Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19381 til 19400 af 29670
  • Akepot af brødrene grimm

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D
  • Dansk Eksamen

    Forumindlæg
    Hej Kunne i ikke lige skrive kort om disse punkter, da jeg skal op til Skriftlig eksamen i morgen. Forskellig stilgenre analyse og fortolkning Essay redegørelse Diskussion Hilsen Mike
  • Pengestrømsopgørelse - VØ

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en opgave hvor der står at jeg skal analysere Gyldendals pengestrømsopgørelse men jeg kan ikke huske hvordan man gør det eller hvad man skal have med er der nogen der kan hjælpe mig med det? tak på forhånd
  • SRP

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SRP i historie A og engelsk A om den amerikanske drøm. Jeg skal finde noget at analysere i begge fag, er der nogen som har ideer?
  • ARGH - athen og melos

    Forumindlæg
    Er der nogle, som har læst Thukydids "Athen og Melos"? Jeg har ikke problemer med at analysere, men nærmere hvilken type tekst det er mm.? Noter er meget velkomne :) !!
  • tryksvage og trykstærke

    Forumindlæg
    Når man taler om digte, kan man f.eks analysere digtets rutme/metrik/versmpl.. Her tale rman om trykstærke og tryksvage stavelser.. Jeg forstår det ikke.. Hvad afgør om en stavelse er t.stærk eller t.svag?
  • Skibsdrengens fortælling

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen som ligger inde med teksten til "Skibsdrengens fortælling", eller kender et link til den? Ikke noget med fortolkning og analyse, det kan jeg ikke bruge - bare selve teksten. TAK! VH
  • Emergency!!

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med teksten "America and Americans". Er der nogle, som evt kunne give en hånd til analyse af den, eller fortælle mig om et godt link til teksten? KH sof20
  • Billed af Athene?

    Forumindlæg
    Har fået til opgave at analysere athene som er på en vase (fig 82), den er i en bog som hedder oldtidens grækenland, jeg tror det er pile hun har på ryggen?
  • rette sætning.

    Forumindlæg
    Hvordan siger man det her på tysk? Der er to versioner af eventyret. Et med Brødrene Grimm og et af Otto F. Gmelin. Jeg vil først komme med et kort resume af de to tekster og derefter vil jeg ind og analysere og sammenligne dem.
  • Menneskesønnen!!

    Forumindlæg
    Hej:D Jeg er lige ved at analysere fra s 118-122 Jeg forstår ikke helt s 120.? Hvad har en gravid kvinde, med døden at gør?.. Vil meget gerne have en forklaring C: Tak:P
  • Poetic Justice

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil bare høre om, om der ikke var nogle, som engang i engelsk har lavet en analyse af "Poetic Justice", der er skrevet af Diana Appleyard. Har nemlig desperat brug for hjælp. På forhånd tak.
  • Poetic Justice

    Forumindlæg
    Heej (; jeg igang med at skrive en analyse om Poetic Justice tænkte på om nogle ville oplyse ders mail så når jeg færdig så ville nogle kigge/rette på den (:
  • Sætningsanalyse på computer

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, om man kan analysere sætninger på computeren? Fx med et program? Altså med alle ledene - ikke kun X og O - subjekt, verballed, ind- og direkte objekt osv.
  • arkitekturbillede?

    Forumindlæg
    Hej... Jeg er igang med at lave en analyse af maleriet "Menneskene i deres synd overrasket af dommedag" Men jeg er i tvivl om, om det er et arkitekturbillede. Hvad er et arkitekturbillede? Håber i kan hjælpe mig - Jeppe
  • Analysemodel til et guldaldermaleri

    Forumindlæg
    Jeg mangler virkelig en analysemodel til et guldaldermaleri, eller en fremgangsmåde. Er der nogle af jer søde mennesker der ligger inde med det? Eller som har nogle guldkorn omkring det, at skulle analysere et guldaldermaleri? På forhånd tak :-)!
  • Sidetemaer

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave en analyse af filmen Drømmen og jeg kan ikke finde på nogen sidetemaer som passer til. Jeg vil blive overlykkelig hvis der er en/eller flere derude der vil give mig en ide. Mange tak på forhånd.
  • Dansk opgave 2.g det forsømte forår.

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der ikke en som har et godt bud på en problemformulering til romanen det forsømte forår? den skal indeholde et redegørende, et analyserende og et fortolkende spørgsmål samt et overordnet. På forhånd tak :) håber der er nogle som kan hjælpe.
  • Værdikædeanalyse

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en aflevering for om Montana. Jeg har fået til opgave at lave en værdikæde analyse. Jeg er lidt i tvivl om, hvad det er. Er det selve modellen, eller skal man bare skrive løst uden værdikædemodellen. Mvh
  • Herman bang - Den sidste aften - fortolkning

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Skal skirve stil om Herman Bangs, "Den sidsteaften".. Dvs. en analyse og fortolkning.. Ville høre om der var nogen der havde nogle notater om denne, da jeg ikke lige kan gennemskue den. På forhånd tak.