Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19381 til 19400 af 48880
  • stavning

    Forumindlæg
    Skriver man sådan: a) forresten b) foresten c) for resten ??
  • kan være

    Forumindlæg
    Er lidt i tvivl her: Nahualer kan være gode eller dårlige. Er det: Nahuales pueden que ser buenos o malos? Nahuales pueden ser buenos o malos? Nahuales pueden sean buenos o malos?
  • studievalg tandlæge AU/KU

    Forumindlæg
    Jeg har overvejet tandlægeuddannelsen. Men er i tvivl om hvor jeg skal ligge min 1. prioritet. Kan I hjælpe med at svare på hvordan de to universiter er hver i sær? Tak :)
  • Bifag (exam.art.)

    Forumindlæg
    Hvordan er det muligt at blive exam.art.? Kan man blive det på under 1 år? Er det nødvendigt at tage hovedfaget eller kan man gå direkte til bifaget for bare at få exam.art.-betegnelsen?
  • BIOLOGI HURTIGT!

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en biologi rapport om cellulase dannende bakterier, som kan nedbryde cellulose. Vi har taget jordprøver, rendyrket dem, oprenset dem og derefter "klonet" dem via. pcr processen. Jeg er nu nået til gelelektroforesen.. Så støder jeg på ordet " fluorescerende - betyder ...
  • Nogen der vil hjælpe

    Forumindlæg
    Nogende der vil forklare mig hvad forskellen er på billedplan og realplan. Og hvad metafor er! Kender I nogle link hvor der er eksempler på de enkelte ??
  • Hurtig oversæt

    Forumindlæg
    Hvad hedder Springlag på engelsk? - Kan ikke finde det nogle steder, og har brug for at lave en lille research.
  • "Rigtig" SRP??

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke??
  • Pensum

    Forumindlæg
    Hej alle Her til eksamen har man fået et pensum, og jeg er sgu lidt i tvivl om jeg skal læse alle kopisiderne igennem? Altså får vi spørgsmål om de forskellige ting vi har læst, gennem dette år? René Jensen - 9. klasse
  • Eksamen A Mat.

    Forumindlæg
    Da jeg åbenbart ikke hører særlig godt efter i engelsk timerne, er det gledet forbi mig, hvordan selve eksamenen skal foregå i detaljer. På Eng A for matematikere. Kan forstå, at man skal analysere, læse op og oversætte. Nogen der ved mere præcist, hvordan det hele foregår?
  • Er engelsk discussion det samme som i danskfaget?

    Forumindlæg
    Er engelsk discussion det samme som i danskfaget? mvh
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej Hvilke typer tekster er det muligt at komme op i, i 3.g danskeksamen? Er det bestemt af lærerne eller er der nogle emner der skal være repræsenteret, altså fx sagprosa, digte, nyhedsartikler osv.?
  • Vedr. eksamen og Zeustemplet

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til eksamen i morgen i old, og mangler en god hjemmeside, hvor man kan finde ud af alt muligt om zeustemplet.. altså byggefacts, kunsthistorisk sammenhæng, funktion og betydning osv. hvis nogle gider hoste op med et link ville i redde min dag (og måske dagen i morgen også :) ...
  • landbrugsreformer

    Forumindlæg
    hvorfor blev landbrugsreformerne sat i værk?
  • Flowers for Algernon! Rettelse!

    Forumindlæg
    Hi Folkens! ER der nogen der vil hurtigt gå igennem min stil og rette mine sprog fejl :D ??? plzzzz... Vil være sÅÅÅÅ taknemlige, da jeg altid få dårlige karakter .. suckzz.. PS. I må gerne rette med en anden farve, så jeg kan se mine fejl :D
  • Oversættelse.

    Forumindlæg
    Nu så jeg en skrive et flot citat herinde, og da jeg skriver en stil om kærlighed kunne jeg godt tænke mig en oversættelse af selve citatet: "Kærligheden er altid et vovestykke. Er man ikke indstillet på at udholde de følelsesmæssige knubs, den kan give, skal man holde sig helt på dydens sma...
  • Symbolik

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en tekst af David Sedaris, der handler om at han er ude og spise med hans ven på en fin restaurant. Hele teksten handler faktisk bare om hvordan han beskriver maden, som overpyntet, ugenkendeligt, for lidt mad i forhold til at der er brugt mange indgredienser, osv. Til sidst går ...
  • Nervøs for eksamen

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op i fysik B i morgen (GSK) - gammel reform, og er virkelig nervøs for om jeg består! Jeg skal dog "bare" have 2 - altså bestå, og jeg har læst som en gal, og har intet fravær, men jeg har bare helt VILDT svært ved det! Jeg har næsten lige været oppe i mat B og kemi C, h...
  • Drama, Brother af Mary Gallagher

    Forumindlæg
    Hey mennesker. Jeg sidder lige med en drama der hedder Brother. Og jeg skal lave et resume af den, men synes den er ret kompliceret faktisk. Kom med et bud, så er i nogle guttermænd/kvinder. ;) Tak på forhånd.. Freja
  • Hvad er kompleks syntaks?

    Forumindlæg
    Hej, Hvad er kompleks syntaks? Er der nogle der kan give et eksempel med det?