Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19381 til 19400 af 28854
  • AT-METODE

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg er igang med at skrive min synopsis i dansk og historie. Jeg er nået til metode delen. Men er gået lidt i stå da, jeg ikke kan finde ud af om, appelformer om det er under argumentationsanalyse? En der kan svare på det? det vil være mega ret! TAK PÅ FORHÅND!
  • Katastrofe indenfor vietnam krigen

    Forumindlæg
    Hej folkens, har tænkt mig at skrive om vietnamkrigen i AT, men problemet er bare der ligger rimelig meget materiale indenfor det emne, så er nød til at indskrænke mig, men ved ikke hvad der ville være en god ide at fokusere på som underemne indenfor vietnamkrigen. Nogle forslag?, skriver i sam...
  • Tysk stil om vejret

    Forumindlæg
    Da jeg er meget dårlig til tysk og skal skrive en tysk stil til i morgen, er jeg lidt på den.jeg skal skrive om vejret, og skal fortælle en historie hvor vejret spiller en rolle, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg kan skrive om ?og hvordan jeg skal starte den..nogen der kan hjælpe mig lidt?
  • disp. til stil om buddhisme:

    Forumindlæg
    hey.jeg er i færd med at lave en fristil i dansk om buddhismen, og tænkte om jeg kunne få noget feedback på min rækkefølge/disposition.her er den:• Introduktion til buddhismen• Fakta• Buddhismens historie• Buddha• Buddhismens ”rangorden”• De Tre Veje• Diamantvejsbuddhismen• Kilder
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet Enigma i Krig, medier og teknologi. Mit metodeafsnit til historie er følgende "I historie og matematik har jeg anvendt forskellige metoder for at komme frem til delkonklusionerne. I historie har jeg brugt faglitteratur, som er blevet kildeanalyseret. Idet flere historiske b...
  • Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille

    Forumindlæg
    HeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak!
  • Kommunikationsforsøg

    Forumindlæg
    Min AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :)
  • at-emne

    Forumindlæg
    Hej alle ! Er der nogen af jer, som skriver om jordskælvet i Lissabon 1755? i fagene naturgeografi og historie.. Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal arbejde det emne.. og er denne problemformulering for bredt? Hvilke årsager og konsekvenser havde jordskælvet i Lissab...
  • PROBLEMFORMULERING

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive da/his opgave, og har valgt at skrive tværfagligt. Så i historie har jeg valgt Romantikken og i dansk "Et dukkehjem". Jeg skal skrive en problemformulering, og ved simpelthen ikke hvordan den skal lyde? Kunne være rart med noget hjælp, og eventuelle idéer...
  • fif ?

    Forumindlæg
    Hey, Har lige fået at vide idag, at jeg skal op i Eø, historie, dansk og religion - andre der er i samme, eller delvist samme, situation ? Nogen der har fif, til tricky spørgsmål specielt i eø og rel ?hund
  • Fakta om Anders Bodelsen??

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der vad noget om anders Bodelsen? Skal bruge det til eksamen, men jeg kinne ikke finde noget om hvad hans historier plejer at handle om, sådan overordnet. Hvis der er nogen der ved noget, så PLEASE svar:)
  • Fremlægge

    Forumindlæg
    Hey Folks Har i nogle gode råd til, hvordan man strukturerer sin Historie-fremlæggelse, så det virker så frit som muligt uden at man iagttager papiret, sådan så man kan det stort set udenad?
  • Afrika

    Forumindlæg
    Hej!Jeg er igang med at læse op til historie eksamen, og mangler lidt assistance.Jeg skal redegøre for nogle udviklingsmodeller i forbindelse med Afrika, mener at der er 3 forskellige. Er der nogen der kender nærmere til disse modeller, eller blot kender nogle nyttige links?På forhånd mange tak!
  • Hjælpelærer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg søger en privatlærer, som evt. kan hjælpe mig til min eksamen i 3.g i historie mundtiligt. Jeg skal op i en 24 timers prøve d.23 så vil gerne have lidt hjælp, hvis nu det brænder på. Er der nogle der evt. kan hjælpe?
  • Spørgsmål om AT eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil bare høre om der er nogen der ved hvor lang tid oplægget skal vare til den endelige AT eksamen? Er det godt hvis jeg går ind og kritiserer min egen synopsis(jeg tænker specielt på kilder i historie) under mit oplæg? Tak for mulige svar :)
  • Katastrofe?????

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus
  • efter 2 verdenskrig 3 supermagter kort spsm?

    Forumindlæg
    hey jeg er igang med at læse til historie eksamen...er der nogen herinde der kan hjælpe mig med hvad konferencen i jalta mellem USSr, USA og storbritaninen gik ud på? og hvad meningen var...?håber nogen kan hjælpe
  • Renæssance

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en historie opgave og jeg vil gerne skrive om Columbus og hans rejste til Amerika. jeg vil også gerne skrive om Renæssance. hvordan hænger sammen Christoffer Columbus rejse med Renæssance????? er der nogen der kan hjælpe mig , please! TAK
  • The New Girl - Narration

    Forumindlæg
    Hej alle hjælpere, Jeg har svært ved at finde ud af, hvorvidt 1.persons fortælleren i historien er reliable (pålidelig, troværdig) eller unreliable (upålidelig, utroværdig). Jeg håber at nogen har læst teksten og kan hjælpe mig.
  • Analyse og fortolkning af "Fem uger i ballon" (af Jules Verne)

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er ved at analysere romanen ”Fem uger i ballon” af Jules Verne. Men jeg har svært ved at se, hvad budskabet/Vernes hensigt med historien er? Håber der er nogle, der kan svare på det, da det vil være en stor hjælp. På forhånd tak :D