsukkeret, hvis en ubehandlet diabetes-patient indtager enten rugbrød eller glukosevand?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal til eksamenen i biologi d. 9/6 og jeg ville høre om en af jer kunne svaret på et af underspørgsmålene. Tusinde tak på forhånd!
  • rapport rettelse

    Forumindlæg
    Nogle der gerne vil rette min biologi rapport om genetik (mendels 2. lov osv.) den fylder 4 sider (der er ikke så meget at læse)
  • Hvad er fordele og ulemper???

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Hvad er fordele og ulmper ved de forsøg (i biologi) man laver i laboratoriet og ude i naturen??? Tak på forhånd
  • Bio eksamen

    Forumindlæg
    Hej!Ved godt det er lidt diffust at besvare dette: men hvad skal der egentlig til for at få et 10 tal i biologi??Skal man fx. kunne noget udover pensum eller noget???
  • teori eller viden

    Forumindlæg
    jeg skal i biologi skrive konsekvenserne af dehydrering, bakterieinfektion som konsekvens af nogle omstændigheder er det teori når jeg skriver om det eller er det biologisk viden?
  • Diffusion

    Forumindlæg
    Spørgsmålet lyder således: Hvordan er sammenhængen mellem terningens størrelse og den procentdel der er blevet farvet. Hvordan regner man dette? og ja det er biologi :)
  • Historie - hvilket område?

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver AT i bio og historie. Biologi er naturvidenskab men hvad er historie? jeg har brugt kildekritik? er det hum eller samf? På forhånd tak.
  • Hormoner og husdyrproduktion

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået en eksamensopgave for, og da Biologi ikke er min stærke side har jeg brug for jeres hjælp.. Jeg har vedhæftet dokumentet :) På forhånd tak!
  • 1 ensym = 1 protein kort spørgsmål!

    Forumindlæg
    Først, så at sige - har jeg ikke biologi. Dette er udelukket noget inden under et emne i kemi. Består eet enzym af eet protein?
  • aktionspotentiale

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med et biologi spørgsmål. Forklar med udgangsounkt i figur 1 tetrodotoxins virkning på det normale aktionspotentiale?
  • Biologiprøve

    Forumindlæg
    Hej! jeg skal prøve en skriftlig prøveeksamen i biologi, og ville bare høre om en af jer har prøvet sådan en? kunne virkelig godt bruge nogle gode noter, og emne som kunne være med i prøven. på forhånd tak!
  • Emnevalg

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der har nogle gode emner til AT. Fagene er: - Fysik, matematik, biologi/bioteknologi, kemi og idræt. Emnet skal have mindst to af fagene med i.
  • Forklaring på organisk og uorganisk materiale

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder netop og laver en biologi rapport, og jeg skal forklare uorganisk og organisk materiale. Kan i hjælpe mig med det? Tak på forhånd - Anna
  • Hjertet /lungerne ?

    Forumindlæg
    Hej :) Min biologi rapport skal afleveres på tirsdag - vil lige høre om der er nogle af jer, der vil kigge den igennem ? :) På forhånd tak :) den er ikke lang.
  • hjælp søges

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg skal skrive en synopsis om fagene religon og biologi, men kan simpelthen ikke finde en emne, kan nogle give mig ideer?
  • fag udtryk

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg ville hører om nogen der kender et sted eller ligger ind med nogle fag udtryk fra geografi, kemi og biologi... som en hjælp til eksamen
  • en der vil hjælpe

    Forumindlæg
    Hej. sidder med en biologi opgave Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? - i forbindelse med blødersygdom har vedhæftet selve opgave sættet
  • Kender i det ?

    Forumindlæg
    Skal til eksamen i fysik/biologi imorgen og har terpet og terpet..lige nu kan jeg så intet huske og er fuldkommen panikslagen!
  • cfc-gasser og ozonlaget

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklarer mig hvad cfc-gasser er? skal til folkeskolens biologi eksame på mandag, og ved ikke hvad det er? hvordan er det forbundet med ozonlaget, og hvad er ozonlaget? hjælp?mvh